خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
سامانه کروزکنترل تطبیقی چیست و چگونه کار میکند؟
سهشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
ایمنترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۹
شنبه، ۲۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
در ۳۰ نوامبر به صورت کامل رونمایی می شود
لامبورگینی هوراکان استراتو Sterrato آخرین گاو خشمگین تمام بنزینی
روز ۱۴ نوامبر سال ۲۰۲۲ در تاریخ لامبورگینی روز مهم و خاطره انگیزی خواهد بود. چراکه لامبورگینی در این روز تصویر آخرین ابرخودرو خود که به پیشرانه درونسوز خالص مجهز بوده را منتشر کرده است.
چهارشنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴:۴۵ |
این خودرو که لامبورگینی هوراکان استراتو Sterrato بوده قرار است که به صورت رسمی در تاریخ ۳۰ نوامبر در Art Basel میامی رونمایی شود و در حال حاضر تصاویر نمای بیرونی آن توسط این برند ایتالیایی منتشر شده است. همانطور که انتظار می رفت، لامبورگینی هوراکان استراتو چندان از مدل مفهومی که در ژوئن سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود متمایز نیست. نسخه تولیدی لامبورگینی هوراکان استراتو مانند مدل مفهومی که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود دارای بادی کیت واید در بخش آرک چرخ های جلو و عقب بوده و همچنین روی پروفیل جلو چراغ های LED اضافی نسبت به سایر نسخه های لامبورگینی هوراکان دارد. البته این نسخه تولیدی فاقد LED لایت بار نصب شده روی سقف مشابه با نسخه کانسپت بوده، ولی با این وجود نسبت به مدل های استاندارد لامبورگینی هوراکان به مراتب کاربردی تر بوده و دارای ریل سقفی از برند Sterrato است. یک اسکوپ سقفی بزرگ در قسمت انتهایی سقف این خودرو نصب شده و دیفیوزر عقب نیز طراحی متمایزی پیدا کرده که شاید هدف طراح بهبود زاویه خروج این ابرخودروی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی بوده است! در همین تصاویر مشخص است که لامبورگینی هوراکان استراتو نسبت به مدل های معمولی این ابرخودرو دارای کیت لیفت سیستم تعلیق بوده که به موجب آن ارتفاع این خودرو افزایش یافته و فاصله بیشتری از سطح زمین دارد که برای بیراهه نوردی به عنوان یک ابرخودرو مناسب شده است. لامبورگینی همچنین رینگ های مشکی جدیدی را برای هوراکان Sterrato نصب کرده که به تایرهای بریجستون دوئلر مجهز شده اند که مناسب حرکت در همه سطوح حتی مسیرهای بیراهه هستند. در استایل ظاهری لامبورگینی هوراکان استراتو رکاب های جانبی متفاوت با مدل معمولی و همچنین پنل های محافظ زیر بدنه در قسمت جلو و عقب این ابرخودرو کاملا مشهود هستند. رنگ خاکی مات اجرا شده روی بدنه هوراکان استراتو نیز برای اولین بار بوده که روی یک لامبورگینی اجرا می شود. در کنار این رنگ خاکی بدنه، تریم قرمز رنگی هم در برخی از قسمت ها مانند کالیپرهای ترمز دیده می شود که جذابیت ظاهری هوراکان استراتو را بیشتر کرده است. لامبورگینی عمدا فلاپ های اضافه شده به گلگیرهای جلو و عقب را رنگ نکرده تا تم آفرودی به هوراکان استراتو Sterrato ببخشد. البته این احتمال وجود دارد که به سفارش مشتری بتوان این فلاپ ها را همرنگ با بدنه تولید کرد. برای پی بردن به مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو Sterrato باید تا پایان ماه نوامبر صبر کنیم. اما این را می دانیم که لامبورگینی هوراکان Sterrato به صورت ویژه با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می شود. نسخه کانسپت این ابرخودرو ۴۷ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه های استاندارد داشت و ۳۰ میلی متر عرض اکسل های جلو و عقب آن افزایش یافته بود. لامبورگینی همچنین زاویه ورود هوراکان استراتو را یک درجه و زاویه خروج آن را ۶.۵ درجه نسبت به مدل معمولی بهبود بخشیده است. از سال ۲۰۲۳ قرار است که تمام محصولات لامبورگینی با پیشرانه الکتریکی سازی عرضه شوند و در سال ۲۰۲۸ این برند ایتالیایی قرار است که اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با کابین ۲+۲ نفره و با استایل دو درب و سیستم تعلیق لیفت شده رونمایی کند. پس با آغوش باز به استقبال آخرین گاو خشمگین تمام بنزینی بروید!
کد محتوا: ۲۲۵۲۷
ارسال: چهارشنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴:۴۵
به روز شده: چهارشنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰:۵۲
کلید واژهها: لامبورگینی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۳۱۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.