واردات بنز برای جانبازان و چند نکته عجیب

  اخیرا دو مدل بنز در کمال ناباوری در سامانه یکپارچه خرید خودروی ویژه جانبازان اضافه شده است. آنطور که به نظر می‌رسد بعد از ب ام و حال نوبت به بازگشت خودروهای این برند محبوب آلمانی رسیده البته فقط برای جانبازان! در ادامه قصد داریم به معرفی و بررسی این دو خودروی آلمانی بپردازیم.  

شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸:۱۴ |

آلمانی ها هم برای جانبازان
دو مدل مرسدس بنز C۱۸۰ و CLA۱۸۰ خودروهایی هستند که برای جانبازان در نظر گرفته شده است. این دو محصول البته جزو نسخه‌های پایه محسوب می‌شوند اما با این وجود به نظر می‌رسد که با واردات این خودروها شرکت ستاره ایران نیز که از قدیم واردات محصولات بنز را بر عهده داشت دوباره به میدان بازگردد. نکته جالب اینجاست در حالی که ارز برای واردات خودرو و حتی کارکرده‌ها وجود ندارد شاهد ورود خودروهای آلمانی برای جانبازان هستیم.

مشخصات فنی
هر دو خودروی مورد نظر از پیشرانه بنزینی و برقی به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند. مرسدس بنز CLA‌ از پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو بهره می‌برد که توان حداکثری آن با ترکیب پیشرانه برقی به ۱۳۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن.متر گشتاور می‌رسد. توان این پیشرانه‌ها نیز از طریق گیربکس هفت سرعت دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
br /> اما مرسدس بنز کلاس C ۱۸۰ توان بیشتری نسبت به مدل CLA دارد. این خودرو از پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌برد که توان آن با کمک پیشرانه برقی به ۱۷۰ اسب بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور آن روی ۲۵۰ نیوتن.متر قرار دارد. گیربکس این خودرو نیز پیشرفته‌تر و از نوع ۹ سرعت دوکلاچه تر است. یکی از نکات جذاب درباره مرسدس C۱۸۰‌ سیستم انتقال قدرت آن است که به محور عقب توان را منقل می‌کند و می‌تواند جذابیت بیشتری البته برای جانبازان داشته باشد.

قیمت چند؟
نکته مهم درباره این خودروها قیمت‌های آن‌ها است. مرسدس بنز CLA۱۸۰ قیمتی در حدود ۳۵ هزار یورو و مرسدس بنز C۱۸۰ قیمتی در حدود ۳۷ هزار یورو دارد. در صورتی که قیمت هر یورو را ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیریم قیمت خودروهای ذکر شده به ترتیب روی اعداد ۲.۱ و ۲.۲ میلیارد تومان قرار می‌گیرد. البته که قیمت محصولات بنز آن هم در بازار تشنه ایران بسیار بالاتر از این ارقام خواهد بود.

منتظر حواله فروشی باشید
همانطور که قبلا شاهد فروش حواله خودروهای وارداتی توسط جانبازان بودیم احتمالا درآینده و پس از عرضه خودروهای بنز نیز شاهد آن خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید که حواله این خودروهای بنز با چه قیمتی در بازار آزاد به فروش می‌رسد. در حالی که این محصولات بنز روانه بازار می‌شود چرا باید واردات آن‌ها فقط منحصر به جانبازان باشد و این محصولات در نهایت ممکن است در دسترس سایر مردم نیز قرار گیرد.

سخن پایانی
در حالی که واردات خودرو قوت گرفته یک بخش مسئله برای اکثر مردم ایجاد سوال کرده است. چرا تفاوتی بین خودروهای وارد شده میان مردم عادی و جانبازان صورت گرفته و شاهد عرضه محصولات لوکس و خاص برای جانبازان هستیم. این در صورتی است که مصرف‌کنندگان عادی هم ممکن است تمایل به خرید چنین محصولاتی داشته باشند و مجبور هستند در آینده آن‌ها را با قیمت‌های بالاتری از بازار آزاد تهیه کنند. هر چند که به صورت کلی این شیوه عرضه قطره‌چکانی خودروهای وارداتی تنها باعث ایجاد دلالی از فروش کد ملی گرفته تا حواله در بازار آزاد شده است.


واردات بنز برای جانبازان و چند نکته عجیب
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۶۴۹

ارسال: شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸:۱۴

به روز شده: شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷:۲۰

کلید واژه‌‌ها: واردات خودرو، مرسدس بنز، ب ام و، مرسدس بنز C۱۸۰ ، مرسدس بنز CLA

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۳۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.