سیسیتالیا ۲۰۲؛ ایتالیایی ها از همان اول زیبا بودند!
خودروی سیسیتالیا ۲۰۲ محصول سال ۱۹۴۷، با طراحی منحصربهفرد خود مرزهای میان مهندسی و هنر را جابهجا کرد. این خودرو به دلیل بدنه یکپارچه و مدرن، به عنوان اولین خودروی تاریخ به مجموعه دائمی موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) راه یافت و لقب «مجسمه متحرک» را از آن خود کرد.
معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
اولین خودرو در مجموعه دائمی موزه هنر مدرن
شنبه، ۶ دیماه ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۳
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
مکلارن و رویای شکستن رکورد سرعت زمینی در دهه ۹۰؛ روایتی خواندنی از یک پروژه نافرجام
شنبه، ۱۱ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
برترین موتورهای ۴ سیلندر خودروها در همه زمانها!
سهشنبه، ۹ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کم اقبالترین خودروها در آمریکا
سهشنبه، ۲۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
برترین suv های ۴x۴ جهان
شنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
شورولت کامارو فِنیکس ۱۹۶۹؛ هیولایی تماشایی با ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت
در نمایشگاه گرند نشنال رودستر ۲۰۲۳ یک دستگاه شورولت کامارو ۱۹۶۹ با نام مستعار فِنیکس به شدت جلب توجه کرده است. خودروی موردبحث قدرت ۱۱۸۰ اسب بخار را تولید کرده و نیرو را به گیربکس ۶ سرعته دستی تحویل میدهد.
سهشنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷:۳۵ |
طراح خودروی موردبحث ما شان اسمیت است که به خاطر حضور در کمپانیهایی همچون سالین اتوموتیو، راک استار گیمز، رینگ برادرز و اسپید کور شناخته شده و بیش از ۲۰ سال سابقه را در صنعت خودرو یدک میکشد. او و مایکل شیلدز (مالک) تصمیم گرفتهاند یک دستگاه شورولت کامارو ۱۹۶۹ سفارشی را در نمایشگاه گرند نشنال رودستر به نمایش بگذارند. خودروی موردبحث میتواند رقیبی برای کاماروی خود اسمیت باشد که در نمایشگاه SEMA سال ۲۰۱۹ معرفی شد. نتیجه این همکاری تولید شورولت کامارو فِنیکس با ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت است. هیولای موردبحث ما را میتوان ترکیبی هیجانانگیز از اشرافیت، ظرافت و پرفورمنس دانست. تیم تولید این محصول که توسط مایکی داسکالی هدایت شده همکاری تنگاتنگی با اسمیت داشتهاند. بدنه خودرو به رنگ نقرهای با عناصر خاکستری ساتین درآمده تا ترکیبی فوقالعاده را ایجاد کند و در معرض دید قرار بگیرد. نمای جلوی شورولت کامارو فِنیکس توسط اسمیت بازطراحی شده و سپر جدیدی نیز در نظر گرفته شده است. بخش عقب نیز با چراغها و اسپویلر جدید بهروز میشود. بدنه نیز تغییرات عدیدهای داشته تا بتواند با شاسی جدیدی همکاری کند. فریم خودروی موردبحث از فولاد ساخته شده و در بخش جلو با سیستم تعلیق فست تراک دارای برخی قطعات شورولت کوروت نسل هفتم همکاری میکند. قدرت توقف نیز توسط کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه و روتورهای ۱۴ اینچی تأمین میشود. به لیست موردبحث باید رینگهای ۱۹ اینچی و لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت ۴ را نیز اضافه کرد. قسمت هیجانانگیز ماجرا به قدرت تولیدی کامارو فِنیکس مربوط میشود. در دل خودرو یک پیشرانه ۸ سیلندر LS۷ ۴۲۷ سوپرشارژردار ساخت شرکت وگنر موتور اسپرت قرار دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی T۵۶ شرکت ترمک نیز نیرو را به چرخ ها منتقل میکند. کابین خودرو نیز از محصولات اسپرت اروپایی الهام گرفته و خود اسمیت این بخش را طراحی کرده است. اسمیت بخشهایی همچون داشبورد، پانل دربها و کنسول مرکزی را با استفاده از تکنولوژیهای سهبعدی مدرن طراحی میکند.
کد محتوا: ۲۲۵۵۹
ارسال: سهشنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷:۳۵
به روز شده: سهشنبه، ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱:۱۴
کلید واژهها: شورولت، شورولت کامارو فِنیکس ۱۹۶۹،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: پدال
بازدید: ۸۲۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.