پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
خاص ترین "ب ام و" سری۷ در جهان
چهارشنبه، ۱۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
استون مارتین Rapid AMR؛ سدان بزرگ لوکس با پیشرانه V۱۲+فیلم
یکشنبه، ۱۸ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
بررسی کوتاه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰؛ هاچبک داغ فرانسوی + فیلم
یکشنبه، ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نسخه لوکستر، گرانتر و قدرتمندتر فیدلیتی پرایم
فیدلیتی پرستیژ در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ رونمایی شد
فیدلیتی پرستیژ با همان جتور ایکس ۷۰ پلاس به عنوان یکی از محصولات جدید بهمن موتور در سال جاری در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ رونمایی شد.
شنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳:۴۳ |
فیدلیتی پرستیژ نسخه لوکستر و قدرتمندتر فیدلیتی پرایم بوده که محصول زیربرند جتور کمپانی چری محسوب می شود. این خودرو مشخصات فنی و پلتفرم یکسانی با فونیکس تیگو ۸ پرو دارد و صرفا در بخش ظراحی کابین و دیزاین ظاهری میان این خودرو و تیگو ۸ پرو تفاوت هایی مشاهده می شود. طراحی ظاهری فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور ایکس۷۰ پلاس Jetour X۷۰ Plus یک کراس اوور سایز متوسط از این زیربرند تازه تاسیس چری بوده که دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۴۹، ۱۹۰۰ و ۱۷۲۰ میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۷۴۵ میلی متر اعلام شده که کابینی جادار را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. فیدلیتی پرستیژ در بخش جلو به دلیل تریم کرومی جلوپنجره، گرافیک جذابتر چراغ ها و سبک طراحی دیلایت ها طراحی به مراتب زیباتر و پریمیوم تری را نسبت نسخه پرایم دارند. در نمای جانبی فیدلیتی پرستیژ مانند برادر ارزانتر و کم آپشن تر خود از رینگ های ۲۰ اینچی بهره می برد. یکی از جذابترین ویژگی های ظاهری این خودرو را باید گرافیک چراغ های عقب آن دانست. طرح ستاره مانندی در قسمت های کناری چراغ های عقب اجرا شده و این اجرا خود دارای گرافیک LED نئون تایپ هستند. چراغ های عقب هم به وسیله یک نوار LED سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند. داخل سپر عقب چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل تعبیه شده که یکی از هر دو تا خروجی در هر سمت سپر مصنوعی است. طراحی کابین طراحی کابین فیدلیتی پرستیژ کاملا نسبت به فیدلیتی پرایم متمایز است. در این خودرو شاهد دیزاین به مراتب مدرنتر و همچنین کیفیت به مراتب بالاتر هستیم و به طور کلی تریم کابین متفاوت است. نسخه رونمایی شده فیدلیتی پرستیژ دارای تریم نسکافه ای، شیری و سیلور در بخش داشبورد بوده و صندلی های آن نیز دارای تودوزی چرمی نسکافه ای هستند. روی داشبورد فیدلیتی پرستیژ دو نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی داخل یک قاب قرار گرفته اند. فرمان نیز حالتی D شکل داشته و روی آن کلیدهای کنترلی مربوط به تنظیم کروز کنترل تطبیقی و سیستم صوتی تعبیه شده اند. در کنسول میانی یک نمایشگر دیجیتالی لمسی با دو ناب چرخشی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله این خودرو دیده می شود. ضمن اینکه سرنشینان ردیف دوم نیز دسترسی به تنظیم سیستم تهویه مطبوع دارند و برای آنها نیز دریچه مجزا برای سیستم تهویه تعبیه شده است. یکی از نکات جالب در کابین فیدلیتی پرستیژ، کلیدهای تنظیم الکترونیکی صندلی های جلو روی درب ها بوده که اطراف آنها نورپردازی نیز اجرا شده است. به دلیل تعبیه شیفتر دنده الکترونیکی، کنسول میانی به صورت شناور طراحی شده و به همین جهت فضایی برای قراردادن اشیا و همچنین پد شارژ بدون سیم تلفن همراه در این قسمت طراحی شده است. امکانات ایمنی و رفاهی فیدلیتی پرستیژ از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی کاملا نسبت به فیدلیتی پرایم بالاتر بوده و در رده لوکسترین کراس اوورهای چینی موجود در بازار ایران قرار می گیرد. این خودرو دارای شش یا هشت کیسه ایمنی هوا، صندلی های برقی جلو با حافظه برای صندلی راننده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربین دید ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، فرمان پذیری صوتی، سانروف پانورامیک، کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ریموت استارت، گرمکن و سردکن سه حالته صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان ردیف دوم، درب برقی صندوق عقب با ریموت سنسور، هشدار خروج از خط، تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از جلو و عقب، شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی در میان داشبورد و … است. البته هر یک از این موارد ممکن است در نسخه مونتاژی فیدلیتی پرستیژ تغییراتی داشته باشد. مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ فیدلیتی پرستیژ توسط بهمن موتور با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI چهار سیلندر عرضه می شود که قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه WET به چرخ های جلو منتقل می شود. این دقیقا همان موتور و گیربکسی بوده که روی تیگو ۸ پرو نیز نصب شده است. قیمت و زمان عرضه فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور اظهار کرده که فیدلیتی پرستیژ را در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه می کند. در حال حاضر قیمت فیدلیتی پرستیژ توسط بهمن موتور اعلام نشده، اما یک تا دو ماه قبل عرضه این خودرو، یقینا قیمت آن اعلام خواهد شد. فروش محصولات گروه بهمن در بورس کالا گروه بهمن قصد دارد که برای کنترل بازار و کوتاه کردن دست دلالان، فروش محصولات خود در بورس کالا را ادامه دهد. در نشست خبری رونمایی فیدلیتی پرستیژ این موضوع بیان شد که دلیل عدم حضور گروه بهمن در این دوره سامانه یکپارچه وجود تعهدات ایجاد شده در دوره فروش قبلی بوده است. ضمن اینکه عرضه خودرو در بورس کالا منع قانونی نداشته و این شرکت بر اساس برنامه تولید خود تصمیم به عرضه خودرو در بورس کالا یعنی ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ گرفته است.
کد محتوا: ۲۲۵۸۵
ارسال: شنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳:۴۳
به روز شده: شنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶:۴۹
کلید واژهها: فیدلیتی، فیدلیتی پرستیژ، فیدلیتی پرایم
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۹۲۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.