در نمایشگاه خودرو مونیخ صورت گرفت

پورشه Mission R کانسپت رونمایی شد

  پورشه در راستای اجرای ماموریت خود برای الکتریکی سازی و تولید خودروهای پاک، اولین خودروی مسابقه ای الکتریکی خود را معرفی کرده است.  

شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۵۰ |


این خودرو Mission R کانسپت نام دارد که نشان دهنده ایده های پورشه برای تولید خودروی مسابقه ای بدون آلایندگی با مواد پایدار بوده که عملکرد آن در پیست به مراتب بهتر از رقبای مجهز به پیشرانه درونسوز و حتی قدرتمندتر است. پورشه میشن R کانسپت در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۱ رونمایی شده و ممکن است در آینده یک سری خودروهای مسابقه ای الکتریکی از این مدل توسط پورشه تولید شوند. البته در این لحظه هیچ برنامه دقیقی وجود ندارد.

مشخصات فنی پورشه Mission R کانسپت
پورشه Mission R از نسل جدید موتورهای الکتریمی پورشه بهره گرفته که روی هم رفته بیشینه قدرتی معادل ۱۰۷۳ اسب بخار را تولید می کنند. این ابرخودروی الکتریکی مسابقه ای دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بوده و طی تنها ۲.۵ ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به طور کلی جهت مقایسه پورشه اظهار کرده که عملکرد Mission R در پیست با پورشه ۹۱۱ GT۳ Cup و قابلیت های آن برابری می کند.

این میزان قدرت ذکر شده، بیشینه توان تولیدی موتورهای الکتریکی پورشه Mission R بوده که به صورت لحظه ای و موقتی تولید می شود. این ابرخودروی الکتریکی به صورت دائمی قادر به تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت است. پک باتری این خودرو دارای تکنولوژی پیشرفته ۹۰۰ ولتی بوده و به کمک روغن خنک می شود، این باتری پیشرفته طی ۱۵ دقیقه شارژ تا ۷۵ درصد ظرفیت آن پر می شود. در کنار استایل ظاهری خشن و مسابقه ای پورشه Mission R، کیت بدنه آیرودینامیکی فعالی نصب شده که شامل سه دریچه در قسمت پایینی دو ورودی هوای کناری در پروفیل جلو و همچنین یک بال عقب بزرگ دو قسمتی تطبیق پذیر است.

پورشه در خصوص بدنه این ابرخودروی الکتریکی مسابقه ای اظهار کرده که تماما از الیاف طبیعی فیبر کربنی مقاوم NFRP ساخته شده که همین مواد در تولید قسمت هایی از کابین نیز استفاده شده است. اسکلت کلی کلی از فیبر کربن کامپوزیت ساخته شده تا ایمنی راننده در این خودروی مسابقه ای تامین شود. نکته جالب در خصوص کابین این بوده که می توان از ماژول راننده به عنوان شبیه ساز آموزش مسابقه نیز استفاده کرد. پورشه Mission R مقداری نیست به کیمن ۷۱۸ کوتاه تر بوده و این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۳۲۶، ۱۹۹۰ و ۱۱۹۰ میلی متر دارد.

سخن پایانی
در این لحظه پورشه هیچ برنامه ای برای تولید این مدل مفهومی ندارد. انتظار می رود که در آینده نزدیک یک خودروی مشابه Mission R با همین تکنولوژی ها در قالب یک مدل مسابقه ای تولید شود. خودروهای مسابقه ای پورشه به راننده های شخصی و اختصاصی فروخته می شوند و طی سه دهه اخیر این کمپانی آلمانی موفق شده بیش از ۴۴۰۰ خودروی مسابقه Cup را به فروش برساند.

در نمايشگاه خودرو مونيخ صورت گرفت
پورشه Mission R كانسپت رونمايي شد


در نمایشگاه خودرو مونیخ صورت گرفت
پورشه Mission R کانسپت رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۵۶

ارسال: شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹:۵۰

به روز شده: شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸:۲۴

کلید واژه‌‌ها: پورشه

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۶۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.