تویوتا یاریس جدید معرفی شد، یک سدان اقتصادی هم‌قیمت دنا پلاس!

  نسل چهارم تویوتا یاریس بسته به بازارهای مختلف، اشکال و نسخه‌های متفاوتی دارد.  

یک‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹:۴۹ |

این خودرو در بازار اروپا در نسخه‌های هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در و همین‌طور کراس‌اوور یاریس کراس عرضه می‌شود درحالی‌که در تعداد کمی از مناطق جهان نسخه اسپرت و آتشین GR یاریس ارائه می‌شود. حتی تا چندی پیش، نسخه ری‌بج شده مزدا ۲ با نام یاریس در آمریکای شمالی عرضه می‌شد و حالا نیز یک یاریس سدان جدید برای بازارهای نوظهور معرفی شده است. این خودرو یک سدان ساب‌کامپکت کوچک است که در تایلند رونمایی شده است.

این خودرو که به نام یاریس آتیو شناخته می‌شود، با ارائه تجهیزات فراوان با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، قطعاً به یکی از گزینه‌های قابل‌توجه در بخش B بازار تبدیل خواهد شد. قیمت این سدان جدید ژاپنی بسته به تیپ بین ۱۵,۳۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار (۴۵۰ تا ۵۸۰ میلیون تومان) خواهد بود که یعنی نسخه پایه آن تقریباً هم‌قیمت دنا پلاس در بازار کشورمان است. حتی تیپ پایه یاریس آتیو هم به‌صورت استاندارد به نمایشگر هشت اینچی لمسی، رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلوی LED و استارت دکمه‌ای مجهز است درحالی‌که در تیپ اسمارت نمایشگر بزرگ‌تر ۹ اینچی و پورت‌های USB عقب هم ارائه می‌شود.

این سدان کوچک در تیپ پریمیوم هم از کنترل تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب و کروز کنترل تطبیقی بهره می‌برد. بالاترین تیپ این خودرو هم پریمیوم لاکچری نام داشته و به ویژگی‌های لوکسی مثل سیستم صوتی پایونر با شش بلندگو مجهز است. تویوتا در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم هیچ کم و کسری نگذاشته و یاریس آتیو را به پکیج Safety Sense مجهز کرده است که شامل هشدار پیش از برخورد، هشدار خروج از خط و سیستم‌های دیگری مثل پایش نقاط کور در تیپ‌های بالاتر می‌شود.

داخل خودرو به لطف ترکیب ساده داشبورد و متریال لوکسی مثل تودوزی چرم مصنوعی قرمزرنگ که در تصاویر دیده می‌شود، شاهد طراحی مدرنی برای این کلاس هستیم. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است در تیپ‌های بالاتر نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ هم ارائه می‌شود. صفحه آمپر نیمه دیجیتالی ۷ اینچی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های فراوان هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان جدید ژاپنی هستند.

یاریس آتیو در ظاهر اساساً شبیه یک بچه کرولا به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو، ورودی هوای بزرگی بخش عمده سپر را پوشانده و دو چراغ تهاجمی که توسط یک‌تریم تزئینی به هم متصل شده‌اند آن را احاطه کرده‌اند. پروفیل جانبی یاریس آتیو با تناسبات بهتر و رینگ‌های ۱۶ اینچی بزرگ‌تر، عضلانی‌تر و لوکس‌تر از یاریس سدان‌های قبلی به نظر می‌رسد درحالی‌که عقب خودرو با چراغ‌های تیز افقی و فرمی که به فست‌بک نزدیک‌تر است، نمای اسپرتی به خود گرفته است. تویوتا همچنین مجموعه‌ای از قطعات اسپرت‌تر را هم به‌عنوان بخشی از پکیج Presto برای یاریس آتیو ارائه می‌کند که شامل سپرها و رکاب‌های اسپرت به همراه یک بال عقب جذاب می‌شود.

یاریس آتیو برخلاف یاریس هاچ‌بک بازار اروپا که روی پلت‌فرم TNGA-B ساخته شده، از پلت‌فرم جهان جدید دایهاتسو یا DNGA استفاده می‌کند. به همین دلیل، این سدان ژاپنی با ۴,۴۲۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع، کمی بزرگ‌تر از قبل شده است. بزرگ‌ترین تغییر اما در فاصله محوری خودرو ایجاد شده که با افزایشی ۷۰ میلی‌متری به ۲,۶۲۰ میلی‌متر رسیده است.

بدیهی است که از یک سدان کوچک اقتصادی نباید انتظار پیشرانه قدرتمندی را داشت و زیر کاپوت یاریس آتیو هم یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. در این سدان کوچک همچنین سه حالت رانندگی مختلف بنام‌های معمولی، اقتصادی و اسپرت تعبیه شده است. ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و تعلیق مک‌فرسون در جلو و فنرهای پیچشی در عقب هم از دیگر ویژگی‌های یاریس آتیو هستند.

به‌طورکلی، یاریس آتیو جدید در دنیایی که پر از شاسی‌بلند نماها شده است، خودروی ساده و جذابی است که حتی می‌تواند در اروپا هم رقیبی برای داچیا لوگان باشد. این خودرو در کارخانه تویوتا در تایلند تولید و از آنجا به بیش از ۳۵ کشور صادر می‌شود. این خودرو در برخی بازارها با نام ویوس شناخته می‌شود.


تويوتا ياريس جديد معرفي شد، يك سدان اقتصادي هم‌قيمت دنا پلاس!
تويوتا ياريس جديد معرفي شد، يك سدان اقتصادي هم‌قيمت دنا پلاس!


تویوتا یاریس جدید معرفی شد، یک سدان اقتصادی هم‌قیمت دنا پلاس!
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۹۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹:۴۹

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶:۲۲

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، تویوتا یاریس، دنا پلاس

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۳۶۱

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.