بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با برچسب قیمت ۳ میلیون یورویی معرفی شد

  مدل پرچمدار محصولات ساکن مولشاین فرانسه یعنی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت به طور رسمی معرفی و عرضه خواهد شد. بوگاتی پیش از این شیرون پیور اسپرت را معرفی و عرضه کرده بود. این ابرخودرو از موتور W۱۶ با حجم ۸ لیتر و مجهز به ۴ توربوشارژر نیرو می‌گیرد که توانایی تولید ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت در حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. گرچه حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.  

چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸:۱۰ |

این مدل جدید از نظر مکانیکی و آیرودینامیکی مشابه مدلی است که در سال ۲۰۱۹ توانست به حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در حال حاضر رکورد سریع ترین خودرو در یک جهت متعلق به همین مدل است.

با این وجود بوگاتی سطح لوکس گرایی و امکانات بیشتری را به این مدل تزریق کرده است و در نتیجه سنت بوگاتی در زمینه ارائه یک محصول فوق لوکس با قابلیت رسیدن به سرعت های بالا را عرضه می‌کند.

این مدل در بخش نمای جلو طراحی متفاوتی دارد و همینطور در بخش عقب با افزایش ۲۵ سانتی متری در طول خودرو شرایط آیرودینامیکی بهتری را به نسبت مدل معمولی تجربه می‌کند.

یک دیفیوزر کاملا جدید به همراه اگزوز های ۴ گانه که از مدل EB۱۱۰ الهام گرفته شده است و بال عقب امکان رسیدن این مدل را به حداکثر سرعت ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

برخلاف مدل رکورد شکن که تنها ۳۰ دستگاه از آن با بدنه تمام فیبرکربنی تولید خواهد شد. مدل سوپر اسپرت با طرح رنگ بدنه دو رنگ انتخاب های بسیار بیشتری را به مشتریان این شرکت خواهد داد.

چرخ های منیزیومی مدل پیور اسپرت به صورت آپشن در این مدل عرضه خواهد شد و چرخ های استاندارد از نوع آلومینیومی پنج پره است.

در داخل اتاق این مدل بیشترین شباهت را به مدل معمولی شیرون دارد. چرم و آلومینیوم صیقلی در جای جای اتاق مشاهده می‌شود و از فیبرکربن نیز استفاده شده است.

همانند تمامی مدل های شیرون این ابرخودرو از موتور W۱۶ با حجم ۸ لیتر و مجهز به ۴ توربوشارژر نیرو می‌گیرد که توانایی تولید ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت در حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. گرچه حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

حداکثر دور موتور نیز به ۷۱۰۰ rpm می‌رسد و حداکثر گشتاور موتور نیز برابر با ۱۶۰۰ نیوتن متر است.

با تغییراتی که در توربوشارژرها، پمپ روغن و سر سیلندر ایجاد شده است. شیرون سوپر اسپرت برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و برای رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در حدود ۷ درصد سریع تر از شیرون معمولی است.

مهندسین بوگاتی تغییراتی را در تنظیمات شاسی، فرمان و یسیستم تعلیق خودرو ایجاد کرده‌اند تا عملکرد خودرو در سرعت های بالا و سر پیچ نرم تر و روان تر شود.

همچنین لاستیک های سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ نیز از استحکام و نرمی بیشتری به نسبت لاستیک های استفاده شده در مدل پیور اسپرت برخوردار هستند.

بوگاتی ادعا می‌کند که این لاستیک ها تنها لاستیک ها در جهان هستند که قابلیت رانندگی مداوم در حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند. این امر به لطف بازرسی دقیق پس از تولید به وسیله پرتو ایکس ری و گذراندن تست های آزمایشی مشابه با لاستیک های شاتل فضایی بدست آمده است.

مهندس ارشد بخش شاسی بوگاتی در رابطه با این تنظیمات می‌گوید:

«در مقام مقایسه با مدل شیرون پیور اسپرت که از نظر راحتی و روان بودن تا حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم شده و آزادی عمل عرضی بیشتری به نسبت دیگر مدل ها دارد. اما شیرون سوپر اسپرت برای آزادی عمل طولی ساخته شده است. در نتیجه حتی پس از گذر از سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز حس نرمی و راحتی در شتاب گیری را به سرنشینان خودرو می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا حس ایمنی به خودرو افزایش پیدا کند.»

در واقع بوگاتی با ساخت شیرون سوپر اسپرت قصد قدم گذاشتن در راهی را دارد که پیش از این مدل های Type ۵۵ super sport مدل سال ۱۹۳۱، EB ۱۱۰ super sport مدل سال ۱۹۹۳ و ویرون سوپر اسپرت مدل سال ۲۰۱۰ برداشته بودند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت از سال ۲۰۲۲ میلادی وارد مرحله تولید و عرضه به مشتریان فوق ثروتمند این شرکت خواهد شد.


بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با برچسب قیمت ۳ میلیون یورویی معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۸۱

ارسال: چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸:۱۰

به روز شده: چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱:۵۱

کلید واژه‌‌ها: بوگاتی، بوگاتی شیرون

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۸۴۸

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.