معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شد

مزدا ۳ نیو ، تمام آنچه باید قبل از خرید این خودرو بدانید

  نسل دوم مزدا ۳ که با نام "مزدا ۳ جدید" در بازار ایران شناخته می شود، از سال ۱۳۸۹ به صورت رسمی وارد خط تولید شرکت بهمن موتور شد. این خودرو در ابتدا در تیپ های مختلف عرضه می شد. نسخه های ۱٫۶ لیتری دنده ای سدان، تیپ ۳ هاچ بک اتوماتیک، تیپ ۱، ۲ و ۳ سدان اتوماتیک از جمله مدل های مختلف مزدا ۳ نسل دوم در ایران بودند که به صورت CKD و CKD پلاس به تولید می رسیدند.  

دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹:۳۵ |

در این مطلب به بررسی خودروی مزدا ۳ نیو تیپ ۴ که یکی از خودروهای محبوب بازار ایران نیز می باشد می پردازیم.

 مزدا ۳ نیو تولید بهمن موتور به موتور دو لیتری مجهز هستند. این پیشرانه قدرتی حدود ۱۴۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال توان را به چرخ های جلو دارد. این پیشرانه با سطح امکانات مختلفی در سری اول مزدا ۳ها به بازار عرضه شد و در نسخه های هاچ بک و فیس لیفت، تنها با امکانات جانبی کامل حضور داشت.

با وجود اینکه کمپانی مزدا نسل چهارم این خودرو را معرفی کرده و به عبارتی، نمونه موجود در بازار ایران گزینه ای از رده خارج به حساب می آید، اما نسخه تیپ ۴ این خودرو دارای امکاناتی هست که همچنان قابلیت رقابت این خودروی مونتاژی را با دیگر برقرار می سازند.

همچنین این خودرو در بحث پایداری و هندلینگ قوی ظاهر می شود. وجود امکانات رفاهی و ایمنی خوب در تیپ های ۳ و ۴ یکی دیگر از محاسن این خودروی مونتاژی است. مصرف سوخت مناسب، پیشرانه قابل قبول، جعبه دنده باهوش، خدمات پس از فروش گسترده، بازار فروش مناسب و… از جمله مزایای مزدا ۳ به حساب می آید.

در کنار تمام خوبی های مزدا ۳ جدید، برخی معایب هم در این خودرو دیده می شود. اصلی ترین ایراد این خودرو قیمت بالای قطعات بدنه ای و کاسه چراغ های این خودرو است. البته که فناوری AFS در تیپ ۳ و ۴ این خودرو، دلیل گرانی چراغ های مزدا ۳ شده و بدیهی است که این فناوری در هر خودرویی وجود داشته باشد، قیمت چنین قطعه ای را بالا می برد.

یکی دیگر از معایت مزدا ۳ کیفیت نه چندان بالای رنگ و مونتاژ بهمن موتور است. با وجود کیفیت متریال مناسب این خودرو، آنچنان این سطح کیفیت در رنگ کاری و مونتاژ نهایی خودرو دیده نمی شود. از سویی ارتفاع پایین خودرو باعث گلایه برخی از مالکان است و حتی در نمونه های جدیدتر مزدا ۳ که این مشکل کمتر شده است، باز هم چنین نقدهایی دیده می شود.

همچنین برای برخی افراد که قدی بلند و اندامی درشت دارند،نشستن در صندلی های عقب مزدا ۳ آنچنان گزینه ای راحت در سفرها به حساب نمی آید و برخی افراد هم به سفتی صندلی ها و حالت اسپرت آن اعتراض دارند.

در حال حاضر با توجه به ابعاد، مشخصات فنی و قیمت مزدا ۳ مونتاژ، خودروهایی مانند چری آریزو ۶، هیوندای النترا AD، کیا سراتو آپشنال و… با این خودروی سدان رقابت می کنند.

عملکرد فنی موتور:

نوع موتور: تنفس طبیعی

حجم موتور : ۲ لیتر

حداکثر قدرت:۱۴۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور: ۱۸۷ نیوتن‌متر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مشخصات کلی:

طول: ۴۵۸۰ میلی‌متر

عرض: ۱۷۵۵ میلی‌متر

ارتفاع: ۱۴۷۰ میلی‌متر

فاصله دو محور عقب و جلو: ۲۶۴۰ میلی متر

وزن: ۱۲۶۰ کیلو گرم

حجم باک: ۵۵ لیتر

چرخ جلو و عقب: ۲۰۵/۵۵R۱۶

امکانات و آپشن ها:

کروز کنترل

کنترل کشش

خط تولید مزدا ۳ در شرکت بهمن موتور


کنترل پایداری

سنسور باران

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

اتولایت

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

روکش چرم

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدال شیفتر

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

کابین اسپرت داخل خودرو به همراه  امکانات مناسب جذابیت خوبی برای قشر جوان دارد

صندلی برقی راننده

ایزوفیکس صندلی

آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو برقی،آینه جانبی با تنظیم برقی
سانروف

وضعیت در بازار ایران:

مدل‌های موجود: ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ (تیپ ۴ از مدل ۹۶ و مابقی تیپ ها از مدل ۹۱ تا ۹۸)

نقاط قوت:

گیربکس سرحال و اسپرت

 پایداری و هندلینگ قوی

وجود امکانات رفاهی و ایمنی خوب

نقاط ضعف:

کیفیت رنگ بدنه

قیمت بالای قطعات بدنه ای و  چراغ های جلو

ارتفاع پایین خودرو

فضای کم در ردیف عقب خودرو

وضعیت سطح کیفی از نظر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

در آخرین سال تولید این خودرو  (۱۳۹۸) مطابق گزارش ارزشیابی کیفی خودرو که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد مزدا ۳ نیو از ۵ ستاره کیفی موفق به اخذ ۴ ستاره کیفی شده بود.

قیمت در بازار

قیمت در اوسط خرداد ۱۴۰۰ حدود ۸۸۰ میلیون تومان


معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شد
مزدا ۳ نیو ، تمام آنچه باید قبل از خرید این خودرو بدانید
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۷۹

ارسال: دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹:۳۵

به روز شده: دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰:۳۴

کلید واژه‌‌ها: مزدا، مزدا ۳ نیو

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۷۷۶

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.