شاسی‌‌‌بلند لوکس رنو تا بهار آینده می‌‌‌آید

  رنو از یک شاسی‌‌‌بلند کوپه رونمایی کرد که قرار است از بهار آینده به‌عنوان لوکس‌‌‌ترین مدل کارخانه به بازار بیاید. نام این خودرو رافال است و قوی‌‌‌ترین مدل آن موتور هیبرید-الکتریکی ۳۰۰اسب بخاری خواهد داشت.  

شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰:۳۳ |

به گزارش BBC، شاسی‌‌‌بلند جدید رنو در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد. نام رافال از هواپیمایی گرفته شده که در دهه ۳۰ میلادی با همکاری رنو ساخته می‌‌‌شد. در حال حاضر یک شرکت فرانسوی به نام داسو جت‌‌‌هایی جنگنده با همین نام تولید می‌کند. رافال اولین مدلی است که به‌طور کامل زیر نظر ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو، طراحی شده است. ویدال دوسال پیش از پژو به رنو آمد.

از مهم‌ترین خودرو‌‌‌هایی که او برای پژو طراحی کرده بود، نسل جدید مدل ۴۰۸ است که از رقیبان اصلی رافال به شمار می‌‌‌آید. ظاهر رافال براساس الگوی تازه‌‌‌ای طراحی شده که به‌مرور در مدل‌‌‌های آینده رنو استفاده خواهد شد.

جلوپنجره، چراغ‌‌‌های باریک و لامپ‌‌‌های ال‌‌‌ای‌‌‌دی روی سپر که همیشه روشن است از مشخصه‌‌‌های بارز الگوی جدید هستند.

خودروساز فرانسوی به‌تازگی دو شاسی‌‌‌بلند اسپاس و آسترال را به بازار عرضه کرده و رافال سومین شاسی‌‌‌بلندی است که در یک‌سال گذشته به محصولاتش اضافه می‌کند. هر سه شاسی‌‌‌بلند روی یک پلتفرم ساخته می‌‌‌شوند و رنو می‌‌‌گوید این سه‌خودرو از نظر فنی تا ۷۵‌درصد مشترک هستند.

قوای محرکه رافال هیبرید است و یک موتور سه‌سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی دارد که ۲۰۰اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مصرف سوخت خودرو ۷/ ۴لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است. رنو وعده داده که در آینده یک مدل هیبرید-الکتریکی ۳۰۰اسب‌بخاری هم از رافال تولید خواهد کرد. پیش‌بینی شده که این مدل بتواند با نیروی الکتریکی بین ۵۰ تا ۶۵کیلومتر حرکت کند.

رنو شاسی‌‌‌بلند جدیدش را به مجموعه‌‌‌ای از فناوری‌‌‌های جدید و لوکس مجهز کرده است. با چرخاندن فرمان جهت چرخ‌‌‌های عقب تغییر می‌کند و سقف شیشه‌‌‌ای بزرگ خودرو با فشار یک دکمه مات می‌شود. مدل‌‌‌های لوکس رنو در بازار موفق نیستند.


شاسی‌‌‌بلند لوکس رنو تا بهار آینده می‌‌‌آید
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۸۹

ارسال: شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰:۳۳

به روز شده: شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸:۱۱

کلید واژه‌‌ها: رنو، شاسی بلند، کوپه

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

بازدید: ۲۳۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.