مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی برای اولین بار

لکسوس NX ۲۰۲۲ معرفی شد

  لکسوس به منظور حفظ جذابیت و رقابت با محصولات آلمانی، نسل جدید کراس اوور لوکس NX ۲۰۲۲ را معرفی کرده که تغییرات بزرگی در آن نسبت به مدل پیشین اعمال شده است. بهترین تغییر حذف سیستم سرگرمی و مالتی مدیا به درد نخور نسل پیشین لکسوس NX و جایزگزینی آن با یک نمایشگر لمسی بزرگ است. لکسوس قصد دارد تولید NX ۲۰۲۲ را در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ آغاز کند و با نزدیک شدن به زمان عرضه قیمت آن هم مشخص خواهد شد.  

یک‌‌شنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱:۴۲ |

طراحی ظاهری لکسوس NX ۲۰۲۲
طراحی بیرونی نسل جدید لکسوس NX تکامل یافته نسخه فعلی است. همچنان شاهد نصب یک جلوپنجره بسیار بزرگ مشبک با چراغ های جلو بازطراحی شده هستیم که دارای LED روشنایی در روز فلش مانند در قسمت بالایی چراغ ها هستند. همچنین به صورت آپشنال می توان چراغ هایی متشکل از سه پروژکتور LED برای این خودرو سفارش داد. پروفیل عقب هم دستخوش تغییراتی شده که نمونه بارز آن حضور گرافیک L شکل درون چراغ های عقب است. همچنین عبارت انگلیسی LEXUS روی درب فضای بار نصب شده و چراغ های عقب به وسیله یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند.

کابین لکسوس NX ۲۰۲۲
درون کابین این خودرو شاهد نصب یک نمایشگر مالتی مدیا جدید هستیم که مهندسین لکسوس آن را اینترفیس لکسوس نامیده اند. این نمایشگر در مدل استاندارد دارای سایزی معادل ۹.۸ اینچ بوده و به صورت آپشنال می توان آن را با نمونه ۱۴ اینچی تعویض کرد. همچنان کلیدهای فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه و شدت صدا درون کابین این خودرو دیده می شود. از جمله دیگر تغییرات نسل جدید NX می توان به نمایشگر ۷ اینچی دیجیتالی نصب شده در پشت فرمان به صورت استاندارد اشاره کرده که به صورت آپشنال یک هد آپ دیسپلی ۱۰ اینچی نیز در کنار آن نصب می شود.

صندلی های جلو به صورت استاندارد دارای گرمکن هستند و به صورت آپشنال می توان گرمکن صندلی های عقب را هم سفارش داد. تودوزی این خودرو به رنگ های مشکی، مشکی و کرمی، Palomino و قرمز Rioja NuLuxe قابل سفارش است. همچنین لکسوس NX دارای سانروفی پانورامیک بوده که امکان باز شدن برای سرنشینان جلو و عقب را دارد.

مشخصات فنی لکسوس NX ۲۰۲۲
لکسوس NX ۲۰۲۲ دارای چهار پیشرانه مختلف است. نسخه پایه مدل NX ۲۵۰ بوده که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می شود. نسخه جلو محرک طی ۸.۲ ثانیه و نسخه تمام چرخ محرک طی ۸.۶ ثانیه قادرند از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند.

یک نسخه دیگر به نام NX ۳۵۰ هم توسعه داده شده که از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این مدل هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و آن را طی ۶.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رساند.

اگر به پیشرانه هیبریدی علاقه دارید، یک نسخه به نام NX ۳۵۰h در دسترس بوده که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر دو یک موتور الکتریکی روی هر اکسل بهره گرفته است. این نسخه قادر به تولید ۲۳۹ اسب بخار قدرت بوده و طی ۷.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. لکسوس NX هیبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می کند.

در نهایت هم یک مدل پلاگین هیبریدی به نام NX ۴۵۰h+ توسعه داده شده که لکسوس تمام جزییات در خصوص پیشرانه آن را منتشر نکرده است. این خودرو از همان پیشران ۲.۵ لیتری چهار سیلندر NX ۳۵۰h بهره گرفته است. این نسخه پلاگین هیبریدی قادر است طی ۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در حالت الکتریکی قادر به پیمایش ۵۸ کیلومتر مسافت است.

لکسوس NX ۴۵۰h+ به صورت استاندارد یک شارژر ۳.۳ کیلوواتی دارد که ۴.۵ ساعت زمان می برد که در صورت اتصال به برق ۲۴۰ ولت این کراس اوور پلاگین هیبریدی را شارژ کند. به صورت آپشنال یک شارژر ۶.۶ کیلوواتی هم برای این خودرو در دسترس است که طی ۲.۵ ساعت باتری این خودرو را شارژ می کند.

پکیج هندلینگ F اسپرت هم برای دو نسخه NX ۳۵۰ و NX ۴۵۰h+ قابل سفارش است. این پکیج شامل سیستم تعلیق تطبیق پذیر و رینگ های ۲۰ اینچی مشکی براق است. سپرهای جلو و عقب طراحی خشن تری دارند و فندرها نیز همرنگ با بدنه هستند. درون کابین هم صندلی هایی اسپرت و غربیلک فرمانی متفاوت نصب می شود. همچنین یک تودوزی ترکیبی از مشکی و قرمز با تریم آلومینیومی تیره رنگ درون کابین نسخه های F اسپرت اعمال می شود.

سیستم های ایمنی لکسوس NX ۲۰۲۲
لکسوس NX جدید از سیستم Safey+ ۳.۰ این کمپانی بهره می برد. این پکیج شامل تمامی سیستم های کمک راننده و ایمنی نسل قبل به علاوه سیستم های جدیدی است. این موارد شامل کمکی فرمان اضطراری برای جلوگیری از خطر بوده که می تواند با ترمزگیری و حتی تصحیح فرمان همراه باشد تا از برخورد و تصادف جلوگیری به عمل آید.

همچنین این پکیج قادر به تشخیص خودروی مزاحم هنگام چرخش به چپ و تشخیص عابر پیاده در هر دو سمت بوده که به محض تشخیص سریعا ترمزگیری می کند تا از برخورد جلوگیری به عمل آید. سیستم پیش پیشگیری کننده از برخورد هم اکنون قادر به تشخیص خودرو پیش رو هم بوده و می توان ترمز اضطراری خودرو را فعال کند. رادار کروز کنترل این خودرو هم اکنون دارای نمودار سرعت منحی شکل بوده که سرعت را با توجه به مسیر و تابلوهای پیش رو تنظیم می کند تا در پیچ ها سواری خودرو استرس زا نباشد.

مجهز به پيشرانه پلاگين هيبريدي براي اولين بار
لكسوس NX ۲۰۲۲ معرفي شدمجهز به پيشرانه پلاگين هيبريدي براي اولين بار
لكسوس NX ۲۰۲۲ معرفي شدمجهز به پيشرانه پلاگين هيبريدي براي اولين بار
لكسوس NX ۲۰۲۲ معرفي شد


مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی برای اولین بار
لکسوس NX ۲۰۲۲ معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۸۴

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱:۴۲

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴:۵۳

کلید واژه‌‌ها: لکسوس

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۱۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.