استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چگونه یک خودروی دست دوم را پیش از خرید تست کنیم؟
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم
چهارشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
اولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰
شنبه، ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
بهترین و قابل اطمینان ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از دید نشریه Consumer Reports
دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
برترین خودرو های SPEEDSTER جهان
سهشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همزاد قد بلند i۲۰
هیوندای بایون ۲۰۲۱ معرفی شد
در حالی که طرفداران هیوندای بی صبرانه منتظرند تا این خودروساز کره ای به سگمنت پیکاپ ها و خودروهای عملکردی با عرضه سانتاکروز و خودروی اسپرت موتور وسط ورود کند، هیوندای کراس اوور پشت کراس اوور معرفی می کند! این خودروساز کره ای کراس اوور جدیدی را به نام بایون رونمایی کرده که اتفاقا چندان کوچکتر از کونا هم نیست و تقریبا ابعاد کلی نزدیکی با کونا دارد.
سهشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۴۵ |
ابعاد بدنه و فضای بار هیوندای بایون طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴.۱۸، ۱.۷۷ و ۱.۴۹ متر دارد. بدین ترتیب این خودرو تنها سه سانتی تر از هیوندای کونا فیس لیفت ۴.۲۱ متری کوتاه تر بوده و مقداری هم باریک تر است و ارتفاع سقف آن نیز به مقدار جزیی کمتر است. فاصله بین دو محور بایون نیز ۲.۵۸ متر بوده که مقداری نسبت به کونا کمتر است. هیوندای بایون دارای فضای باری معادل ۴۱۱ لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضای بار به ۱۲۰۵ لیتر هم افزایش می یابد. بدین ترتیب فضای بار این خودرو با وجود ابعاد کوچکتر در هر دو حالت از برادر بزرگتر خود یعنی کونا بیشتر است. طراحی ظاهری و کابین هیوندای بایون هیوندای بایون در اصل نسخه کراس اوور هاچبک کامپکت i۲۰ برای بازار اروپاست. هیوندای به جای اینکه تصمیم به عرضه ونیو موجود در بازار آمریکای شمالی و سایر کشورها به اروپا بگیرد، تصمیم به معرفی یک کراس اوور B سگمنت با شکل و شمایل متفاوت از ونیو گرفت تا جذابیت آن برای مشتریان در بازار اروپا حفظ شود. از چراغ های خطی باریک در پروفیل جلو گرفته تا خطوط بدنه تیز و تهاجمی مشابه نمونه دیده شده در توسان و LED های بومبرنگ مانند در عقب، باید اظهار کرد که روی سبک طراحی بایون هر اسمی به جز کلاسیک و رایج را می توان گذاشت. در حالی که از استایل ظاهری بایون به سختی می توان تشخیص داد که این خودرو با i۲۰ هاچبک اشتراکات زیادی دارد؛ درون کابین طراحی داشبورد به صورت کامل با i۲۰ مشترک است. بایون هم مانند i۲۰ دارای دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و دیگری هم در پشت فرمان است. همچنین شباهت در طراحی دریچه های سیستم تهویه و شیفتر دنده هم بین این دو خودرو مشاهده می شود. مشخصات فنی هیوندای بایون ۲۰۲۱ داستان در زیر کاپوت هم مشابه طراحی کابین بوده و تماما با i۲۰ مشترک است. نسخه پایه هیوندای بایون دارای یک پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی بنزینی بوده که قادر به تولید ۸۴ اسب بخار قدرت است؛ نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. نسخه قدرتمندتر بایون از یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. برای این پیشرانه توربوشارژ می توان گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک را سفارش داد. یک نمونه دیگر از این پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ نیز وجود دارد که به سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده و قادر به تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت است. این نمونه قدرتمندتر هم با همان گیربکس های دستی و اتوماتیک نمونه ۱۰۰ اسب بخاری بسته به سفارش مشتری کوپل می شود. از آنجایی که درخواست مشتری برای خرید کراس اوور تمام چرخ محرک در این سگمنت بسیار کم بوده، هیوندای تصمیم گرفته بایون را صرفا به صورت جلو محرک راهی بازار کند تا قیمت آن را مقرون به صرفه تر کند. سخن پایانی این سوال در ذهن بسیاری ایجاد می شود که ویژگی مثبت بایون در حضور خودرویی مانند کونا با ابعاد تقریبا برابر چیست؟ هیوندای در پاسخ به این سوال اظهار کرد که بایون خودرویی کاربردی تر و مقرون به صرفه تر از کونا بوده و برای افرادی مناسب است که قصد خرید کراس اوور الکتریکی یا تمام چرخ محرک را ندارند. همچنین استایل ظاهری آن نیز تا حد زیادی متفاوت از کونا است.
کد محتوا: ۲۲۲۲۲
ارسال: سهشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶:۴۵
به روز شده: سهشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۵۹
کلید واژهها: هیوندایی، هیوندای بایون
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۶۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.