بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
خنک کننده روغن چیست؟
چگونه از داغ شدن روغن داخل سیستم موتور جلوگیری کنیم؟
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
بررسی کوتاه و تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰
سهشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
نگهبانان تکنولوژیک برای حفظ جان بشر؛ راهنمای جامع سیستم های ایمنی خودرو
چهارشنبه، ۱ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
سهشنبه، ۱ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
نگاهی به فناوریهای برجسته مرسدس بنز EQC ۴۰۰ + فیلم
پنجشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
شاسی بلند هفت نفره هوندا BR-V با پیشرانه ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی معرفی شد
خودروی هوندا BR-V مدل ۲۰۲۲ بهعنوان کراساور کوچک با هفت صندلی معرفی شد و تا ابتدای سال ۲۰۲۲ با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار برای مشتریان عرضه خواهد شد.
دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸:۵۲ |
آمریکاییها و اروپاییها هوندا و کراساورهای ساب کامپکت را با مدل HR-V مرتبط میدانند؛ اما خودروی هوندا BR-V در برخی از کشورهای آسیایی نیز در بخش B جای میگیرد. نام این کراساور مخفف «Bold Runabout Vehicle» است و این مدل اکنون وارد نسل دوم خود میشود که جایگزین مدل اصلی عرضهشده در سال ۲۰۱۵ شده است. هوندا BR-V پیچیدگی کمتری دارد و بنابراین بهصرفهتر از مدل شناختهشدهی HR-V است؛ درحالیکه صندلیهای سهردیفه برای سرنشینان ارائه میدهد. مسئولان هوندا هنوز اشارهای به تغییر پلتفرم این خودرو برای نسل دوم نکردهاند؛ اما میدانیم نسل اولیه آن ریشهی مکانیکی در مینیون Mobilio داشت که خود بر اساس هاچبک کوچک بریو (Brio) ساخته شده بود. کسانی که با خودروهای ژاپنی آشنایی دارند، میدانند بریو مدل پایه خودرویی است که پایینتر از جاز/فیت قرار میگیرد. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، مطمئناً هوندا BR-V زیباترین کراساور ساب کامپکت موجود نیست؛ بهویژه از نظر ظاهر عقب که کمی خستهکننده به نظر میرسد؛ اما این خودرو در سایر موارد حرفهای زیادی برای گفتن دارد. به لطف مجموعهای از سیستمهای هوندا سنسینگ (Honda Sensing) مانند دستیار حفظ خط حرکت، ترمز کاهش اثرات برخورد (CMBS)، کروز کنترل تطبیقی و کاهش انحراف از جاده، هوندا BR-V بسیار ایمنتر از قبل است. این خودرو از ۶ کیسه هوا بهصورت استاندارد و چراغهای نور بالا اتوماتیک بهره میبرد و سیستم نظارت بر نقطه کور دید راننده و سیستم اعلان انحراف خودروی جلویی نیز وجود دارد که به راننده میگوید خودروی جلویی چه موقع توقف میکند و چه موقع دور میشود. نیروی مورد نیاز از پیشرانهی بنزینی ۱٫۵ لیتری i-VTEC تنفس طبیعی تأمین میشود که ۱۲۰ اسب بخار در ۶۶۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۴۵ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. خروجی از طریق جعبهدنده CVT به چرخهای جلو هدایت میشود که مسئولان هوندا میگویند جدید و کارآمدتر است. گفته میشود هوندا HR-V فقط استانداردهای یورو ۴ را دارد که اولین بار در سال ۲۰۰۵ در اتحادیه اروپا اجرایی شد. هوندا BR-V از زمان عرضه در ۶ سال پیش، بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه فروش داشته است که ۳۰ درصد آن در اندونزی تحویل مشتریان داده شد. اندونزی جایی است که این کراساور تولید میشود و نسل جدید کراساور BR-V طی هفته جاری در همین کشور معرفی شد. این خودرو برای فروش محلی در ژانویه ۲۰۲۲ برنامهریزی شده است و انتظار میرود قیمت اولیه آن حدود ۱۸ هزار دلار طبق نرخ فعلی ارز باشد. HR-V و BR-V تنها کراساورهای کامپکتی نیستند که هوندا در سراسر جهان به فروش میرساند؛ زیرا مدلی کوچکتر با نام WR-V بهعنوان نسل سوم خودروی محبوب جاز/فیت در آمریکای جنوبی و هند فروخته میشود. علاوه بر این، شرکت سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ هوندا در چین، خودروی HR-V را با نام XR-V در این کشور میفروشد؛ درحالیکه HR-V در ژاپن، Vezel نام دارد.
کد محتوا: ۲۲۳۷۵
ارسال: دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸:۵۲
به روز شده: دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸:۰۰
کلید واژهها: هوندا، شاسی بلند
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۸۳۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.