پرفروش‌ترین خودرو در کشورهای مختلف جهان

  در بسیاری از کشورها محصولات تویوتا پرفروش‌ترین خودرو هستند؛ اما در ایران سایپا پراید رکورد می‌زند.  

پنج‌‌شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۳۳ |

با شروع سال نوی میلادی، شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف آمار فروش سالانه را منتشر می‌کنند. سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، فروش خودرو در بیشتر کشورهای جهان شیب نزولی داشت؛ البته برخی برندها و مدل‌های خاص، افزایش فروش تجربه کرده‌اند.

آمار فروش خودرو در کشورهای مختلف، اطلاعات مهمی از بازار و شرایط اقتصادی‌ آن برملا می‌کند. اینکه محدودیت‌ها تا چه حد انتخاب خودرو را بر مردم تحمیل می‌کنند واقعیتی است که هر روز در ایران محسوس‌تر می‌شود. برخی به ‌بهانه‌ی «ملی کردن»، درها را به ‌روی شرکت‌های بزرگ و تبادل دانش و تربیت نیرو‌های برجسته بسته‌اند؛ اما در کشورهای توسعه‌یافته فروش خودروی برقی رکورد می‌زند و طرح‌های اقساطی وسوسه‌برانگیز برای مشتری‌ وجود دارد.

در سال ۲۰۱۹، تویوتا ۱٫۴۸ میلیون دستگاه کرولا فروخت و برای پانزدهمین سال متوالی، این خودروی ژاپنی خوش‌ساخت پرفروش‌ترین مدل در جهان بود. تویوتا در ۴۱ کشور جهان محبوب‌ترین برند خودرو محسوب می‌شود و هایلوکس جان‌سخت در ۱۶ کشور جهان پرفروش‌ترین خودرو است.

Budget Direct Insurance با بررسی آمار فروش خودرو در سال ۲۰۱۹ اینفوگرافی‌های جالبی منتشر کرده است که در این مقاله با شما مخاطبان گرامی به ‌اشتراک می‌گذاریم.

برای بررسی آمار فروش خودرو در سال ۲۰۱۹، کارشناس‌های Budget Direct از وب‌سایت BestSellingCarsBlog استفاده کرده‌اند. براساس داده‌های این وب‌سایت، پرفروش‌ترین خودروی هر کشور مشخص شده است.

خاورمیانه و آسیای مرکزی

از بین ۱۵ کشوری که آمار فروش خودرو سال ۲۰۱۹ آن‌ها منتشر شده، تویوتا در ۹ کشور محبوب‌ترین برند است. طبق انتظار، کشورهای عربی طرفدار خودروهای تویوتا هستند و انتخاب اول در این کشورها چیزی نیست جز لندکروزر. براساس نظرسنجی‌ها، ۵۶ درصد از مردم کشورهای عربی، ژاپن را به‌ صنعت خودروسازی‌اش می‌شناسند. البته پرفروش‌ترین خودروها در سوریه و عربستان سعودی، به ‌ترتیب هیوندای توسان و اکسنت بوده است. عراقی‌ها بیشتر از هر خودرویی در سال ۲۰۱۹، کیا فرانتیر (پیکاپ و ون کیا بونگو) خریده‌اند و بازار خودروهای صفر کیلومتر قزاقستان دراختیار تویوتا کمری بوده است. براساس داده‌های BestSellingCarsBlog، در ایران پرفروش‌ترین خودرو مدل‌های مختلف پراید از برند سایپا است.

آسیا و اقیانوسیه

در مجموعه تمام کشورهای آسیا و اقیانوسیه، عنوان پر‌فروش‌ترین خودرو به تویوتا هایلوکس می‌رسد. تویوتا در استرالیا، تایلند، ویتنام، فیلیپین، اندونزی و تایوان محبوب‌ترین خودروساز بوده؛ اما در ژاپن، خودروی شهری هوندا N-Box فروش بیشتری داشته است. بیشتر هندی‌ها ماروتی التو (Maruti Alto) سوزوکی را در سال ۲۰۱۹ خریده‌اند و در چین وانت و ون وولینگ (Wuling) که ساخت مشترک سایک و جنرال موتورز محسوب می‌شود، بیشترین فروش را ثبت کرده است. در کره ‌جنوبی، هیوندای گرنجور (آزرا) و در نیوزیلند فورد رنجر انتخاب اول مردم بوده است. پرفروش‌ترین خودروی آذربایجان، ایران‌خودرو دنا است که در این کشور با برند خزر و نام SD و LD فروخته می‌شود.

اروپا

فولکس واگن گلف در قاره‌ی سبز فرمان‌روایی می‌کند؛ البته اشکودا و پژو در کشورهای مختلف اروپایی فروش بالایی دارند. در روسیه لادا گرنتا (Lada Granta)، بریتانیا فورد فیِستا، فرانسه پژو ۲۰۸، ایتالیا فیات پاندا، رومانی داچیا لوگان (L۹۰) و دانمارک نیسان قشقایی پرفروش‌ترین خودروها شناسایی می‌شوند. تسلا مدل ۳ در هلند و نروژ پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

آمریکای شمالی و جنوبی


اگر طرفدار دنیای خودرو باشید، قطعا می‌دانید که پرفروش‌ترین خودرو در آمریکای شمالی برای چند دهه، پیکاپ‌های سری F فورد است. مردم آمریکا و کانادا در سال ۲۰۱۹ هم پیکاپ‌های سبک و سنگین از سری F فورد را بیشتر از هر خودروی دیگری خریده‌اند و محصولات رم (Ram) در مقام دوم قرار دارند. مکزیک تنها کشور در جهان است که سدان نه‌چندان زیبای نیسان ورسا (Versa) پرفروش‌ترین خودرو در آن شده؛ مکزیکی‌ها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۷ هزار دستگاه ورسا خریده‌اند که پایین بودن قیمت این خودرو به ‌لطف فعال بودن خط تولید ژاپنی‌ها در این کشور نقش مهمی در فروش بالای این مدل دارد.

در آمریکای جنوبی، پرفروش‌ترین خودرو شورولت اونیکس بوده و تویوتا در تعقیب آمریکایی‌ها است. شورولت اونیکس در برزیل حدود ۲۵۰ هزار مشتری داشته و همین تقاضای بالا باعث شده است تویوتا با وجود محبوب بودن هایلوکس و فورچونر در آرژانتین، پرو و ونزوئلا از شورولت عقب بماند. رنو در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکای لاتین فروخته است؛ ساندرو و کوئید در کشورهای کلمبیا و اروگوئه پرفروش‌ترین خودرو بوده‌اند. در شیلی پیکاپ میتسوبیشی L۲۰۰ که مدل‌های قدیمی‌اش هنوز در ایران وجود دارد، پرفروش‌ترین خودرو بوده است.

آفریقا

اصلا جای تعجب نیست که در کشورهای آفریقایی، پرفروش‌ترین خودرو از شرکت تویوتا، آن‌هم مدل هایلوکس باشد. پیکاپ محبوب تویوتا که در هر شرایطی استارت می‌خورد و راننده‌اش را ناامید نمی‌کند، در هشت کشور آفریقایی پرفروش‌ترین خودروی سال ۲۰۱۹ بوده است. آمار دقیقی از تمام کشورهای آفریقا موجود نیست؛ اما در مصر، تونس، مراکش و سنگال به ‌ترتیب شورولت سری T، داچیا ساندرو، رنو کلیو و میتسوبیشی L۲۰۰ پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند.


پرفروش‌ترین خودرو در کشورهای مختلف جهان
مقاله

کد محتوا: ۲۲۱۸۹

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۳۳

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷:۰۱

کلید واژه‌‌ها: پرفروش‌ترین خودرو در کشورهای مختلف جهان، پراید، تویوتا

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۶۵۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.