با همه شاسی‌بلندهای هیوندای آشنا شوید، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین

  چند سالی است که در بازار خودروی دنیا شاسی‌بلندها بسیار محبوب شده‌اند تا جایی که برخی از کلاس‌های خودرویی مثل مینی‌ون‌ها، استیشن‌ها و حتی سدان‌ها را به حاشیه رانده‌اند. به همین دلیل، خودروسازان هم برای اینکه از این بازار پرسود و محبوب نهایت استفاده را ببرند، به تعداد شاسی‌بلندها در سبد محصولات خود افزوده و تنوع این خودروهای بلندقامت را بسیار بالا برده‌اند تا بتوانند همه نیازها و سلایق را پوشش دهند.  

یک‌‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷:۲۲ |

یکی از این شرکت‌ها هیوندای است که هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندها از نمونه‌های بسیار کوچک شهری و الکتریکی گرفته تا مدل‌های فول سایز هفت‌نفره و هیدروژنی را در سبد محصولات خود دارد؛ بنابراین قصد داریم در ادامه شما را با همه شاسی‌بلندهای حال حاضر این شرکت کره‌ای آشنا کنیم.

کاسپر

کوچک‌ترین شاسی‌بلند هیوندای جدیدترین آن‌ها هم محسوب می‌شود زیرا کاسپر همین چند روز پیش معرفی شد. این خودرو که در کلاس A قرار می‌گیرد، تنها ۳,۵۹۵ میلی‌متر طول دارد اما از کابین جاداری برای چهار نفر برخوردار است. این کراس‌اوور کوچک فعلاً فقط در بازار داخلی کره جنوبی عرضه می‌شود اما به‌احتمال‌زیاد به‌زودی راهی بازار هند هم خواهد شد.

ونی

ونی کراس‌اوور ساب‌کامپکتی است که بر اساس پلت‌فرم سدان اکسنت ساخته شده و با ۴,۰۴۰ میلی‌متر طول، تا پیش از معرفی کاسپر کوچک‌ترین کراس‌اوور هیوندای محسوب می‌شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹ رونمایی شد. ونی که فقط به‌صورت محرک جلو تولید می‌شود، در کشورهای هند، ایالات‌متحده و استرالیا به فروش می‌رسد.

کرتا

کرتا هم مثل ونی یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است اما نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و هم‌اکنون در نسل دوم قرار دارد که اوایل سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه اتو اکسپوی هند رونمایی شد. این خودرو برای عرضه در کشورهایی مثل هند، چین، روسیه و برزیل در نظر گرفته شده و در آمریکا یا اروپا عرضه نمی‌شود. کرتا در چین با نام ix۲۵ عرضه می‌شود.

بایون

بایون جدیدترین کراس‌اوور ساب‌کامپکت هیوندای محسوب می‌شود. این خودرو که اوایل امسال رونمایی شد، فقط برای عرضه در بازار اروپا در نظر گرفته شده است زیرا در این قاره مدل ونی عرضه نمی‌شود. بایون بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک i۲۰ ساخته شده و فقط به‌صورت محرک جلو ساخته می‌شود. این خودرو کوچک‌ترین کراس‌اوور هیوندای در اروپا محسوب می‌شود و با ۴,۱۸۰ میلی‌متر طول، پایین‌تر از کُنا قرار می‌گیرد.

کُنا

کُنا اولین کراس‌اوور ساب‌کامپکت جهانی یا بین‌المللی هیوندای محسوب می‌شود. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، هم در ایالات‌متحده، هم اروپا و هم در بازارهای دیگری مثل استرالیا عرضه می‌شود. نسخه الکتریکی کُنا هم به‌عنوان اولین کراس‌اوور الکتریکی هیوندای در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. کُنا به‌تازگی فیس‌لیفت شده و نسخه اسپرت N هم به خانواده آن افزوده شده است.

iX۳۵

قبلاً هیوندای توسان در برخی بازارها با نام iX۳۵ عرضه می‌شد اما این خودرو از نسل سوم در همه بازارها با همان نام توسان به فروش می‌رسد. بااین‌حال، هیوندای هنوز در چین از نام iX۳۵ برای یک کراس‌اوور کامپکت استفاده می‌کند. این خودرو بر اساس پلت‌فرم نسل دوم توسان ساخته شده و فاصله محوری دقیقاً یکسانی با آن دارد اما در ظاهر از طراحی جدیدی بهره می‌برد. این کراس‌اوور فقط در چین عرضه می‌شود.

آلکازار

آلکازار یک کراس‌اوور کامپکت هفت‌نفره است که اوایل امسال برای عرضه در هند معرفی شد. این خودرو بر اساس کرتا ساخته شده و در اصل نسخه کشیده و سه ردیف صندلی از کرتا محسوب می‌شود. به همین دلیل، آلکازار در ظاهر خصوصاً در جلو شباهت زیادی با کرتا دارد. البته برخلاف کرتا، این کراس‌اوور فعلاً جز هند در کشور دیگری عرضه نمی‌شود.

توسان

توسان پرفروش‌ترین کراس‌اوور هیوندای محسوب می‌شود و از زمان معرفی اولین نسل در سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از ۷ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. سه نسل اول این خودرو در کشورمان هم عرضه شدند. توسان اما به‌تازگی وارد نسل چهارم خود شده که اواخر سال ۲۰۲۰ با تحولی کامل در طراحی معرفی شد. این نسل با پیشرانه‌های متنوع و همین‌طور نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی در بازارهای بزرگ جهان عرضه می‌شود.

آیونیک ۵

آیونیک ۵ اولین کراس‌اوور الکتریکی اختصاصی هیوندای (یعنی از ابتدا به‌عنوان مدلی الکتریکی طراحی شده و بر اساس مدل‌های درون‌سوز ساخته نشده است) و اولین محصول از زیربرند جدید آیونیک است که به محصولات الکتریکی هیوندای اختصاص دارد. به‌زودی کراس‌اوور بزرگ‌تر آیونیک ۶ هم به این خانواده اضافه می‌شود. آیونیک ۵ روی پلت‌فرم الکتریکی جدید هیوندای ساخته شده که با کیا EV۶ و جنسیس GV۶۰ مشترک است.

نکسو

نکسو یک کراس‌اوور کامپکت هیدروژنی است که در اوایل سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جایگزینی برای نسخه هیدروژنی نسل دوم توسان معرفی شد. این خودرو ابتدا در کره جنوبی، سپس در ایالات‌متحده و بعدازآن در بریتانیا و استرالیا عرضه شد. قوای محرکه هیدروژنی نکسو ۱۶۳ اسب بخار قدرت دارد و با سه مخزن هیدروژن با مجموع ظرفیت ۱۵۶ لیتر می‌تواند بیش از ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

سانتافه

سانتافه یکی از قدیمی‌ترین شاسی‌بلندهای هیوندای محسوب می‌شود و پیشینه آن به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این خودرو هم مثل توسان در اکثر بازارهای جهانی عرضه می‌شود و یکی از محصولات شناخته‌شده هیوندای به‌حساب می‌آید. سانتافه هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی شد و سال گذشته فیس‌لیفت بزرگی را تجربه کرد.

پالیسید

و سرانجام به بزرگ‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر هیوندای رسیدیم. این خودرو که پالیسید نام دارد و در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ معرفی شد، در درجه اول برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده اما در کشورهای دیگری مثل کره جنوبی، استرالیا و روسیه هم عرضه می‌شود. پالیسید جایگزین نسخه کشیده و هفت‌نفره نسل قبلی سانتافه شد و به‌نوعی جانشینی برای مدل iX۵۵ یا وراکروز محسوب می‌شود. این کراس‌اوور فول سایز با ۴,۹۸۰ میلی‌متر طول، ظرفیت حمل هفت نفر را در سه ردیف صندلی دارد.


با همه شاسی‌بلندهای هیوندای آشنا شوید، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین
مقاله

کد محتوا: ۲۲۳۶۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷:۲۲

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷:۱۲

کلید واژه‌‌ها: شاسی بلند، هیوندایی، سانتافه، توسان، پالیسید، کاسپر

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۴۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.