مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت اول )
چهارشنبه، ۱۴ آبانماه ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
یکشنبه، ۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیلرانی
سهشنبه، ۸ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
با سریعترین و قویترین شاسیبلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید
پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
برترین شاهکارهای تویوتا در دهه ۹۰ میلادی
یکشنبه، ۲۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نسخه نهایی و تولیدی کوییک S چه ویژگیها و مشخصاتی دارد؟
مردادماه امسال بود که سایپا از نسخه فیسلیفت کوییک با نام کوییک S رونمایی کرد و چندی بعد بدون آنکه تولید آنرا آغاز کرده باشد، اقدام به فروش این خودروی بهاصطلاح جدید کرد که این کار حواشی زیادی در پی داشت. سپس در مهرماه امسال تولید آزمایشی این خودرو آغاز شد و حالا سرانجام کوییک S وارد مرحله تولید انبوه شده است؛ بنابراین حالا ویژگیها و مشخصات نسخه نهایی و تولیدی این محصول جدید سایپا معلوم شده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۵۷ |
کوییک S در بیرون فیسلیفتی جزئی را تجربه کرده و تغییرات آن صرفاً به طراحی مجدد جلوپنجره و سپر جلو محدود میشود. در این قسمت، ورودی هوای جدیدی در وسط سپر جای گرفته و دو نوار مشکیرنگ هم از چراغهای جلو به قسمت مه شکنها کشیده شده است. درمجموع، به نظر میرسد در این فیسلیفت، طراحان سایپا صرفاً قصد ایجاد نمای متفاوتی نسبت به کوییک معمولی داشتهاند اما این تفاوت الزاماً با زیبایی بیشتر همراه نیست. در همین حال، غیر از جلو، دیگر قسمتهای کوییک S هیچ تغییری نداشته و با نسخه معمولی یکسان است. در زمان رونمایی کوییک S، در داخل آن شاهد بازطراحی کامل کنسول میانی بودیم که با دریچههای تهویه دایرهای، دکمههای کنترلی جدید، قاب مشکی براق و نمایشگر لمسی ایستاده در بالای آن، نمای بسیار بهتری نسبت به قبل پیدا کرده بود. حال اما در کمال تعجب میبینیم که در نسخه تولیدی کوییک S هیچ خبری از این کنسول جدید نیست و از همان طرح قدیمی استفاده شده است؛ بنابراین حالا مشخص شد که تغییرات داخلی کوییک S صرفاً در غربیلک فرمان و صفحه آمپر جدید خلاصه میشود. این غربیلک فرمان همان نمونه D شکلی است که قبلاً در کوییک و ساینا اتوماتیک دیده بودیم.
صفحه آمپر کوییک S هم طراحی کاملاً جدیدی دارد و یک نمایشگر کوچک به آن اضافه شده که اطلاعاتی مثل کامپیوتر سفری، سنسور دندهعقب، وضعیت درهای خودرو و وضعیت تعویض دنده را به نمایش درمیآورد. آمپر بنزین و دمای آب نیز به این نمایشگر منتقل شدهاند؛ اما علاوه بر غربیلک و صفحه آمپر جدید، پانل دکمههای سمت چپ فرمان نیز تغییر کرده و حالا دکمههای جدیدی برای برفپاککن عقب و قفل پنجرههای عقب در آن دیده میشود. همچنین دکمه صندوق پران هم به این پانل اضافه شده است یعنی چیزی که فقدان آن در کوییک بشدت احساس میشد. این فیسلیفت کوییک در دو تیپ مختلف به نامهای S (پایه) و G (فول) تولید میشود. کوییک S از همان تجهیزات کوییک معمولی شامل پنجرهها و آینههای جانبی برقی، سنسور دندهعقب و دو ایربگ به همراه صفحه آمپر جدید، کامپیوتر سفری، غربیلک فرمان D شکل و ریموت کنترل جدید برخوردار خواهد بود اما در تیپ G آپشنهای بیشتری مثل سنسور باد تایرها، دکمههای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، بلوتوث، سنسور نور، محدودکننده سرعت و احتمالاً کروز کنترل ارائه خواهد شد. همچنین هردو تیپ بهصورت استاندارد به دیلایت (چراغهای روز) مجهز هستند. کوییک S مثل دیگر خویشاوندان خود از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ M۱۵ استفاده میکند که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این موتور نسبت به قبل تغییراتی را تجربه کرده و به دریچه گاز برقی و سیستم برق جدید مجهز شده است. علاوه بر این، به گفته مدیران مگا موتور، تا چند ماه دیگر کوییک فیسلیفت به نسخه ارتقاءیافته این موتور با نام M۱۵GSI مجهز خواهد شد. این پیشرانه که از ویژگیهایی مثل زمانبندی متغیر سوپاپها، سیستم جرقهزنی جدید و هدرز برخوردار خواهد بود، حدود ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند قدرت و گشتاور پیشرانه M۱۵GSI افزایشی جزئی نسبت به موتور M۱۵ داشته اما گفته شده به لطف تغییراتی که در آن صورت گرفته، مصرف سوخت، صدا، لرزش و آلایندگی کمتری خواهد داشت. با اینکه بهتر بود کوییک S از ابتدا با همین پیشرانه ارتقاءیافته تولید و به بازار عرضه میشد اما این موتور هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و سایپا برای عمل به تعهدات خود برای تحویل کوییکهای S فروختهشده، مجبور است فعلاً از همان موتور M۱۵ معمولی استفاده کند اما در آینده نزدیک موتور M۱۵GSI آماده خواهد شد. قیمت کارخانهای کوییک S از سوی سایپا ۱۴۳ میلیون تومان اعلام شده که حدود ۱۳ میلیون تومان از کوییک معمولی بیشتر است اما هنوز قیمت تیپ G اعلام نشده است.
کد محتوا: ۲۲۲۰۶
ارسال: پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۵۷
به روز شده: پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۲۹
کلید واژهها: سایپا، کوییک، کوییک s،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۳۷۴۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.