برترین خودروهای چینی برای آمریکا

  زمانه عوض شده. تا چند سال قبل چینی ها مشتاق خودروهای آمریکایی بودند اما حالا در آمریکا بعضی برای خودروهای چینی سر و دست می شکنند. اگر دوست دارید بدانید آمریکایی ها کدام یک از ماشین های چینی را دوست دارند این مطلب را از دست ندهید.  

دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۵۸ |

امروزه چین هر چه را که فکر کنید را می سازد و به تمام نقاط جهان صادر می کند. کاملا درست است اگر بگوییم چینی‌ها تنها کشوری در جهان هستند که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در خاک خود تولید می کنند . پر جمعیت ‌ترین کشور جهان بزرگ ‌ترین بازار جهان را در زمینه خودروها در اختیار دارد.

در حال حاضر اوضاع بازار  خودرو چین نسبت به ۱۰ سال گذشته که هیچ، حتی نسبت به سال گذشته هم بسیار پیشرفته تر شده است. در زمان پاندمی کرونا تنها بازار خودرویی جهان که به شدت سود ده بود همین بازار خودرو در چین بود. اما اعتماد به خودروهای چینی که پیش از این یک شوخی به نظر می رسید حالا کاملاً به یک اصل درست و قابل باور برای همه تبدیل شده است.

صنعت خودروسازی چین سعی می کند در همه نوع بازاری حضور داشته باشد. چه بازارهای نوظهور و چه بازارهای لوکس و گران ‌قیمت. چینی‌ها فهمیده‌اند که حضور در بازار خودروهای میانی و عامه پسند آمریکا با توجه به حضور شرکت‌های توانمندی مثل تویوتا و یا فولکس واگن تقریباً غیر ممکن است. به همین دلیل عمده خودروهایی که آمریکایی‌ها دوست دارند از این کشور در بازارشان ببینند خودروهای لوکس و البته با قیمت رقابتی نسبت به برندهای شناخته شده دیگر هستند. از این رو در این مطلب سعی کرده‌ایم تا به معرفی خودروهایی بپردازیم که آمریکایی‌ها نسبت به حضور آن‌ها در بازار خودشان علاقه زیادی نشان داده‌اند.

Songsan Motors SS Dolphin

امان از چینی‌های متقلب. شرکت «سانگ سنگ» یک خودروساز چینی است که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. در واقع کار اصلی این شرکت خریدن مدل‌های مطرح قدیمی و ساخت نمونه‌های کلاسیک البته در ظاهر و باطنی جدید و قدرتمند است. این خودرو همان کوروت مدل ۱۹۶۰ است. شرکت چینی بعد از مذاکرات طولانی و البته پیشنهادی فوق العاده مدیران GM را راضی کرد تا پلتفرم و کیت کلی این خودرو را به آن‌ها واگذار نمایند.

البته این خودرو به این شرط به این شرکت واگذار شد است که نام این خودرو تغییر نماید و از نام اصلی آن استفاده نشود به همین خاطر است که نام نه چندان جالب «دلفین» برای این خودرو انتخاب شده. درست است که ظاهر خودرو با نمونه کلاسیک و اصیل آن مو نمی زند اما باطن این خودرو دیگر از آن موتور ۶ سیلندر حجیم استفاده نمی کند و به جای آن، حالا این خودرو برقی شده است.

درباره سیستم و قوای فنی این خودرو اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما با توجه به قیمت حدوداً ۷۴ هزار یورویی این خودرو می توان انتظار داشت که با خودرو قدرتمندی طرف هستیم. خودرو چینی در تمامی تست‌های آلایندگی ایالات متحده و ایمنی موفق بوده است. زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایالات متحده مشخص نیست اما می توان انتظار داشت که استقبال خوبی از این خودرو در آمریکا صورت گیرد.

Ford Equator

درست خواندید؛ این خودروی فورد قرار است در بازار چین ساخته شود و در تا چند ماه دیگر به بازار آمریکا برسد. یکی از ویژگی‌های بارز بازار چین، امتیازات ویژه اقتصادی دولت این کشور برای تولیدکنندگان خارجی و هزینه پایین تجهیزات و کارگر است. به همین خاطر شرکت‌های زیادی در دنیا به ویژه در آمریکا، علاقه خاصی برای تولید محصولات خود در این کشور نشان می دهند.

این خودروی فورد محصول مشترک این شرکت  با خودروساز چینی JMC است. JMC مخفف Jiangling و Changan است. این دو شرکت در سال ۱۹۶۸ باهم متحد شدند و این شرکت تأسیس گردید. اما فورد که در سال ۱۹۹۰ مانند خودروسازان دیگر به دنبال شریکی در چین بود با شکست در توافقنامه خود با سایک موتور چین به دنبال یک شریک دیگر رفت تا در نهایت در سال ۱۹۹۵ توانست با خرید ۲۰ درصد از سهام این شرکت چینی به دومین سهامدار بزرگ این شرکت تبدیل شود.

اولین محصول مشترک فورد و شرکت چینی، خودرو فورد ترانزیت در سال ۱۹۹۸ بود که به طرز شگفت انگیزی فروش فورد در چین و بازار شرق آسیا را افزایش داد. تا سال ۲۰۱۳ در پی افزایش ارزش سهام این شرکت، فورد ۱۰ درصد سهام دیگر را نیز خرید. اما در زمینه تولید خودرو شرکت چینی معمولاً تجهیزات مهم و کلیدی مانند  موتور و شاسی را می سازد و فورد نیز وظیفه نظارت و طراحی را بر عهده دارد.

خودرو Equator جدیدترین دستپخت خودروساز آمریکایی در چین است. این خودرو یک خودرو کراس اوور است که البته با اندازه بزرگ و ۷ نفره ساخته شده است. موتور این خودرو یک نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است که دستپخت JMC است که می تواند برای این خودرو ۲۲۱ اسب بخار توان تولید کند. شکی نیست که با توجه به هزینه تمام شده‌ای که این خودرو برای فورد داشته است به راحتی می تواند بسیاری از خودروهای رقیب در بازار آمریکا را به چالش بکشد. باید صبر کرد و دید کراس اوور قدرتمند فورد چه زمانی وارد بازار آمریکا خواهد شد.

Changan Eado

شرکت خودروسازی چانگان دومین برند محبوب خودرویی در چین محسوب می شود. چانگان همچنین در کنار سایک و FAW و دانگ فانگ جزو بزرگترین قدرت‌های خودرویی در چین محسوب می شود. شرکت چانگان بسیار بزرگ است و در چند بخش با خودروسازان مطرح دیگری نیز شرکت مشترک دارد.

اولین مشارکت این شرکت با JMC دیگر خودروساز بزرگ چین است که درباره این خودروساز صحبت کردیم. اما این شرکت با شرکت مزدا ژاپن و فورد آمریکا نیز شرکت‌های مشترک دارد. البته در چند سال اخیر ایران خودرو که در شرایط تحریمی با بد عهدی فرانسوی‌ها روبه‌رو شد نیز با این شرکت همکاری‌هایی داشته و تا به حال دو مدل از خودروهای این خودروساز چینی را در کشورمان تولید کرده که هر دو مدل جزو مدل‌های مطرح بازار بوده‌اند.

اما خودرویی که به زودی خودر را به بازار آمریکا می رساند یک خودرو ارزان قیمت و البته با کیفیت است. به طور قطع می توان قیمت این خودر را برگ برنده این خودرو در بازار آمریکا نامید. کافی است بدانید که هیوندای سوناتا باهمین مشخصات در حدود ۲۳ هزار دلار در بازار آمریکا قیمت دارد در حالی که این خودرو تنها ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.

اما مشخصات این خودرو کاملاً قیمت آن را توجیه می کند. خودرو چینی از بیرون یک سدان متوسط سایز تقریباً خوش چهره است اما در بطن خود به شدت ساده و صرفا کار راه انداز است. خودرو چینی در نمونه استاندارد خود از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ساده استفاده می کند که تنها می تواند ۱۲۵ اسب بخار توان تولید نماید.

در قسمت گیربکس نیز این خودرو با یک گیربکس دستی پنج سرعته یا یک گیربکس ۴ سرعته اوتومات عرضه می شود. البته نمونه پیشرفته  تری این خودرو نیز ساخته شده است که به همان موتور اما از نوع توربو مجهز شده است که می تواند ۱۷۰ اسب بخار توان تولید کند. در نهایت می توان به این خودرو به شدت امیدوار بود چرا که با برچسب قیمتی فوق‌العاده‌اش کار راحتی در بازار آمریکا خواهد داشت.

Wey VV۷

شکی نیست که خودروبازها حتما این برند را می شناسند. این برند همان GREAT WALL است که پیش از این نیز با خودروهای ولکس در ایران حضور فعالی داشت. شرکت گریت وال یکی از برترین خودروسازهای چینی محسوب می شود که خودروهای با کیفیت و مرغوبی تولید می کند. این شرکت در سال ۱۹۸۴ با محوریت تولید کامیون‌های باری کوچک تشکیل شد اما رفته رفته به یک شرکت  بزرگ با دامنه وسیعی از محصولات بدل گشت.

گریت وال حضور بسیار گسترده‌ای در بازارهای مختلف در جهان داشته است که شاخص‌ترینشان شامل بلغارستان ، ایران ، روسیه و هند بوده است. شرکت گریت وال محصولات خودر را با سه نام مختلف عرضه می کند. دو نام «گریت وال» و «هاوال» در ایران شناخته شده است اما نام WEY نه. زمانی این نام برای خودروهای این شرکت استفاده می شود که با خودرو لوکسی روبه‌رو باشیم.

خودرو VV۷ یک خودرو به شدت خوش قیمت و لوکس است که به طور حتم تهدیدی برای خودروهای ژاپنی و کره‌ای در بازار آمریکا خواهد بود. در ظاهر WEY VV۷ نمی توان هیچ نکته منفی پیدا کرد. البته تا آنجا که دلتان بخواهد می توان تشابه بین این خودرو و خودروهای شرکت‌هایی مانند لکسوس و یا مرسدس پیدا کرد. اما با این حال این کپی کاری، یک محصول خوش هیکل و زیبا را به وجود آورده است.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو طبق روال معمول خودروهای چینی یک ۴ سیلندر ۲ لیتری است با این تفاوت که توربوشارژ همراهی‌اش می کند. این پیشرانه در نهایت تلاش خود می تواند ۲۲۷ اسب بخار توان تولید کند. قیمت خودرو چینی از ۲۳ هزار دلار شروع می شود که به شدت قیمت فوق العاده و اغواکننده‌ای به نظر می رسد. باید صبر کرد و دید که خودرو چینی چه عملکردی از خود در بازار آمریکا نشان خواهد داد.

Hongqi L۵

حساب این یکی کاملاً از بقیه جدا است و آمدنش به آمریکا تنها در حد شایعه است. Hongqi یک برند چینی قدیمی و لوکس است. این خودروساز در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد تا قدیمی ترین خودروساز رسمی چینی باشد که کسب و کارش ساخت خودرو است. البته این شرکت نیز مانند بقیه خودروسازان چینی کار خود را با مونتاژ خودروهای خارجی آغاز نمود تا رفته رفته خودش به تکنولوژی ساخت خودرو رسید.

این شرکت در اوایل هزاره جدید میلادی توسط گروه خودروسازی faw خریده شد تا تنها تولید خودروهای گران‌قیمت و اشرافی را در دست داشته باشد. Hongqi در زبان چینی به معنی پرچم قرمز است که نماد حزب کمونیست چین به شمار می‌آید. اما خودرو L۵ یک خودرو به شدت خاص و البته گران ترین خودرو چینی تا به امروز است.

این خودرو ویژه دولت چین است و وظیفه‌اش جابه‌جا گردن نخبگان و مسئولان عالی رتبه دولت است. این خودرو ۳۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و ۵.۵ متر طول دارد. این خودرو در دو مدل عرضه شده است. یک مدل به موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری با توربو دوقلو مجهز شده است و مدل دیگر به یک موتور تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری مجهز شده است.

هر دو مدل می توانند در نهایت توان ۴۰۸ اسب بخار توان تولید کنند. اما قیمت این خودرو به شدت بالا است. قیمت این خودرو بسته به مدل انتخابی بین ۶۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار دلار است. تا به اینجا هیچ نهادی حضور این خودرو در آمریکا را تائید نکرده است اما می‌توان انتظار داشت که این خودرو در صورت عرضه به صورت کاملاً محدودی به فروش برسد.

Buick GL۸ Avenir Concept

این یکی را هم درست خواندید؛ بیوک که کم‌ کم در حال از بین رفتن در بازار اصلی خودش است، در بازار چین به فروش فوق العاده ای دست پیدا کرده. خودروهای مینی ون بیوک در آمریکا شانس بسیار کمی برای موفقیت دارند و دلیل آن هم کاملاً مشخص است. با وجود شاسی بلندهای بزرگ سایز GMC و کادیلاک دیگر نیازی به ون‌ها نیست .

اما این خودروی بیوک کاملاً متفاوت است و قرار نیست یک مینی ون ساده باشد. چینی‌ها بر خلاف آمریکایی‌ها به خودروهایی که امکانات زیادی دارند روی خوش نشان می دهند. خودرو بیوک هم قرار است همین کار را انجام دهد و امکانات زیادی را عرضه کند. در مورد قوای فنی و قیمت این خودرو اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما با قاطعیت می توان گفت که این خودرو می تواند موفقیت زیادی را برای بیوک از رمق افتاده به همراه داشته باشد.

Volkswagen Cross Lavida

فولکس واگن عاشق بازار چین است. آن قدر هم در این کشور فروش دارد که حتی بانک می سازد تا به چینی‌ها وام دهد و آن‌ها بتوانند محصولاتش را بخرند. اما لاویدا پرفروش ترین خودرو این شرکت آلمانی در چین است. این خودرو از سال ۲۰۰۸ تا کنون در این کشور ساخته می شود و تا به حال نزدیک به ۴ نسل مختلف را به خود دیده است.

نسل اول این خودرو یک سدان سایز کوچک بود که از یک موتور ۱.۴ لیتری استفاده می کرد. نسل آخر این خودرو که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار چین در حال تولید است یک کراس اوور کوچک، فوق العاده موفق و البته خوش قیمت است. خودرو فولکس واگن ظاهر زیبا و جذابی دارد و می تواند اکثر افراد را راضی نگه دارد.

موتور در نظر گرفته برای این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری است که نزدیک به ۱۹۰ اسب بخار توان تولید می کند. با توجه به استقبال فوق العاده بازار چین از این خودرو می توان انتظار داشت که این خودرو در صورت حضور در بازار آمریکا بازار فروش بسیار خوبی را به دست آورد.

Volkswagen Phideon

و در نهایت آخرین خودرو این لیست نیز متعلق به فولکس واگن است. این خودرو دوست داشتنی یکی از خودروهای سطح بالای بازار چین محسوب می شود. در حقیقت این خودرو به شدت به پاسات شبیه است با این تفاوت که پاسات برای بازار اروپا و آمریکا تولید می‌شود و از پیشرانه ضعیفی بهره می گیرد اما این خودرو مخصوص بازار چین است و پیشرانه قوی را در دل خود جا داده است.

این خودروی فولکس واگن از دو نوع موتور استفاده می‌کند. نوع اول یک موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری است که می تواند ۲۹۵ اسب بخار توان داشته باشد و نوع دوم نیز یک موتور هیبریدی است. شکی نیست که این خودرو می تواند در صورت عرضه به بازار آمریکا ناکامی‌های همزاد خود را جبران کند و به یک خودرو پرفروش تبدیل شود.


برترین خودروهای چینی برای آمریکا
مقاله

کد محتوا: ۲۲۲۲۷

ارسال: دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۵۸

به روز شده: دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰:۰۶

کلید واژه‌‌ها: فورد، مزدا، هیوندای سوناتا، لکسوس، مرسدس، کادیلاک، فولکس واگن

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۶۰۷

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.