خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
راهنمای کامل تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو
امروزه با توجه به بازار داغ خودروهای دست دوم یا کارکرده به دلیل بالارفتن قیمت خودرو، تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم دارید بسیار مهم است. اگر دنبال این هستید تا بدانید که خودروی مورد نظر شما چند کیلومتر کار کرده است با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره نحوه تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را کسب کنید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
چالش ۱۰ سال خودروهای پرفروش جهان
چهارشنبه، ۳ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
گران قیمت تر از بنزین؛ هزینه بالای شارژ سریع خودروهای برقی در آمریکا
جمعه، ۲۴ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
شنبه، ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
گرانترین خودروهای دارای نمایندگی و صفر کیلومتر ایران
نمایندگی برندهای کرهای، ژاپنی و آلمانی مجاز به عرضهی خودروی صفر کیلومتر نیستند. با این شرایط، واردات مدلهای غیر چینی به کشورمان، مبهم خواهد بود و صرفا، محصولات ساخت چین از مرزهای ایران میگذرند.
دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۲۴ |
فهرست گرانترین خودروهای وارداتی و دارای گارانتی، به چینیها اختصاص دارد. حالا پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان برای مدلهای چینی، کاملا عادی شده است و حتی ارزانتری نمونهها، دور از دسترس عامهی مردم هستند. اختلاف قیمت خودرو در پیشفروش نمایندگی و بازار آزاد، یکی از عوامل نارضایتی عمومی است. مردم به دلایل مختلف، علاقهمند خرید خودرو هستند اما تعداد کافی برای پاسخ به نیاز آنها وجود ندارد. از سویی دیگر، قیمت پرداختی توسط شهروندان ایرانی برای مدلهای چینی، بسیار بیشتر از ارزش واقعی در کشور سازنده است. حالا نهتنها قیمت ریالی برای پیشفروش، گران و دور از دسترس به نظر میرسد؛ کمبود عرضه و تقاضای بالا برای خرید هم، وجود دارد. مجموع این موارد، بودجهی لازم برای مالکیت خودروی چینی ۱۸ تا۲۰ هزار دلاری را به محدودهی ۳ میلیارد تومان رسانده است. در ادامهی مطلب، فهرست قیمت گرانترین خودروهای صفر کیلومتر بازار ایران ارائه میشود؛ اما باید توجه داشت که افت و خیز ارزش دلار در هر روز، قیمتها را تغییر میدهد. همچنین شایعات غیررسمی از شرایط سیاسی و مذاکرات بینالمللی با محوریت ایران، بر هزینهی خرید خودرو تاثیر میگذارد. فونیکس چری تیگو ۸ پرو مکس IE قیمت ۲/۹ تا ۳ میلیارد تومان بزرگترین شاسیبلند مدیران خودرو، سه نسخهی پرو و پرو مکس و پرومکس IE دارد. اختلاف قیمت این سه مدل، تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان است. سیستم دو دیفرانسیل، مهمترین برتری تیگو ۸ پرومکس با تیگو ۸ پرو محسوب میشود. مدل IE صرفا آپشنهای اضافی مثل گرمکن چهارصندلی نسبت به تیگو ۸ پرومکس دارد و حالا گرانترین خودروی صفر کیلومتر ایران است. موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای تیگو ۸، قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر فراهم میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلوتر برساعت این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل، ۸ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر دارد. هنوز مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ در ایران دیده نمیشود. این خودروی چینی، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. پیشبینیها از قیمت تیگو ۸ پلاگین هیبرید، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینهی خرید بیشتر نسبت به تیگو ۸ پرومکس را نشان میدهند. فونیکس چری تیگو ۷ پرو قیمت ۲ میلیارد تومان دیگر محصول مدیران خودرو، به دلیل قیمت پایینتر نسبت به تیگو ۸، با استقابل بازار ایران روبرو است. تیگو ۷ پرو در کلاس کراساورهای چینی اندازه متوسط، رقیب فیدلیتی و دیگنیتی محسوب میشود. موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با گیربکس ۹ سرعته CVT قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر تولید میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت تیگو ۷ پرو، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۹ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو فقط با سیستم محرک جلو تولید میشود. لاماری ایما قیمت ۲/۲ میلیارد تومان محبوبیت لاماری ایما در بازار ایران، به دلیل طراحی جسورانه و برتری فنی در مقایسه با تیگو ۷ و فیدلیتی و دیگنیتی است. لاماری ایما براساس محصولی از دانگ فنگ، توسط آرین پارس موتور در کشورمان عرضه میشود. لاماری از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. گیربکس این خودرو، ۷ سرعته دو کلاچه خیس (WDCT) است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت لاماری ایما، ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر و فاقد سیستم دو دیفرانسیل است. دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ قیمت ۲ میلیاد و ۲/۳ میلیارد تومان دو مدل دیگنیتی (دانگ فنگix۵ ) در ایران وجود دارند. این خودروها، پیشرانههای متفاوت ارائه میکنند و باوجود ظاهر مشابه، از نظر فنی یکسان نیستند. قرار است مدل ۷ نفره به نام دیگنیتی دریم نیز با ابعاد بزرگتر در ایران عرضه شود تا رقیب تیگو ۸ مدیران خودرو باشد. دیگنیتی پرایم از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این خودرو مجهز به گیربکس CVT است و حدود ۱۳ ثانیه زمان لازم دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرایم، ۸ لیتر در صد کیلومتر است. دیگنیتی پرستیژ با موتور ۲ لیتر توربو، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل همراه جعبهدندهی ۶ سرعته خودکار، در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و تقریبا ۹ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد. فیدلیتی بهمن موتور قیمت ۱/۸ میلیارد تومان دیگر محصول چینی مونتاژ گروه بهمن، براساس چری جتور X۷۰ در ایران عرضه میشود. فیدلیتی نسبت به دیگنیتی، لوکستر بهنظر میرسد؛ اما ارزانتر است. فعلا در بازار، فقط یک نوع فیدلیتی وجود دارد اما نسخهی مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو با ظاهر متفاوت نیز، در برنامهی تولید گروه بهمن دیده میشود. موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای فیدلیتی، ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل برخلاف دیگنیتی از گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده میکند و در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت فیدلیتی، ۸ لیتر در صد کیلومتر است. کی ام سی جک K۷ کرمان موتور قیمت ۲ میلیارد تومان تعداد اندکی K۷ طی ماههای اخیر، عرضه شده و حالا تقاضا برای گرانترین محصول کرمان موتور بالا رفته است. این خودرو در چین به نام Sehol X۷ یا Jiayue X۷ شناخته میشود. موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای جک K۷، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتنمتر تولید میکند. این شرایط با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، منجر به سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر میشود. در چین، پیشرانهی ۲ لیتر توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر نیز برای K۷ وجود دارد. مکث کلوت اتوماتیک قیمت ۲ میلیارد تومان مکث موتور زیرمجموعه ی ماموت خودرو، مدعی واردات بهترین شاسیبلند دو دیفرانسیل چینی در ایران است. وانت پیکاپ کلوت، ابعاد بزرگ و تجهزات مناسب آفرود شامل قفل دیفرانسیل ارائه میکند. مکث کلوت اتوماتیک از موتور ۲/۴ لیتر توربوشارژ بنزینی، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این مدل، حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت کلوت اتوماتیک ۱۲ تا ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است. مکث تیارا قیمت ۱/۸ میلیارد تومان بایک رویژیانگ X۵در ایران به نام تیارا توسط مکث موتور عرضه میشود. این خودرو به تازگی وارد خیابانهای ایران شده و طراحی مشابه بورگوارد دارد. مکث تیارا یک کراساور اندازه متوسط دیفرانسیل جلو با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم است که همراه پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ ارائه میشود. این مدل با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتنمتر، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد. مکث تیارا در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند.
کد محتوا: ۲۲۵۸۶
ارسال: دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۲۴
به روز شده: دوشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۵۸
کلید واژهها: خودرو چینی، واردات، چری، تیگو ۸، تیگو ۷ پرو، لاماری ایما، دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ، فیدلیتی، کی ام سی، مکث کلوت، مکث تیارا
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۷۰۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.