همزاد قد بلند i۲۰

هیوندای بایون ۲۰۲۱ معرفی شد

  در حالی که طرفداران هیوندای بی صبرانه منتظرند تا این خودروساز کره ای به سگمنت پیکاپ ها و خودروهای عملکردی با عرضه سانتاکروز و خودروی اسپرت موتور وسط ورود کند، هیوندای کراس اوور پشت کراس اوور معرفی می کند! این خودروساز کره ای کراس اوور جدیدی را به نام بایون رونمایی کرده که اتفاقا چندان کوچکتر از کونا هم نیست و تقریبا ابعاد کلی نزدیکی با کونا دارد.  

سه‌‌شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۴۵ |

ابعاد بدنه و فضای بار
هیوندای بایون طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴.۱۸، ۱.۷۷ و ۱.۴۹ متر دارد. بدین ترتیب این خودرو تنها سه سانتی تر از هیوندای کونا فیس لیفت ۴.۲۱ متری کوتاه تر بوده و مقداری هم باریک تر است و ارتفاع سقف آن نیز به مقدار جزیی کمتر است. فاصله بین دو محور بایون نیز ۲.۵۸ متر بوده که مقداری نسبت به کونا کمتر است. هیوندای بایون دارای فضای باری معادل ۴۱۱ لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضای بار به ۱۲۰۵ لیتر هم افزایش می یابد. بدین ترتیب فضای بار این خودرو با وجود ابعاد کوچکتر در هر دو حالت از برادر بزرگتر خود یعنی کونا بیشتر است.

طراحی ظاهری و کابین هیوندای بایون
هیوندای بایون در اصل نسخه کراس اوور هاچبک کامپکت i۲۰ برای بازار اروپاست. هیوندای به جای اینکه تصمیم به عرضه ونیو موجود در بازار آمریکای شمالی و سایر کشورها به اروپا بگیرد، تصمیم به معرفی یک کراس اوور B سگمنت با شکل و شمایل متفاوت از ونیو گرفت تا جذابیت آن برای مشتریان در بازار اروپا حفظ شود. از چراغ های خطی باریک در پروفیل جلو گرفته تا خطوط بدنه تیز و تهاجمی مشابه نمونه دیده شده در توسان و LED های بومبرنگ مانند در عقب، باید اظهار کرد که روی سبک طراحی بایون هر اسمی به جز کلاسیک و رایج را می توان گذاشت.

در حالی که از استایل ظاهری بایون به سختی می توان تشخیص داد که این خودرو با i۲۰ هاچبک اشتراکات زیادی دارد؛ درون کابین طراحی داشبورد به صورت کامل با i۲۰ مشترک است. بایون هم مانند i۲۰ دارای دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و دیگری هم در پشت فرمان است. همچنین شباهت در طراحی دریچه های سیستم تهویه و شیفتر دنده هم بین این دو خودرو مشاهده می شود.

مشخصات فنی هیوندای بایون ۲۰۲۱
داستان در زیر کاپوت هم مشابه طراحی کابین بوده و تماما با i۲۰ مشترک است. نسخه پایه هیوندای بایون دارای یک پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی بوده که قادر به تولید ۸۴ اسب بخار قدرت است؛ نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. نسخه قدرتمندتر بایون از یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. برای این پیشرانه توربوشارژ می توان گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک را سفارش داد.

یک نمونه دیگر از این پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ نیز وجود دارد که به سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده و قادر به تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت است. این نمونه قدرتمندتر هم با همان گیربکس های دستی و اتوماتیک نمونه ۱۰۰ اسب بخاری بسته به سفارش مشتری کوپل می شود. از آنجایی که درخواست مشتری برای خرید کراس اوور تمام چرخ محرک در این سگمنت بسیار کم بوده، هیوندای تصمیم گرفته بایون را صرفا به صورت جلو محرک راهی بازار کند تا قیمت آن را مقرون به صرفه تر کند.

سخن پایانی
این سوال در ذهن بسیاری ایجاد می شود که ویژگی مثبت بایون در حضور خودرویی مانند کونا با ابعاد تقریبا برابر چیست؟ هیوندای در پاسخ به این سوال اظهار کرد که بایون خودرویی کاربردی تر و مقرون به صرفه تر از کونا بوده و برای افرادی مناسب است که قصد خرید کراس اوور الکتریکی یا تمام چرخ محرک را ندارند. همچنین استایل ظاهری آن نیز تا حد زیادی متفاوت از کونا است.


همزاد قد بلند i۲۰
هیوندای بایون ۲۰۲۱ معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۲۲

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۴۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۵۹

کلید واژه‌‌ها: هیوندایی، هیوندای بایون

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۰۳

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.