نگاهی به IS۳۵۰ F Sport، سدان لوکس لکسوس

  لکسوس، از جمله مدل IS۳۵۰، از محبوبیت زیادی در خاورمیانه برخوردار است. علی‌رغم استقبال زیاد طرفداران لکسوس، در چند سال گذشته، تقاضا برای این خودرو در خاورمیانه کاهش یافته است زیرا گزینه‌هایی بهتر و جدیدتری، چون بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C، توسط رقبا ارائه می‌شود. لکسوس سعی کرده است با فیس‌لیفت در کوچک‌ترین سدان خود، به رفع این مشکل بپردازد. در این مطلب، سعی می‌کنیم به بررسی این خودرو بپردازیم تا ببینیم آیا این تغییرات، برای بازگرداندن خریداران، کافی خواهد بود یا خیر.  

دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۱۹ |


نمای ظاهری
نمای ظاهری IS۳۵۰ F، دارای طراحی است که واقعا آن‌را متمایز می‌کند و از بسیاری جهات، یک طراحی بی‌نقص و زیبا را ارائه می‌کند.

جلو‌پنجره بزرگ در جلو، با چراغ‌های جلو از نوع ال‌ای‌دی با طراحی شبیه چشم و با سه چشمه نور، با یک دی‌لایت ابرویی، جلوه‌ای مدرن و متمایز به این خودرو داده است.

خطوط جانبی و ظاهر آیینه‌ها، کاملا در راستای طراحی کلی خودرو و متناسب با آن و بسیار زیبا است.

در عقب، وجود یک اسپویلر و دیفیوزر مشکی، در کنار یک چراغ سرتاسری، از کنار به کنار، و کاملا هماهنگ با جلوی خودرو، نشان از این دارد که طراحان، قطعا کار خارق‌العاده‌ای در نمای بیرونی IS۳۵۰ انجام داده‌اند.

نمای داخلی
در حالی که نمای خارجی، واقعا جذاب است، همان‌طور که باید باشد، نمی‌توان در مورد فضای داخلی، چنین چیزی را گفت. این مدل، فیس لیفت مدلی است که از سال ۲۰۱۴ تولید می‌شده است. احساس می‌شود که داخل کابین، کمی قدیمی است. دکمه‌های بزرگ روی کنسول وسط، ظاهر ترک‌پد، فرمان شلوغ، همگی احساس قدیمی بودن را در بیننده تشدید می‌کند.

حتی صفحه نمایش وسط داشبورد هم با این‌که نسبت به قبل از فیس‌لیفت، بزرگ‌تر شده است اما دارای ویژگی‌هایی است که کاملا قدیمی به‌نظر می‌رسد. به‌عنوان مثال، سیستم ناوبری، دارای گرافیک ضعیفی است و وضوح دوربین عقب هم، در‌حد یک سدان درجه‌یک ۲۰۲۱ نیست.

فضای عقب، همان‌طور که انتظار داریم بسیار تنگ است. در واقع این خودرو ۴ نفره است و نه ۵ نفره و با دانستن این واقعیت، تنگ بودن فضای عقب، قابل پذیرش است.

مواردی نظیر ورود بدون کلید، تهویه دوگانه، صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۳ اینچی با امکان اپل‌کار‌پلی و اندروید‌کار، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، صندلی‌های چرم، نگهدارنده بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ایر‌بگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی،‌ای،پرده ‌ای، و زانو و دریچه‌های هوای عقب و …. از جمله امکانات این خودرو است.

مشخصات فنی
نیروبخش IS۳۵۰ F-SPORT یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۳۱۱ اسب بخار قدرت در کنار ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در حال حاضر، چنین عدد و رقمی برای یک موتور ۳.۵ لیتری، چندان پیشگامانه به‌نظر نمی‌رسد و این‌که لکسوس هنوز به‌جای استفاده از یک موتور توربوشارژ کوچک‌تر (مانند اکثر رقبایش) از موتور تنفس طبیعی با حجم بالا استفاده کند، نشان از روح قدیمی این خودرو است. اگرچه این واقعیت را هم باید پذیرفت که بخشی از علاقه‌مندان به خودرو، همچنان موتورهای تنفس طبیعی را ترجیح می‌دهند اما برای بسیاری دیگر، این موضوع کاملا برعکس است و شتاب و توان بیشتر موتورهای توربو‌شارژ را می‌پسندند و ظاهرا لکسوس ترجیح داده است برای دسته اول، کمی فداکاری کند.

با این وجود، رانندگی با IS ۳۵۰، بسیار جذاب و لذت‌بخش است و به‌علت نبود توربو‌شارژ، چیزی به‌نام توربو لگ یا هر نوع تاخیر دیگری، وجود ندارد و با فشردن پدال گاز، و به لطف هماهنگی کامل موتور با گیربکس ۸ سرعته، هیچ‌گونه کمبود قدرتی احساس نخواهد شد، به‌گونه‌ای که در شرایط مناسب، شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه‌ای در دسترس خواهد بود. البته شاید کمی قدرت بیشتر و بازخورد بهتر فرمان، تجربه رانندگی با آن را بهتر از قبل می‌کرد.

نتیجه‌گیری
به زبان ساده می‌توان گفت، لکسوس IS ۳۵۰ FSPORT، در ظاهر، شبیه یک مدل ۲۰۲۱ این خودروسازی است اما در داخل، یک مدل ۲۰۱۴ است. اگرچه قیمت تقریبی ۲۴۵۰۰۰ درهم، جذاب به‌نظر می‌رسد، اما بعید است، تکنولوژی قدیمی آن، توان جذب مشتریان دیگر رقبا را داشته باشد. شاید فیس‌لیفت این مدل از لکسوس، صرفا جهت حفظ آن در بازار، در برابر رقبا بوده است.


نگاهی به IS۳۵۰ F Sport، سدان لوکس لکسوس
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۳۷۹

ارسال: دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۱۹

به روز شده: دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶:۱۷

کلید واژه‌‌ها: لکسوس، بی ام و، مرسدس بنز

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۵۷

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.