معرفی مرسدس بنز یونیماگ سفارشی: غول بیراههنوردی
واحد Mercedes-Benz Special Trucks نسخهای خاص و لوکس از خودروی افسانهای Unimog را معرفی کرده است؛ کامیونی ۴×۴ که به تواناییهای خارقالعاده در آفرود شهرت دارد، اما اینبار با امکانات رفاهی کمنظیر وارد میدان شده است.
استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
هنگام ترکیدن لاستیک خودرو، مناسب ترین واکنش چیست؟
به طور کلی چرخ ها و لاستیک های خودرو یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک وسیله نقلیه محسوب می شوند و بروز حادثه ای برای این قسمت، قطعا ایمنی خودرو و وضعیت حرکت ان را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
شنبه، ۲۹ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۲
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت آخر )
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
خودروهای برجستهای که در آمریکا فروش چشمگیری تجربه نکردند
شنبه، ۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
قدرتمند ترین خودرو های نیسان
سهشنبه، ۶ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
سهشنبه، ۱ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نسخه نهایی و تولیدی کوییک S چه ویژگیها و مشخصاتی دارد؟
مردادماه امسال بود که سایپا از نسخه فیسلیفت کوییک با نام کوییک S رونمایی کرد و چندی بعد بدون آنکه تولید آنرا آغاز کرده باشد، اقدام به فروش این خودروی بهاصطلاح جدید کرد که این کار حواشی زیادی در پی داشت. سپس در مهرماه امسال تولید آزمایشی این خودرو آغاز شد و حالا سرانجام کوییک S وارد مرحله تولید انبوه شده است؛ بنابراین حالا ویژگیها و مشخصات نسخه نهایی و تولیدی این محصول جدید سایپا معلوم شده که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۵۷ |
کوییک S در بیرون فیسلیفتی جزئی را تجربه کرده و تغییرات آن صرفاً به طراحی مجدد جلوپنجره و سپر جلو محدود میشود. در این قسمت، ورودی هوای جدیدی در وسط سپر جای گرفته و دو نوار مشکیرنگ هم از چراغهای جلو به قسمت مه شکنها کشیده شده است. درمجموع، به نظر میرسد در این فیسلیفت، طراحان سایپا صرفاً قصد ایجاد نمای متفاوتی نسبت به کوییک معمولی داشتهاند اما این تفاوت الزاماً با زیبایی بیشتر همراه نیست. در همین حال، غیر از جلو، دیگر قسمتهای کوییک S هیچ تغییری نداشته و با نسخه معمولی یکسان است. در زمان رونمایی کوییک S، در داخل آن شاهد بازطراحی کامل کنسول میانی بودیم که با دریچههای تهویه دایرهای، دکمههای کنترلی جدید، قاب مشکی براق و نمایشگر لمسی ایستاده در بالای آن، نمای بسیار بهتری نسبت به قبل پیدا کرده بود. حال اما در کمال تعجب میبینیم که در نسخه تولیدی کوییک S هیچ خبری از این کنسول جدید نیست و از همان طرح قدیمی استفاده شده است؛ بنابراین حالا مشخص شد که تغییرات داخلی کوییک S صرفاً در غربیلک فرمان و صفحه آمپر جدید خلاصه میشود. این غربیلک فرمان همان نمونه D شکلی است که قبلاً در کوییک و ساینا اتوماتیک دیده بودیم.
صفحه آمپر کوییک S هم طراحی کاملاً جدیدی دارد و یک نمایشگر کوچک به آن اضافه شده که اطلاعاتی مثل کامپیوتر سفری، سنسور دندهعقب، وضعیت درهای خودرو و وضعیت تعویض دنده را به نمایش درمیآورد. آمپر بنزین و دمای آب نیز به این نمایشگر منتقل شدهاند؛ اما علاوه بر غربیلک و صفحه آمپر جدید، پانل دکمههای سمت چپ فرمان نیز تغییر کرده و حالا دکمههای جدیدی برای برفپاککن عقب و قفل پنجرههای عقب در آن دیده میشود. همچنین دکمه صندوق پران هم به این پانل اضافه شده است یعنی چیزی که فقدان آن در کوییک بشدت احساس میشد. این فیسلیفت کوییک در دو تیپ مختلف به نامهای S (پایه) و G (فول) تولید میشود. کوییک S از همان تجهیزات کوییک معمولی شامل پنجرهها و آینههای جانبی برقی، سنسور دندهعقب و دو ایربگ به همراه صفحه آمپر جدید، کامپیوتر سفری، غربیلک فرمان D شکل و ریموت کنترل جدید برخوردار خواهد بود اما در تیپ G آپشنهای بیشتری مثل سنسور باد تایرها، دکمههای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، بلوتوث، سنسور نور، محدودکننده سرعت و احتمالاً کروز کنترل ارائه خواهد شد. همچنین هردو تیپ بهصورت استاندارد به دیلایت (چراغهای روز) مجهز هستند. کوییک S مثل دیگر خویشاوندان خود از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ M۱۵ استفاده میکند که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این موتور نسبت به قبل تغییراتی را تجربه کرده و به دریچه گاز برقی و سیستم برق جدید مجهز شده است. علاوه بر این، به گفته مدیران مگا موتور، تا چند ماه دیگر کوییک فیسلیفت به نسخه ارتقاءیافته این موتور با نام M۱۵GSI مجهز خواهد شد. این پیشرانه که از ویژگیهایی مثل زمانبندی متغیر سوپاپها، سیستم جرقهزنی جدید و هدرز برخوردار خواهد بود، حدود ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند قدرت و گشتاور پیشرانه M۱۵GSI افزایشی جزئی نسبت به موتور M۱۵ داشته اما گفته شده به لطف تغییراتی که در آن صورت گرفته، مصرف سوخت، صدا، لرزش و آلایندگی کمتری خواهد داشت. با اینکه بهتر بود کوییک S از ابتدا با همین پیشرانه ارتقاءیافته تولید و به بازار عرضه میشد اما این موتور هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده و سایپا برای عمل به تعهدات خود برای تحویل کوییکهای S فروختهشده، مجبور است فعلاً از همان موتور M۱۵ معمولی استفاده کند اما در آینده نزدیک موتور M۱۵GSI آماده خواهد شد. قیمت کارخانهای کوییک S از سوی سایپا ۱۴۳ میلیون تومان اعلام شده که حدود ۱۳ میلیون تومان از کوییک معمولی بیشتر است اما هنوز قیمت تیپ G اعلام نشده است.
کد محتوا: ۲۲۲۰۶
ارسال: پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۵۷
به روز شده: پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰:۲۹
کلید واژهها: سایپا، کوییک، کوییک s،
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۳۹۳۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.