نسخه هیبریدی نسل جدید کیا اسپرتیج معرفی شد

  خرداد امسال کیا نسل جدید کراس‌اوور محبوب اسپرتیج را در کره جنوبی معرفی کرد.  

چهارشنبه، ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱:۰۸ |

حدود سه ماه بعد یعنی در شهریور، نسخه اروپایی این خودرو با طول کمتر و پیشرانه‌های هیبریدی معرفی شد و حدود یک ماه قبل هم کیا نسخه آمریکایی اسپرتیج جدید را با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی معرفی کرد. حال جدیدترین عضوی که به خانواده گسترده و متنوع این کراس‌اوور کره‌ای اضافه شده، یک نسخه هیبریدی برای بازار ایالات‌متحده است.

پیشرانه کیا اسپرتیج هیبریدی

این نسخه به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۶۰ اسب بخاری مجهز شده تا هم کم‌مصرف و هم قدرتمند باشد. مجموع خروجی این سیستم ۲۳۰ اسب بخار قدرت است و کیا مصرف سوخت ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و برد کلی بیش از ۸۰۰ کیلومتر با هر بار سوخت‌گیری کامل را برای آن هدف قرار داده است. این شرکت همچنین وعده کاهش تقریباً ۴۰ درصد تولید دی‌اکسید کربن را هم داده است.

به گفته کیا، نسخه هیبریدی اسپرتیج به لطف یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و باطری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی می‌تواند تا ۹۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که در تیپ پایه LX سامانه چهارچرخ محرک سفارشی خواهد بود اما تیپ‌های EX و SX به‌صورت استاندارد AWD هستند.

داخل کیا اسپرتیج هیبریدی
در داخل اسپرتیج هیبریدی می‌توان همان نمایشگرهای خمیده دوتایی ۱۲.۳ اینچی را دید که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دیگری برای صفحه آمپر دیجیتالی است. در تمام تیپ‌ها اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند سفارشی خواهد بود. کیا همچنین سیستم دید فراگیر ۳۶۰ درجه با نمای سه‌بعدی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون را هم به‌عنوان آپشن برای این ماشین ارائه می‌کند.

ایمنی کیا اسپرتیج هیبریدی
اسپرتیج هیبریدی به‌صورت استاندارد از مجموعه کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل هشدار توجه راننده، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، هشدار صندلی عقب، دوربین دید عقب و هشدار فاصله در هنگام پارک با دنده‌عقب بهره می‌برد و سیستم‌های پایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد در نقاط کور، جلوگیری از برخورد عقب، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و… هم برای آن قابل سفارش خواهند بود.

نسخه هیبریدی اسپرتیج اوایل سال آینده به خانواده نسخه آمریکایی آن اضافه خواهد شد. کیا هنوز قیمت هیچکدام از نسخه‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو در بازار ایالات‌متحده را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال قیمت‌گذاری آن مشخص شود.


نسخه هیبریدی نسل جدید کیا اسپرتیج معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۱۳

ارسال: چهارشنبه، ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱:۰۸

به روز شده: چهارشنبه، ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱:۴۶

کلید واژه‌‌ها: کیا، کیا اسپرتیج

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۴۳

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.