آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

زمزمه قیمت‌گذاری عجیب‌و‌غریب چانگان UNI-T توسط سایپا؛ سازمان حمایت کجاست؟

  زمزمه قیمت ۱.۷ میلیاردی خودروی چینی چانگان UNI-T به‌گوش می‌رسد که با توجه به رقبایش، با قیمت عجیبی روبه‌رو هستیم.  

دوشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴:۱۸ |


با توجه به تصاویر جدیدی که در فضای آنلاین منتشر شده‌اند، به‌نظر می‌رسد شرکت چانگان تصمیم گرفته است به‌جای فردا موتور، با همکاری شریک قدیمی خود یعنی سایپا، اولین عضو از مجموعه یونی (گرویتی) را روانه بازار ایران کند. خودروی UNI-T چانگان رقیب مستقیم چری اومودا ۵ است که اخیراً در لیست برنامه‌های عرضه مدیران خودرو قرار گرفته. آنچه در این میان عجیب به‌نظر می‌رسد، زمزمه قیمت ۱.۷ میلیاردی این چینی وارداتی است که ظاهراً قرار است به‌عنوان قیمت پایه UNI-T توسط سایپا به سازمان بورس اعلام شود؛ قیمتی که با امکانات مدل نیمه‌فول این خودرو که توسط سایپا عرضه خواهد شد، همخوانی زیادی ندارد و مشخص نیست بر چه مبنایی تعیین شده است؛ عدم نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بر قیمت خودروهای مونتاژی بار دیگر مسئله‌ساز شده.

چانگان ظاهر اسپرت و جذابی نسبت به سایر خودروهای چینی موجود در بازار دارد، اما جالب است بدانید که در مقایسه با دیگر چینی‌های خوش‌استیل بازار نظیر لاماری ایما و فونیکس FX، مزیت فنی و آپشن چندانی را ارائه نمی‌دهد و با توجه به قیمت پایه ۱.۲ و ۱.۳ میلیاردی دو خودرو مذکور، تعیین قیمت پایه ۱.۷ میلیاردی برای چانگان UNI-T عجیب به‌نظر می‌رسد؛ به‌خصوص که قاعدتاً این خودرو پس از عرضه در بورس نیز با نرخ‌های بیشتری به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

کراس‌اوور یونی تی از لحاظ ظاهری، نسبت به محصولات قبلی چانگان متفاوت است. جلوپنجره این خودرو بدون حاشیه طراحی شده و چراغ‌های فوق‌العاده باریک و کشیده، نمایی تیز و تهاجمی به خودرو بخشیده‌اند.

نمای جانبی UNI-T شبیه به خودروهای لکسوس است. سقف ماشین شیب ملایمی دارد و به یک اسپویلر برجسته ختم می‌شود. شیشه عقب اگرچه مساحت چندانی ندارد، اما فناوری‌های جدید مثل سنسور ۳۶۰ درجه و دوربین‌های مختلف، موجب تقویت دید عقب راننده می‌شوند.

بخش عقب ماشین نیز به‌واسطه استفاده از چراغ‌های هماهنگ با زاویه تیز بدنه، طراحی جالب و متمایز خروجی‌های اگزوز، دیفیوزر دوکاناله و سپر اسپرت، ظاهری جذاب و چشم‌نواز به خود گرفته است.

کابین خودروی UNI-T چانگان از طراحی بسیار زیبا و پیشرفته‌ای بهره می‌گیرد. کنسول میانی T‌شکل و نامتقارن است و صفحه کنترل مرکزی به سمت راننده متمایل شده. دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان دی‌کات مجهز به دکمه‌های کنترلی و اهرم تعویض دنده با طراحی جوی استیک از دیگر مشخصات کابین به‌حساب می‌آیند.

مشخصات فنی چانگان UNI-T
هرچند براساس گمانه‌زنی‌ها، احتمال عرضه یونی تی با موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۳۰ اسب بخار قوت گرفته بود، اما سایپا درنهایت تصمیم گرفت تا مانند سایر خودروهای چینی تک‌دیفرانسیل بازار، یونی تی را با موتور ۱.۵ لیتری توربو تزریق مستقیم با قدرت ۱۷۷ اسب بخار راهی بازار کند که توانایی تولید ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را نیز دارد. گیربکس نیز از نوع دوبل کلاچ غوطه‌ور در روغن (WET) با هفت دنده انتخاب شده است که احتمالاً شتاب صفر تا صدی در محدوده ۱۰ ثانیه را برای چانگان یونی تی به ارمغان می‌آورد، هرچند که بار دیگر باید به عدم هماهنگی این نسل از موتورهای تزریق مستقیم با بنزین معمولی تأکید کرد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی چانگان UNI-T
یونی تی چانگان دارای تجهیزات رفاهی و ایمنی متعددی است که البته در اکثر خودروهای چینی مدرن و امروزی یافت می‌شود. سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، ترمز AEB، فاقد رادار نقطه کور، فاقد شارژر وایرلس، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سقف شیشه‌ای ثابت (بدون قابلیت بازشدن)، سنسور نور و فاقد سنسور باران، تنظیم حالت رانندگی، شش کیسه هوای ده‌نقطه‌ای، صندلی‌ راننده برقی (صندلی شاگرد دستی)، تهویه مطبوع اتوماتیک بدون کولر دو‌منطقه‌ای و دوربین ثبت وقایع از مشخصات ایمنی و رفاهی UNI-T به‌حساب می‌آیند.

بد نیست بدانید که این مدل چانگان در تیپ‌های مختلف در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد و در محدوده قیمت ۱۷ الی ۲۱ هزار دلار به فروش رسید، اما با توجه به نیمه‌فول‌بودن محصول سایپا و قوانین واردات خودرو به کشور، این مدل قاعدتاً کمتر از ۲۰ هزار دلار قیمت دارد که به‌معنای بهای حداکثر ۸۰۰ میلیون تومانی یونی تی در بازار خودروی ایران است؛ رقمی که با قیمت ۱.۷ میلیاردی مدنظر سایپا به‌عنوان بهای ورودی به بورس کالا، فاصله چشمگیری دارد.


زمزمه قیمت‌گذاری عجیب‌و‌غریب چانگان UNI-T توسط سایپا؛ سازمان حمایت کجاست؟
گزارش

کد محتوا: ۲۲۵۴۴

ارسال: دوشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴:۱۸

به روز شده: دوشنبه، ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷:۰۲

کلید واژه‌‌ها: چانگان، سایپا، فردا موتور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: digiato

بازدید: ۶۵۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.