
این خودرو درواقع نسخه دو دیفرانسیل تیگو ۸ پرو است و اولین شاسیبلند چهارچرخ محرک چری پس از شش سال به حساب میآید زیرا از زمان خاتمه تولید مدل رلی X۵ در سال ۲۰۱۷، چری هیچ شاسیبلند چهارچرخ محرکی تولید نکرده است.

تیگو ۸ پرو مکس در پاییز سال ۲۰۲۱ در چین با نام Tiggo ۸ Plus Kunpeng Edition معرفی شد و از چند ماه پیش راهی بازارهای صادراتی مثل روسیه و خاورمیانه شده است. این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که در نمونههای مخصوص بازار چین ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما خروجی این موتور در بازارهای صادراتی مثل روسیه به ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور کاهش یافته است.

یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیروی این موتور را انتقال میدهد و بسته به شرایط مسیر، دستیار هوشمند خودرو یکی از حالات رانندگی را انتخاب کرده و بطور خودکار انتقال قدرت را بین محرک جلو و چهارچرخ محرک تغییر میدهد. تیگو ۸ پرو مکس ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. این کراساوور بزرگ چینی در هر صد کیلومتر در شهر ۱۰.۴ لیتر، در بزرگراه ۷.۳ لیتر و بصورت ترکیبی ۸.۵ لیتر بنزین مصرف میکند.

شاسیبلند چهارچرخ محرک چری ۴,۷۲۲ میلیمتر طول، ۱,۸۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۰۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن ۲,۷۱۰ میلیمتر است. این خودرو همچنین ۱۹ سانتیمتر هم از زمین فاصله دارد. تیگو ۸ پرو مکس در داخل از صندلیهای ارگونومیک با تنظیم برقی و حافظه بهره میبرد. با این حال، این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی تفاوتی با تیگو ۸ پرو محرک جلو نداشته و مثل آن در داخل به دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است.

تیگو ۸ پرو مکس هماکنون در بازارهای خاورمیانه با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار عرضه میشود و اگر مدیران خودرو تصمیم به عرضه آن در کشورمان بگیرد احتمالاً باید انتظار قیمتی در حدود ۲ میلیارد تومان را برای آن داشته باشیم. این شاسیبلند چینی در روسیه با گارانتی ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری به فروش میرسد.