شکست تلخ مرسدس بنز از لکسوس

پرفروش ترین خودروسازان لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰

  بیش از یک هفته از آغاز سال ۲۰۲۱ گذشته و بیشتر خودروسازان دنیا آمار تولید و فروش خود را در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ و همچنین کل این سال شوم منتشر کرده اند. در این مطلب قصد مقایسه آمار فروش خودروسازان لاکچری را در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰ داریم تا مشخص شود در سالی که تمام دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کرد، چه بر سر آمار فروش لوکس ترین برندها در بازار آمریکا آمده است.  

یک‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۲۱ |

یک بار دیگر کمپانی آلمانی ب ام و موفق شد عنوان پرفروش ترین خودروساز لاکچری حاضر در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد؛ ب ام و در سال ۲۰۲۰ موفق شد ۲۷۸ هزار ۷۳۲ خودرو در آمریکا به فروش برساند. کراس اوور ب ام و X۳ نقش مهمی در کسب این عنوان برای این شرکت داشت، چراکه تعداد ۵۹ هزار ۹۴۱ دستگاه از این خودرو در سال گذشته در آمریکا به فروش رفته؛ با این حال ب ام و در سال ۲۰۲۰ با ۱۷.۵ درصد کاهش آمار فروش نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ مواجه بوده است.

شکست مرسدس از لکسوس در آمار فروش
رقیب هم وطن ب ام و یعنی مرسدس بنز، کاهش آمار فروشش نسبت به باوریایی ها کمتر بوده و ۱۳ درصد افت میزان فروش در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته؛ ولی از آنجایی که مرسدس تنها موفق به فروش ۲۷۴ هزار و ۹۱۶ دستگاه خودرو در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ شد که با این آمار نه تنها موفق به شکست ب ام و نشد، بلکه یک پله هم نسبت به لکسوس در جایگاه پایین تری قرار گرفت.

لکسوس از جمله خودروسازانی بوده که با کاهش آمار فروش ۷.۷ درصد در سال ۲۰۲۰، افت به مراتب کمتری نسبت به مرسدس و ب ام و داشت. این برند لوکس ژاپنی در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ۲۷۵ هزار و ۴۱ خودرو در بازار آمریکا شد که با اختلاف بسیار بسیار جزیی (فروش ۱۲۵ خودرو بیشتر از مرسدس بنز) موفق به پشت سر گذاشتن مرسدس و کسب عنوان دومین برند خودرویی لاکچری پرفروش در بازار آمریکا شد.

با توجه به گرایش مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند، اسیووی ها بیشتر نقش را در رشد آمار فروش خودروسازان از جمله مرسدس بنز ایفا کردند و کراس اوور GLC مرسدس بنز، با ثبت رکورد فروش ۵۲ هزار ۶۲۶ دستگاه در سال ۲۰۲۰، پرفروش ترین محصول این برند در بازار آمریکا شد. البته باید ذکر کنیم که این آمار فروش مرسدس بنز بدون درنظر گرفتن ون اسپرینتر ذکر شده؛ چراکه اسپرینتر خودرویی کار و تجاری بوده و در این لیست قرار نمی گیرد.

در بین محصولات لکسوس نیز، کراس اوور RX نقش مهمی را در کسب این عنوان برای این برند لوکس ژاپنی ایفا کرد؛ لکسوس RX با ثبت رکورد فروش ۱۰۱ هزار و ۵۹ دستگاهی در سال ۲۰۲۰، تقریبا به اندازه مجموع دو کراس اوور پرفروش ذکر شده ب ام و و مرسدس فروش داشته است.

رتبه بندی سایر برندهای لوکس در بازار آمریکا
آئودی با افت فروش ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، جایگاه چهارمین برند خودرویی پرفروش لاکچری آمریکا را به خود اختصاص داد و موفق به فروش ۱۸۶ هزار و ۶۲۰ خودرو در این کشور طی سال گذشته شد. کادیلاک هم با افت فروش ۱۷.۱ درصدی و فروش ۱۰۵ هزار و ۴۱۰ خودرو پنجمین خودروساز لوکس بازار آمریکا و تنها برند آمریکایی حاضر در پنج خودروساز پرفروش بازار این کشور شد.

در ادامه ولوو با فروش ۱۱۰ هزار و ۱۲۹ هزار دستگاهی ششم، لینکلن با فروش ۱۰۵ هزار و ۴۱۹ دستگاهی هفتم، اینفینیتی با فروش ۷۹ هزار و ۵۰۲ دستگاهی و افت فروش سرسام آور ۳۲.۵ درصدی در سال ۲۰۲۰ هشتم و پورشه با افت فروش ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ و فروش ۵۷ هزار و ۲۹۴ خودرو در آمریکا، نهمین خودروساز لوکس حاضر در این کشور شد.

آمار فروش خودروهای لوکس آمریکا ۲۰۲۰

سخن پایانی
از بین کمپانی های یاد شده، ولوو تنها برندی بود که در سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا افت آمار فروش نداشت و رشد فروش ۱.۸ درصدی را هم تجربه کرد. تسلا هم آمار فروش خود در بازار آمریکا را هنوز منتشر نکرده؛ ضمن اینکه خودروسازان تولید محدود فوق لاکچری مانند رولزرویس، بنتلی و لامبورگینی در این لیست قرار ندارند.


شکست تلخ مرسدس بنز از لکسوس
پرفروش ترین خودروسازان لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۲۰
گزارش

کد محتوا: ۲۲۱۸۰

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۲۱

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۳۷

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز، لکسوس، ب ام و، ولوو، پورشه، کراس اوور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۷۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.