خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
بهترین و قابل اطمینان ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از دید نشریه Consumer Reports
دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
نگاهی به ۱۰ سوپر اسپرت برتر سرزمین خورشید تابان
یکشنبه، ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ
چهارشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
آشنایی با نیسان ورسا ۲۰۲۰؛ خودرویی که می توانست جایگزین تندر ۹۰ در ایران شود
دوشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
سریع ترین و قدرتمندترین محصول تاریخ ب ام و
ب ام و M۵ CS ۲۰۲۲ معرفی شد
ب ام و M۵ به روززرسانی شده ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد؛ از همان زمان کری خوانی های ب ام و در خصوص نسخه سرسخت تر این خودرو یعنی مدل CS آغاز شده بود. از آن زمان تصاویر جاسوسی بسیاری از M۵ CS در اینترنت به همراه چند تیزر رسمی توسط ب ام و منتشر شده است. ولی در این لحظه همه این تصاویر جاسوسی و تیزرها دیگر اهمیتی ندارند؛ چراکه M۵ CS رسما معرفی شده و واقعا سریع است!
چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴:۳۸ |
مشخصات فنی M۵ CS قبل از اینکه به میزان سریع بودن M۵ CS بپردازیم نیاز است بدانید که ب ام و ادعا کرده که این خودرو ۱۰۵ کیلوگرم نسبت به نسخه M۵ کامپتیشن پکیج سبک تر است. این مدل ضمن دارا بودن وزن کمتر، قدرت بیشتری هم دارد. در واقع ب ام و M۵ CS به لطف بهره بزدن از پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ ۶۳۶ اسب بخاری، قدرتمندترین محصول بخش M این برند آلمانی تا به امروز محسوب می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت xDrive به هر چهار چرخ منتقل می شود. ولی برای بهبود ترکشن تایرهایی چسبنده تر برای M۵ CS نصب شده است. ب ام و در زیر پوست اقدام چندانی جهت ارتقا شاسی M۵ CS انجام نداده و صرفا فنربندی ها در هر دو اکسل را به روزرسانی کرده تا با وزن کمتر این مدل هماهنگی کامل داشته باشند. در هر چهار چرخ تایرهای ۲۰ اینچی پیرلی P Zero Corsas نصب شده اند که در جلو سایزی ۲۷۵/۳۵ و در عقب سایزی معادل ۲۸۵/۳۵ دارند. آمار و ارقام عملکرد در خصوص عملکرد این سدان قدرتمند لوکس، گزارش های متفاوتی شنیده بودیم و حال اعداد و ارقام اعلامی توسط ب ام و مقداری نسبت به قبل متفاوت است. ولی با این حال ب ام و M۵ CS قادر است طی تنها ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۱۰.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. علی رغم شتاب بیشتر نسبت به M۵ معمولی، بیشینه سرعت قابل پیمایش این مدل هم روی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باید یادآور شویم که عملکرد از بسیاری از سوپراسپرت های امروزی نیز برتر بوده و این اعداد و ارقام توسط یک سدان چهار نفره لوکس سنگین وزن به ثبت رسیده است! طراحی کابین به محض ورود به داخل کابین M۵ CS صندلی های M کربن ب ام و با تودوزی مشکی و تریم قرمز رنگ آن جلب توجه می کنند. در ردیف عقب هم دو صندلی اسپرت مجزا از یکدیگر مشابه صندلی های جلو نصب شده که به وسیله یک کنسول میانی کوچک از یکدیگر جدا شده اند. این صندلی های عقب هم دارای تکیه گاه های جانبی مستحکم و کاربردی هستند تا سرنشینان عقب هم در مانورها به خوبی در سر جای خود روی صندلی حفظ شوند. روی هر چهار صندلی نقشه پیست ۲۰.۷ کیلومتری نوربرگ رینگ آلمان تودوزی شده و دلیلش این می تواند باشد که ما نسخه های پرتوتایپ متعددی از M۵ CS را تا به امروز در حالت تست در این پیست مشاهده کرده ایم. نقش و نگار پیست نوربرگ رینگ روی صندلی های M۵ CS به این موضوع هم می تواند اشاره داشته باشد که ب ام و با این خودرو قصد شکستن رکورد خودروهای سدان در این پیست را دارد. از جمله سایر به روزرسانی های اعمال شده در کابین می توان به نصب نشان CS روی رودریها، صندلی و داشبورد اشاره داشت. همچنین یک تکیه گاه آرنج ثابت در کنسول وسط به جای نمونه بازشو در M۵ معمولی طراحی شده که به گفته ب ام و باعث کاهش وزن زیادی شده است. البته M۵ CS یک خودروی مسابقه ای خشک و خسته کننده نیست؛ بلکه هنوز تجهیزات زیادی برای لذت بردن از مسیر مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی مالتی مدیا در میان داشبورد وجود دارند. طراحی ظاهری به محض برخورد با ب ام و M۵ CS، متوجه تریم طلایی و فیبر کربنی این خودرو می شوید. ب ام و این تریم را گلد برنز نامیده و این تریم طلایی رنگ در قسمت محیطی جلوپنجره، نشان ها و رینگ های ۲۰ اینچی M۵ CS مشاهده می شوند. همچنین از مواد پلیمری و فیبر کربنی برای ساخت کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب و قاب آینه های جانبی در این خودرو استفاده شده است. همچنین کاور پیشرانه نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده است و ب ام و ادعا کرده که ۷۰ کیلوگرم وزن تنها به لطف همین سه اقدام از وزن کلی این خودرو نسبت به M۵ معمولی کاسته شده است. برای اینکه به ماهیت مسابقه این خودرو بیشتر اشاره شده باشد، حالت L شکل درون چراغ های جلو از رنگ سفید در نسخه های معمولی M۵ به رنگ زرد در مدل CS تغییر پیدا کرده است. سخن پایانی ب ام و M۵ CS جدید تنها به عنوان مدل ۲۰۲۲ تولید خواهد شد و ب ام و قصد دارد که این مدل را تنها یک سال به بازار عرضه کند تا محصولی خاص و تولید محدود حفظ شود. قرار است که عرضه ب ام و M۵ CS از بهار به بازارهای جهانی آغاز شود. هنوز قیمت قطعی این سدان لوکس قدرتمند و فوق سریع اعلام نشده، ولی انتظار داریم که قیمت بسیار بالایی در حدود ۲۴۰ هزار دلار داشته باشد.
کد محتوا: ۲۲۱۹۴
ارسال: چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴:۳۸
به روز شده: چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳:۲۱
کلید واژهها: ب ام و، ب ام و M۵
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۹۱۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.