استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
انواع جعبه دنده اتومبیل
در تمام دوران تاریخچه صنعت اتومبیل گیربکس ها یا همان جعبه دنده ها نقش کلیدی در سیستم انتقال قدرت داشته اند. به طوری که در سال های اخیر انواع متنوعی از گیربکس ها در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرند، که از مزایای یک گیربکس کارامد نداشتن لگ یا تاخیر درفواصل تعویض دنده ها میباشد که به موجب آن شتاب خودرو افزایش میابد و مصرف سوخت تا حدودی کاهش میابد.
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
بررسی کوتاه و تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰
سهشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
نخستین SUV کامپکت مرسدس بنز
چهارشنبه، ۱۸ فروردینماه ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
شنبه، ۲۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
FIAT 500L Living 2014 اتومبیلی برای یک عمر زندگی!
جمعه، ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همزاد قد بلند i۲۰
هیوندای بایون ۲۰۲۱ معرفی شد
در حالی که طرفداران هیوندای بی صبرانه منتظرند تا این خودروساز کره ای به سگمنت پیکاپ ها و خودروهای عملکردی با عرضه سانتاکروز و خودروی اسپرت موتور وسط ورود کند، هیوندای کراس اوور پشت کراس اوور معرفی می کند! این خودروساز کره ای کراس اوور جدیدی را به نام بایون رونمایی کرده که اتفاقا چندان کوچکتر از کونا هم نیست و تقریبا ابعاد کلی نزدیکی با کونا دارد.
سهشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۴۵ |
ابعاد بدنه و فضای بار هیوندای بایون طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴.۱۸، ۱.۷۷ و ۱.۴۹ متر دارد. بدین ترتیب این خودرو تنها سه سانتی تر از هیوندای کونا فیس لیفت ۴.۲۱ متری کوتاه تر بوده و مقداری هم باریک تر است و ارتفاع سقف آن نیز به مقدار جزیی کمتر است. فاصله بین دو محور بایون نیز ۲.۵۸ متر بوده که مقداری نسبت به کونا کمتر است. هیوندای بایون دارای فضای باری معادل ۴۱۱ لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضای بار به ۱۲۰۵ لیتر هم افزایش می یابد. بدین ترتیب فضای بار این خودرو با وجود ابعاد کوچکتر در هر دو حالت از برادر بزرگتر خود یعنی کونا بیشتر است. طراحی ظاهری و کابین هیوندای بایون هیوندای بایون در اصل نسخه کراس اوور هاچبک کامپکت i۲۰ برای بازار اروپاست. هیوندای به جای اینکه تصمیم به عرضه ونیو موجود در بازار آمریکای شمالی و سایر کشورها به اروپا بگیرد، تصمیم به معرفی یک کراس اوور B سگمنت با شکل و شمایل متفاوت از ونیو گرفت تا جذابیت آن برای مشتریان در بازار اروپا حفظ شود. از چراغ های خطی باریک در پروفیل جلو گرفته تا خطوط بدنه تیز و تهاجمی مشابه نمونه دیده شده در توسان و LED های بومبرنگ مانند در عقب، باید اظهار کرد که روی سبک طراحی بایون هر اسمی به جز کلاسیک و رایج را می توان گذاشت. در حالی که از استایل ظاهری بایون به سختی می توان تشخیص داد که این خودرو با i۲۰ هاچبک اشتراکات زیادی دارد؛ درون کابین طراحی داشبورد به صورت کامل با i۲۰ مشترک است. بایون هم مانند i۲۰ دارای دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و دیگری هم در پشت فرمان است. همچنین شباهت در طراحی دریچه های سیستم تهویه و شیفتر دنده هم بین این دو خودرو مشاهده می شود. مشخصات فنی هیوندای بایون ۲۰۲۱ داستان در زیر کاپوت هم مشابه طراحی کابین بوده و تماما با i۲۰ مشترک است. نسخه پایه هیوندای بایون دارای یک پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی بوده که قادر به تولید ۸۴ اسب بخار قدرت است؛ نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. نسخه قدرتمندتر بایون از یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. برای این پیشرانه توربوشارژ می توان گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک را سفارش داد. یک نمونه دیگر از این پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ نیز وجود دارد که به سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده و قادر به تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت است. این نمونه قدرتمندتر هم با همان گیربکس های دستی و اتوماتیک نمونه ۱۰۰ اسب بخاری بسته به سفارش مشتری کوپل می شود. از آنجایی که درخواست مشتری برای خرید کراس اوور تمام چرخ محرک در این سگمنت بسیار کم بوده، هیوندای تصمیم گرفته بایون را صرفا به صورت جلو محرک راهی بازار کند تا قیمت آن را مقرون به صرفه تر کند. سخن پایانی این سوال در ذهن بسیاری ایجاد می شود که ویژگی مثبت بایون در حضور خودرویی مانند کونا با ابعاد تقریبا برابر چیست؟ هیوندای در پاسخ به این سوال اظهار کرد که بایون خودرویی کاربردی تر و مقرون به صرفه تر از کونا بوده و برای افرادی مناسب است که قصد خرید کراس اوور الکتریکی یا تمام چرخ محرک را ندارند. همچنین استایل ظاهری آن نیز تا حد زیادی متفاوت از کونا است.
کد محتوا: ۲۲۲۲۲
ارسال: سهشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۴۵
به روز شده: سهشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۵۹
کلید واژهها: هیوندایی، هیوندای بایون
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۶۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.