خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
بزرگان دنیای فناوری با چه خودروهایی رانندگی میکنند
دوشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
۹ ویژگی و آپشن جالب در خودروهای لوکس
چهارشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
نگاهی به فناوریهای برجسته مرسدس بنز EQC ۴۰۰ + فیلم
پنجشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
مروری بر تاریخچه ماشین های خودران
سهشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بازگشت منصوری به اصل خود!
آستون مارتین DBX تیونینگ شده توسط منصوری
شرکت تیونر منصوری به پکیج های تیونینگ ساده و سطحی شهرت پیدا نکرده، ولی این تیونر در چند پروژه اخیر خود نشان داد که می تواند جلوی خود را بگیرد و خودروهای مختلف را در سطح محدود و ساده هم تیونینگ و شخصی سازی کند. ولی این آستون مارتین DBX تیونینگ شده فرق دارد. به عبارت دیگر منصوری به اصل خود بازگشته و در این پروژه با نصب گلگیرها و فندرهای بسیار عریض، کاهش چشمگیر ارتفاع خودرو و نصب دو اسپویلر این اسیووی لوکس بریتانیایی را تا حد بسیار زیادی از نسخه استاندارد دور کرده است.
دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲:۵۵ |
آستون مارتین DBX به خودی خود دارای پروفیل جلو با ارتفاع بسیار کوتاه بود، ولی منصوری تلاش کرد که باز هم ارتفاع این دماغه زیبا را کمتر و طول آن را بیشتر جلوه دهد. این اسیووی قدرتمند و لوکس به رینگ های ۲۴ اینچی مجهز شده که به نوعی طراحی شده اند که جریان هوا را به منظور خنک سازی به سمت سیستم ترمز هدایت کنند. منصوری ضمن نصب رینگ های بزرگ، ارتفاع سیستم تعلیق را نیز کاهش داده و به لطف تغییر فیس جلو و عقب، چهره جدیدی به این اسیووی لوکس و قدرتمند بخشیده است. ضمن اینکه یک کیت بدنه عریض و جذاب فیبر کربنی روی آستون مارتین DBX نصب شده است. این کیت بدنه واید منصوری باعث شده DBX بسیار چشمگیر و شاخص باشد. در پروفیل عقب شاهد نصب دو اسپویلر هستیم که برای یک اسیووی با این ابعاد بسیار عجیب و در عین حال جذاب است. هر دو اسپویلر از جنس فیبر کربن هستند که یکی روی سقف و دیگری روی درب فضای بار و زیر شیشه عقب نصب شده است. هر دو اسپویلر این خودرو کاربردی بوده و در کنار دیفیوزر برجسته عقب موجب آیرودینامیک بهتر DBX می شوند. مشخصات فنی آستون مارتین DBX منصوری منصوری پیشرانه آستون مارتین DBX را نیز دستخوش تغییر قرار داده تا قدرت و گشتاور بیشتری از آن استخراج کند. این خودرو در نسخه استاندارد قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. ولی منصوری موفق شده بیشینه توان تولیدی پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ این خودرو را به ۸۰۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به ۱۰۰۰ نیوتن متر برساند که به لطف نصب توربوشارژهای بزرگتر محقق شده است. این تیونر همچنین نرم افزار کنترلی پیشرانه آستون مارتین DBX را بروزرسانی کرده است. از جمله دیگر تغییرات اعمال شده در پیشرانه می توان به نصب سیستم اگزوز جدید در دو مدل و همچنین نصب فیلتر هوای اسپرت اشاره کرد. منصوری اظهار کرده که این آستون مارتین DBX تیونینگ شده قادر است طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این تیونر رنگ مشکی تیره ای را روی بدنه DBX اجرا کرده و یک تریمی سبز لیمویی نیز در برخی از قسمت های کابین مانند صندلی ها، کنسول میانی، داشبورد، کف پایی و غربیلک فرمان اجرا کرده است. بیشتر سطوح کابین دارای تریمی فیبر کربنی و همچنین چرم هستند.
کد محتوا: ۲۲۴۰۱
ارسال: دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲:۵۵
به روز شده: دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷:۱۷
کلید واژهها: آستون مارتین
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۷۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.