برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا

  در این مقاله می خواهیم به برترین خودروهای ۸ سیلندر در تاریخ خودروسازی ایتالیا بپردازیم. اگر عاشق خودروهای معرکه ایتالیایی هستید این مطلب را از دست ندهید.  

دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵:۲۷ |

ایتالیا بدون شک یکی از اصلی‌ترین مکان‌های روی زمین‌ برای عاشقان خودرو است. این کشور دارای برند‌های بسیار و البته معتبری است که سالیان سال است که بر جهان خودروها حکمرانی می‌کنند. این را بدون شک قبول همه دارند که شهرت ایتالیا به خاطر خودروهای سوپر اسپرت قدرتمند و محشری است که برند‌های مطرح این کشور تولید می‌کنند. برند‌های مطرح فراری و لامبورگینی و حتی پاگانی، به راحتی هر چه تمام نفس تمام رقبا را بند می‌آورند و در هیچ رقابتی کم نمی‌آورند.

اما مشخصه اکثر خودروهای محشر و گران قیمت ایتالیایی به موتورهای بی نظیرشان باز می‌گردد. با اینکه ایتالیایی‌ها در زمینه ساخت موتور هیچ مشکلی ندارند و به راحتی می‌توانند انواع موتورهای سنگین و حجیم را بسازند اما با این حال علاقه زیادی به ساخت موتورهای ۸ سیلندر دارند. در زمینه موتورهای ۸ سیلندر که معمولاً مخصوص پرچم‌‌داران ساخته می‌شوند هیچ کشور دیگری حریف ایتالیایی‌ها نمی‌شود.

برای اثبات این ادعا کافی است نیم نگاهی به برترین موتورهای ۸ سیلندر هر سال داشته باشیم که بلا استثنا هر سال جایزه بهترین موتور ۸ سیلندر را یکی از برندهای مطرح ایتالیایی برنده می‌شود. البته در این زمینه فرار بیشتر از بقیه سابقه دارد. با همه این تفاسیر تصمیم داریم در این مطلب به برترین ۸ سیلندرهای تاریخ ایتالیا نگاهی داشته باشیم و مرور کلی بر این خودروهای افسانه‌ای داشته باشیم.

Ferrari ۲۸۸ GTO

اجازه دهید تا در ابتدا از پادشاه بلامنازع و اسطوره، فراری یادی کنیم. خودرو بی نظیر ۲۸۸ gto بنیان‌گذار خانواده GTO در برند فراری بود که توانست آغازگر یک انقلاب در نسل خود باشد. به لطف این خودرو دنیای خودروهای جاده‌ای قدم به سمت استفاده از توربوها گذاشت و از همان زمان، موتورهای حجیم و تنفس طبیعی بحران ساز کم کم شهرت خود را از دست دادند.

ایده ساخت ۲۸۸ GTO در دهه ۸۰ میلادی شکل گرفت. در آن زمان استفاده از موتورهای پر حجم و سنگین در خودروهای فراری و البته سایر خودروها امری طبیعی بود. فراری اما که در آن زمان مانند حال حاضر، حضور فعالی در مسابقات فرمول یک داشت ایده جالبی را مطرح کرد. اگر توربوها که تا پیش از این صرفاً در خودروهای فرمول یکی به کار برده می‌شدند تا این حد سبب مصرف پایین، وزن پایین والبته قدرت بالاتر می‌شوند چرا در صنعت خودروهای جاده‌ای به کار نروند؟

البته تا پیش از فراری چندین خودروساز دیگر نیز این کار را کرده بودند ولی آن چنان که باید یا خودروسازان مهمی‌چون فراری نبودند و یا در این زمینه موفق نبودند. از این جهت فراری در ۱۹۸۴ توسط گروه مسابقاتی خود موسوم به گروه B عملیات طراحی و ساخت این خودرو را آغاز کرد.

خودرو فراری بر خلاف دیگر خودروهای این برند، در بحث بدنه بهینه‌تر و البته کوچک‌تر شده بودند. فرم خودرو به خوبی با نمونه‌های مسابقه‌ای فراری شبیه سازی شده بود و از گیربکس سریع دستی ۵ سرعته در آن استفاده می‌شد. اما بدون شک آن چیزی که باعث انقلاب فراری در دنیای خودروها در آن زمان شد، به موتور بی نظیر این خودرو باز می‌گشت.

فراری موتوری ۸ سیلندر ساخته بود اما تنها با حجم ۲.۹ لیتر! تا آن زمان حتی این حجم برای یک موتور ۶ سیلندر هم نا کافی بود چه برسد به یک موتور ۸ سیلندر؛ اما فراری برای جبران کمبود توان موتور اصلی به شیوه خودروهای فرمول ۱ از ایده توربو دوقلو در این خودرو بهره برد.

موتور ۸ سیلندر فراری در ابتدا و به اعتقاد بسیاری ناکارآمد بود اما پس از آزمایش‌های مختلف نشان داد که یکی از بهترین ۸ سیلندرهای تاریخ خواهد بود. این موتور فوق‌العاده می‌توانست ۳۹۵ اسب بخار تولید نماید و حداکثر دور خود را به ۷۰۰۰ هزار دور بر دقیقه برساند. یکی از ویژگی‌های دیگر این موتور این بود که در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور تولیدی موتور به ۴۹۷ نیوتون بر متر می‌رسید که تا آن زمان یک رکورد درخور توجه محسوب می‌شد. به لطف موتور بی نظیر این خودرو، GTO می‌توانست ۰ تا ۱۰۰ را در ۵ ثانیه طی نماید. بدون شک خودرو GTO یکی از افسانه‌ای ‌ترین مدل‌های ۸ سیلندر نه تنها در تاریخ خودروسازی ایتالیا بلکه در کل جهان محسوب می‌شود.

Iso Grifo

خب ابتدا باید یک توضیح مختصری درباره برند ISO بدهیم. برند ISO یک برند بسیار قدیمی ایتالیایی است اما با این حال هیچ گاه به عنوان یک برند معروف و مطرح شناخته نشد. این خودروساز ایتالیایی در سال ۱۹۳۸ بنا نهاده شده و در ابتدا هم به ساخت المنت‌های گرمایی مشغول بود؛ مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در ادامه راه این برند هم تغییر رویه داد و دست به ساخت خودرو زد.

روند اصلی این شرکت برای ساخت خودرو در سال ۱۹۶۰ آغاز شد و تا به امروز هم مشغول کار است اما همان طور که اشاره کردیم، به هیچ عنوان برند مطرحی در این زمینه نیست! شاید یکی از دلایلش هم به این برگردد که این خودرو در کلاس خودروهای فراری و لامبورگینی فعالیت می‌کند و خب با توجه به شهرت زیاد دو برند یاد شده هیچ گاه زمینه فعالیت و یا شناخته شدن این خودروساز ایجاد نشد؛ اما این خودروساز خودرویی در تاریخ خود دارد که تا به اکنون هم یکی از برترین خودروهای ۸ سیلندر تاریخ خودروسازی ایتالیا نامیده می‌شود.

خودرو گریفو یک خودرو مسابقه‌ای بود که در سال ۱۹۶۵ ساخته شد. تولید ایزو گریفو ۹ سال در خط تولید ادامه داشت و تا سال ۱۹۷۴ یان مدل تولید می‌شد. این خودرو یکی از معدود خودروهای آن زمان بود که شکل و شمایلش به هیچ عنوان به خودروهای جاده‌ای نمی‌خورد. ظاهر خودرو به شدت مسابقه‌ای طراحی شده بود. البته در زمینه طراحی استفاده از فرم خودروهای فراری به خوبی قابل مشاهده بود؛ اما نکته اصلی که این خودرو را تا به این حد از رقبایش متمایز می‌کرد به موتور آن باز می‌گشت.

خودرو ISO GRIFO یک ایتالیایی بود اما آن اصالتی که یک ایتالیایی دارد را هیچ گاه پیدا نکرد چرا که این خودرو بر خلاف رقبایش از موتورهای آمریکایی بهره می‌برد. همان طور که گفتیم ISO در مقابل رقبای به نامش تقریباً یک شرکت گمنام بود و طبیعتاً هم آن قدر منابع مالی نداشت که بتواند خودش خرج تحقیق و توسعه و ساخت موتور مخصوص خود را بدهد به همین جهت به سراغ موتورهای آمریکایی رفت.

ISO در خودروی خود از موتورهای متنوعی استفاده کرد اما هیچ کدام به پای موتور بی نظیر ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری ساخت شورلت نمی‌رسید. توان موتور بی نظیر شورلت نزدیک به ۴۳۵ اسب بخار بود. خودرو گریفو می‌توانست با این موتور به سرعتی بیش از ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت درست پیدا کند و در زمره سریع‌‌ترین خودروهای جهان در سال ساختش قرار بگیرد. البته مدل‌های دیگری بودند که موتورهای سبک‌ تر ۵.۸ لیتری ساخت فورد مجهز شده بودند. بدون شک ISO توانست نام خود را بری همیشه در تاریخ صنعت خودروسازی ایتالیا ماندگار کند.

Lamborghini Urus

بحث درباره اوروس کمی‌گیج کننده خواهد بود. همه لامبورگینی را به عنوان یک موتورساز برجسته می‌شناسند. بدون شک تخصص لامبورگینی در ساخت موتورهای ۱۰ و ۱۲ سیلندر است که مخصوص پرچم‌ داران و سوپر اسپرت‌های گران قیمتش تولید می‌شوند. اما درباره اوروس همه چیز فرق می‌کند. لامبورگینی در اوایل سال ۲۰۱۵ با منتشر کردن گزارش مالی سال قبلش همه را متوجه اصل مهمی کرد.

فروش سوپر اسپرت‌ها آن قدر که باید نمی‌تواند تضمین مالی مناسبی برای این شرکت باشد به همین جهت مدیران لامبورگینی طرحی که بیشتر جنبه اقتصادی داست را مطرح کردند. آن‌ها به دنبال ساخت خودرویی بودند که بتوان در طول روز از آن استفاده کرد و البته که شان و منزلت لامبورگینی را هم به عنوان یک برند فوق لوکس را به مخاطره نیندازد.

از این رو ایده ساخت اوروس شکل گرفت. بدون شک ایده ساخت یک کراس اوور توسط برندی مانند لامبورگینی تصمیمی پر ریسک و خطرناک بود چرا که هیچ کس از لامبورگینی انتظار یک کراس اوور را نداشت؛ اما در نهایت لامبورگینی تصمیم خود را عملی کرد و به اولین سوپر اسپرت ساز جهان تبدیل شد که در بین محصولات ترسناکش، یک کراس اوور جذاب را هم عرضه کرده است.

این خودرو در دسامبر سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی عرضه شد و در سال بعدش با برچسب قیمتی ۲۰۰ هزار دلار به بازار آمد. در ابتدا طبیعتا نگاه‌های نگران زیادی به دست پخت جدید لامبورگینی دوخته شده بود اما در نهایت با در دسترس قرار گرفتن این خودرو برای عموم و انتشار نقد‌های مختلف، تمامی نظرات در کلمه خلاصه می‌شد: «عالی».

خودرو بی نظیر لامبورگینی نه تنها اصالت لامبورگینی را حفظ کرده بود بلکه معنای جدیدی از کراس اوور های پر قدرت را ارائه می‌کرد. این خودرو در حال حاضر سریع‌‌ترین شاسی بلند جهان است و همه این‌ها به لطف پیشرانه فوق‌العاده‌اش ممکن شده است. اما همان ‌طور که گفتیم لامبورگینی در سبد محصولات موتوری‌اش تنها موتورهای ۱۰ و ۱۲ سیلندر داشت. منطق این بود که استفاده از چنین موتوری برای یک خودرو با کاربرد اقتصادی و البته روزمره چندان کار عاقلانه ای نیست. از طرفی برای لامبورگینی صرف نداشت که هزینه ای صرف ساخت و توسعه موتور جدیدی برای تک محصول اقتصادی‌اش انجام دهد به همین خاطر لامبورگینی به سراغ محصولات برند مادر خود یعنی فولکس واگن رفت.

در بین تمام پیشرانه‌هایی که در شرکت فولکس واگن ساخته شده بود یکی بیش از همه برای لامبورگینی جذابیت داشت. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربو که برای خودروهای AUDI ساخته می‌شد. البته لامبورگینی موتور گفته شده را عینا را در اوروس به کار نبرده است. این موتور توسط خود لامبورگینی اصلاحاتی داشته به طرزی که قدرت تولیدی ۴۲۰ اسب بخاری آن در حال حاضر به ۶۴۱ اسب بخار می‌رسد!

موتور بی نظیر فولکس واگن به لطف مهندسان لامبورگینی تبدیل به یک هیولای تمام عیار شده و برای اینکه متوجه شوید این موتور تا به چه اندازه کارآمد و فوق‌ العاده است کافی است بدانید که این موتور می‌تواند ۸۵۰ نیوتون بر متر گشتاور تولید کند و ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۶ ثانیه طی کند!

نهایت سرعت این خودرو هم به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد تا رسماً به سریع‌ترین SUV جهان تبدیل شود. بدون شک اوروس یک خودرو فوق‌ العاده در کلاس خود است. کار لامبورگینی آن قدر محشر بود که حتی فراری و استون مارتین هم دست به ساخت SUV زدند. در نهایت می‌توان بدون هیچ شک و شبه ای اوروس را در این لیست به عنوان یکی از برترین‌های ایتالیایی قرار داد.

Maserati GranTurismo

مازراتی گرن توریسمو یکی از آن خودروهایی است که به خوبی می‌تواند روحیه و حس ایتالیایی را منتقل کند؛ هم لوکس و هم پرقدرت. خودرو بی نظیر توریسمو جزو پرفروش‌ترین اسپرت‌های لوکس ایتالیا بود و در همه جهات خودرو کامل و دوست داشتنی محسوب می‌شود.

مازراتی گرن‌توریسمو در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار به جهان معرفی شد. معرفی این خودرو هم‌ زمان بود با معرفی طراحی جدید مازراتی. تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت و در نهایت در همان سال نیز توریسمو به پایان راه خود رسید. دلیلش هم معرفی پلتفرم جدید مازراتی بود که خب طبیعتاً توریسمو در سبد محصولات جدید با این طراحی همخوانی نداشت. اما آن چیزی که باعث شده تا این خودرو در لیست ما قرار بگیرد، بدون شک به موتور توانمند و فوق‌العاده این خودرو باز می‌گردد.

شاید مازراتی موتورهای خودروهایش را خودش می‌سازد اما درباره این یکی اوضاع فرق می‌کند. موتور خودرو گرن توریسمو توسط فراری ساخته شده است. یک موتور بی نظیر و فوق‌العاده کارآمد. همان ‌طور که می‌دانید فراری بهترین ۸ سیلندرهای جهان را می‌سازد. فراری برای این خودرو یک موتور ۸ سیلندر با حجم ۴.۷ لیتر ساخته است. این موتور توانمند می‌تواند در نهایت تلاش خود ۴۵۴ اسب بخار توان تولید نماید. گشتاور تولیدی این موتور به ۵۲۰ نیوتون بر متر می‌رسد. خودرو گرن توریسمو به لطف موتور بی نظیرش همواره یکی از سریع ‌ترین خودروهای اسپرت بوده. ۰ تا ۱۰۰ این خودرو تنها ۴.۶ ثانیه طول می‌کشد که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. بدون شک این خودرو یکی از بهترین V۸ های تاریخ را به مدت ۱۲ سال در دل خود جا داده بود.

Ferrari ۴۵۸ Speciale

مگر می‌شود از بهترین‌ها نام برد و از ۴۵۸ SPECIALE نامی‌نبرد؟ آخرین شاهکار فراری که بدون استفاده از هیچ توربویی یک غول تمام عیار به حساب می‌آید. هنوز که هنوزه بسیاری باور دارند سری ۴۵۸ فوق‌العاده ‌ترین سری در بین دنیای فراری‌هاست. سرعت بی نظیر، ظاهر فوق‌العاده و از همه مهم تر توانمند‌ترین در بین هم نوعانش. این خودرو از یک موتور فوق‌العاده استفاده می‌کند. موتوری که نسبت به نسخه توربو معمولی مدل ۴۵۸، یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود.

فراری این موتور را برای این مدل مخصوص به طور کاملاً ویژه بازطراحی کرد. محفظه احتراق بزرگ‌تر، تعویض سر سیلندرها، استفاده از سیستم سوخت رسانی پیشرفته و هوشمند و البته پیستون‌های جدید تنها گوشه‌ای از پیشرفت‌های این موتور نسبت به نمونه معمولی هستند.

موتور به کار رفته در این خودرو یک نمونه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند در نهایت تلاش، ۵۹۷ اسب بخار توان تولید نماید. این توان ۳۵ اسب بخار از مدل موتور توربو دار بیشتر است. به لطف فناوری‌های پیشرفته دور این موتور می‌تواند به ۹۰۰۰ دور بر دقیقه برسد و گشتاوری معادل ۵۴۰ نیوتون بر متر ایجاد کند. این خودرو معرکه می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳ ثانیه طی کند که یک رکورد رؤیایی برای این خودرو محسوب می‌شود. البته نهایت سرعت این خودرو نیز نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. در پایان با افتخار می‌توان این خودرو را به عنوان یک ایتالیایی بی نظیر در این لیست جای داد.

Alfa Romeo ۳۳ Stradale

بگذارید تا در اینجا یک افسانه قدیمی و بی نظیر را معرفی کنیم. در اوایل سال ۱۹۶۰ آلفا یکی از بزرگ‌‌ترین خودروسازان مسابقه‌ای جهان بود. این خودروساز خودروهای فروانی را برای مسابقات مختلف اعم از فرمول یک یا لمانز می‌ساخت؛ اما در سال ۱۹۶۷ مهندسان آلفا یک رؤیا داشتند و آن هم این بود که یک ابر خودرو بسازند تا بتوانند شکوه آلفا را با آن نشان دهند البته این ابر خودرو یک خودرو مسابقه‌ای نبود بلکه یک خودرو جاده‌ای بود. خودرو آلفا از روی نمونه مسابقه‌ای TIPO ۳۳ ساخته شده است.

البته برای این که رنگ و بوی جاده به خود بگیرد به آن stradele یعنی جاده‌ای می‌گفتند. این خودرو از معدود خودروهایی بود که بر خلاف دیگر خودروهای جاده‌ای، هم بدنه و هم شاسی‌اش از آلومینیوم ساخته شده بود؛ اما آنچه این خودرو را از بقیه رقبایش متمایز می‌کرد موتور توانمندش بود که باعث شد این خودرو در آن سال یک انقلاب باشد. موتور این خودرو یک نمونه ۲ لیتری تخت بود که ۸ سیلندر داشت.

نکته جالب این بود که مهندسان آلفا برای ساخت این موتور از موتورهای هواپیما الگو گرفته بودند. این موتور می‌توانست در نهایت تلاشش ۲۳۷ اسب بخار تولید نماید. یکی از ویژگی‌ها والبته عجایب این موتور هم به ناهمخوانی حجم و تعداد سیلندرهایش مربوط بود. این خودرو به لطف موتور پربازده‌اش می‌توانست در زیر ۶ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را بپیمایید. از این خودرو تنها ۱۸ نمونه ساخته شد تا رسماً به یکی از گران‌ بها‌ترین و کمیاب‌‌ترین خودروهای جهان تبدیل شود. شکی نیست که نه تنها این خودرو یکی از بهترین هاست بلکه یکی از انقلابی ‌ترین محصولات تولید شده در خاک ایتالیا نیز هست.

Ferrari F۴۰

آخرین خودرو این لیست، یک اسطوره است. خودرویی که روزی به عنوان پرچم‌ دار بلامنازع فراری در مقابل رقبا خط و نشان می‌کشید. این خودرو در تاریخ فراری جزو گران‌‌ترین‌ها و البته محبوب‌‌ترین‌ها است. حتی انزو فراری معروف نیز از این خودرو استفاده می‌کرده است.

در سال ۱۹۸۷ Nicola Materazzi معروف که به عقیده بسیاری برترین طراح خودرو در تاریخ است، دست به ساخت این خودرو بی نظیر زد. او که تا پیش از این، خودرو محبوب و سرکش ۲۸۸ GTO را ساخته بود در تازه‌ترین تلاشش برای فراری، یک خودرو بسیار خاص و فوق‌العاده را خلق نمود. خودرو F۴۰ قیمت وحشتناکی داشت. این خودرو در هنگام عرضه قیمت ۴۰۰ هزار دلاری داشت و در سال ۱۹۹۰ نزدیک به ۱ میلیون دلار ارزش پیدا کرده بود.

به گفته شرکت سازنده از ابتدا تا انتهای بازه تولید تنها ۴۰۰ عدد از این خودرو تولید شد؛ اما آن چیزی که بیش از هر چیز دیگری خودرو F۴۰ را خاص می‌کرد پیشرانه بی نظیرش بود. بدون شک این خودرو تثبیت کننده چرخه جدید موتورها با تکنولوژی بالا در شرکت فراری بود. برای این خودرو محشر یک موتور ۸ سیلندر با حجم ۲.۹ لیتر در نظر گرفته شده بود. البته در کنار این موتور دو عدد توربوشارژ نیز در نظر گرفته شده بود. این موتور معرکه می‌توانست ۴۷۱ اسب بخار توان تولید کند و دور خود را در بالاترین حالت به ۷۰۰۰ هزار دور بر دقیقه برساند. گشتاور تولیدی این خودرو نیز به عدد مناسب ۵۷۷ نیوتون بر متر می‌رسید. ۰ تا ۱۰۰ این خودرو نیز تنها در ۴.۲ ثانیه طول می‌کشید. در نهایت می‌توان این خودرو بی نظیر را هم در لیست برترین خودروهای ۸ سیلندر ایتالیایی جا داد.


برترین خودروهای ۸ سیلندر ساخت ایتالیا
مقاله

کد محتوا: ۲۲۲۴۶

ارسال: دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵:۲۷

به روز شده: دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴:۳۷

کلید واژه‌‌ها: خودرو ایتالیایی، خودرو ۸ سیلندر

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۵۲۰

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.