حراج یک ب‌ام‌و ۲۰۰۲ توربوی خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی

  از عقاب طلایی روی کاپوت پونتیاک ترنس ام گرفته تا نوشته PORSCHE روی درهای پورشه ۹۱۱ قدیمی، در تاریخ خودروسازی برچسب‌های به‌یادماندنی زیادی وجود دارد. یکی از این برچسب‌ها هم نوارهای سه رنگ ب‌ام‌و موتوراسپرت روی بدنه مدل خاطره‌انگیز ۲۰۰۲ توربو است خصوصاً آن نوشته کوچک توربو که در پشت گلگیرهای جلو خودنمایی می‌کند.  

پنج‌‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱:۳۵ |

جالب‌ترین ویژگی برچسب‌های بدنه این خودرو اما روی بادگیر جلوی آن است. در اینجا، ۲۰۰۲ Turbo به‌صورت برعکس نوشته شده تا رانندگانی که از جلو در آینه این خودرو را می‌بینند، پیش از آنکه ۲۰۰۲ توربو برسد بدانند چه اعجوبه‌ای پشت سر آن‌ها است.

ب‌ام‌و ۲۰۰۲ توربو که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۱۹۷۳ معرفی شد، اولین خودروی تولیدی توربوشارژ اروپایی محسوب می‌شد که یک سال قبل از پورشه ۹۱۱ توربو به بازار آمد. افزودن یک توربوشارژر KKK به پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر M۱۰ این خودرو به آن کمک کرد تا ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خروجی جهش بزرگی نسبت به داغ‌ترین نسخه قبلی ۲۰۰۲ یعنی ۲۰۰۲ tii با ۱۳۰ اسب بخار قدرت محسوب می‌شد.

البته همان‌طور که انتظار می‌رود، پیشرانه این خودرو تأخیر توربوی بسیار زیادی دارد اما حداکثر سرعت آن که به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، طبق استانداردهای اواسط دهه ۱۹۷۰ عدد قابل‌احترامی محسوب می‌شود. تنها ۱۶۷۲ دستگاه از ۲۰۰۲ توربو بین سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ ساخته شد که همه فرمان چپ بودند. در سال ۱۹۸۶ تعدادی از این خودرو به ایالات‌متحده وارد شد و حالا یک دستگاه از آن‌ها برای حراج گذاشته شده است. این روزها ۲۰۰۲ توربو به خودروی بسیار ارزشمندی تبدیل شده و به همین دلیل تخمین زده می‌شود قیمت این نمونه چیزی بین ۱۳۵ تا ۱۶۵ هزار دلار باشد.


حراج يك ب‌ام‌و ۲۰۰۲ توربوي خاطره‌انگيز و دوست‌داشتني
حراج يك ب‌ام‌و ۲۰۰۲ توربوي خاطره‌انگيز و دوست‌داشتني


حراج یک ب‌ام‌و ۲۰۰۲ توربوی خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۳۵

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱:۳۵

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱:۲۴

کلید واژه‌‌ها: ب ام و

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۶۷

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.