راهنمایی‌های لازم قبل از خرید خودروی نو!

  مهم ترین و نخستین مرحله خرید اتومبیل درنظر گرفتن بودجه مالی است. مبلغی که می‌خواهید برای خرید خودرو کنار بگذارید را به طور دقیق تعیین کنید تا در یک بازه قیمتی مشخص، به دنبال خودروی مورد نظر خود بگردید. توجه داشته باشید که همه بودجه خود را برای خرید خودرو صرف نکنید زیرا بعدا هزینه‌های جانبی خودرو بیمه، سوخت، استهلاک قطعات و … به سراغ شما خواهند آمد.  

سه‌‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹:۰۴ |

ضمنا این نکته را فراموش نکنید که همیشه گران قیمت‌ها، بهترین نیستند. بهترین خودرو آن است که مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد و گاهی ممکن است قیمت یک خودرو بر اساس سیاست گذاری واردکننده، بیشتر از حد معمول باشد.
 

قیمت بالای اتومبیل را ملاک برتر بودن آن در نظر نگیرید.

چه خودرویی مناسب من است؟
قاعدتا این مرحله باید پیش از مرحله قبلی انجام گیرد اما از آنجایی که در بازار داخلی، گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداریم، بعد از تعیین بودجه به سراغ اتومبیل‌هایی میرویم که امکان خرید آن ها مقدور است. در این مرحله باید نیاز و هدف خود از خرید اتومبیل را در نظر گرفته و گزینه‌های مناسب را جدا سازی کنید.

آیا به دنبال خودرویی بزرگ و جادار هستید که در مسافرت‌های خانوادگی نیاز شما را تامین کند؟ آیا به یک خودروی شهری کوچک و کم مصرف جهت رفت و آمدهای روزمره نیاز دارید؟ آیا اهل رانندگی سرعتی بوده و برای رفع نیاز خود به دنبال خودرویی اسپورت و چابک هستید؟ آیا خودرویی شاسی بلند را برای انجام مسافرت هایتان ترجیح می‌دهید؟
 

همه این سوالات را باید از خود بپرسید تا کلاس خودروی مورد نظرتان مشخص شود.

انتخاب خودرو
حالا نوبت آن رسیده که از بین گزینه‌های مختلف که برای خودرو در نظر گرفته‌اید، مناسب ترین اتومبیل را انتخاب کنید. برای این کار باید مشخصات فنی و وضعیت امکانات رفاهی و ایمنی خودرو ها را به شدت بررسی کنید، اطلاعات مورد نیاز خود را می‌توانید از کاتالوگ های عرضه شده در نمایندگی‌ها یا نشریات و سایت‌های خودرویی دریافت کنید.

برای مقایسه خودروها و اطلاع از مشخصات و عملکرد آن ها با افراذ با تجربه و همینطور افرادی که قبلا این خودرو را خریداری کرده اند، مشورت کنید و نظراتشان را در کنار یکدیگر قرار دهید و به بررسی آن ها بپردازید. توجه داشته باشید که معمولا اشخاصی که قصد فروش اتومبیل را دارند، بیشتر از آن تعریف می‌کنند.

ضمنا بدانید ممکن است همه‌ی امکانات ذکر شده درکاتالوگ‌ها روی آن خودرو موجود نباشد. برای اطمینان از این امر باید با نمایندگی‌ها یا اتوگالری‌های عرضه کننده خودروی مورد نظرتان، مذاکره کنید. در انتخاب خودرو مواردی چون: مصرف سوخت، مدت گارانتی، استهلاک قطعات و وضعیت خدمات پس از فروش را حتما در نظر بگیرید. وضعیت بازار دست دوم نیز از مواردی است که توجه کردن به آن حائز اهمیت بوده تا بعدا برای فروش خودرو به مشکل برنخورید.

خودروهایی که به تازگی وارد بازار می‌شوند، قیمت بالایی دارند و به مرور زمان با افت قیمت مواجه خواهند شد گرچه در کشور ما خلاف آن ثابت شده است! همچنین ورود نسل جدید خودرو نیز باعث افت قیمت نسل قبل آن خواهد شد.

اتومبیل خود را از کجا خریداری کنم؟
برای خرید خودرو می‌توانید به سه صورت اقدام کنید:

  • خرید از نمایندگی
  • خرید از بازار آزاد
  • خرید از شرکت‌های لیزینگ

 مورد سوم را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا مبلغ پرداخت بابت اقساط خودرو بسیار بیشتر از قیمت اصلی خودرو می‌شود. بهترین راه همان مراجعه به نمایندگی رسمی بوده تا در آن جا بتوانید خودرویتان را با رنگ و امکانات مورد نظر خریداری کنید. ضمن اینکه قیمت نمایندگی‌ها از بازار ازاد کمتر است اما گاهی اوقات مشکلاتی رخ می‌دهد که مجبور می‌شوید به بازار آزاد مراجعه کنید.

از جمله این موارد می‌توان به عدم عرضه مدل مورد نظر در نمایندگی،عدم عرضه مدل فول در نمایندگی، تحویل طولانی مدت و یا موجود نبودن رنگ مورد نظر در نمایندگی اشاره کرد. هنگام خرید خودرو از نمایشگاه‌ها، به معتبر بودن گارانتی آن توجه کنید و فراموش نکنید که ممکن است، بعضی از خودرو ها صفر کیلومتر نباشند! پس هنگام خرید توجهتان به این موضوع باشد.

روز تحویل خودرو و اقدامات بعدی
روزی که خودروی خود را تحویل می‌گیرید، قبل از خروج از نمایندگی یا دور شدن از نمایندگی با دقت و حوصله خودرو را بررسی کنید و از سلامت ظاهر و فنی آن مطمئن شوید و اگر مشکلی داشت، نسبت به رفع ان اقدام کنید، دقت داشته باشید همه امکانات و سفارش‌های درخواستی شما روی خودرو نصب شده باشد. در روزهای اول با احتیاط و ملایمت رانندگی کنید تا به وضعیت سواری خودرو و ابعاد آن عادت کنید. سرویس‌های دوره ای خودرو را به موقع انجام دهید تا از عمر مفید خودرو کاسته نشود.

با رعایت این موارد، تصمیم‌گیری برای خرید اتومبیل مورد نظرتان آسان تر شده و هرگز از خرید خود پشیمان نخواهید شد. لطفا نظرات و تجربه های ارزشمند خود را در مورد خرید خودرو در میان بگذارید تا دیگران از آن استفاده کنند.


راهنمایی‌های لازم قبل از خرید خودروی نو!
دانشنامه

کد محتوا: ۲۲۳۳۷

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹:۰۴

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱:۱۲

کلید واژه‌‌ها: خرید خودرو، خرید خودرو صفر، خودرو صفر

نوع: دانشنامه

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۱۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.