۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل کوپه

فراری SF۹۰ اسپایدر معرفی شد

  سال ۲۰۲۰ برای فراری سال بسیار پرمشغله ای بوده است. این شرکت علاوه بر معرفی دو محصول منحصر به فرد و تک اومولوگاتا و پوتوفینو M، در حال توسعه یک ابرخودروی با پیشرانه شش سیلندر هیبریدی و همچنین جانشینی برای لافراری بوده است. اما این مشغله ها نتوانسته جلوی بلند پروازی مهندسین این شرکت را بگیرد. لازم به ذکر است که فراری در همین زمان مشغول توسعه اولین اسیووی خود یعنی Purosangue نیز بوده بوده و ابرخودروی ۸۱۲ سوپرفست را هم دستخوش تغییراتی قرار داده است. در همین زمان فراری نسخه اسپایدر ابرخودروی SF۹۰ را هم رونمایی کرده است.  

شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۳۲ |

همانطور که از نام SF۹۰ اسپایدر مشخص نیست، این خودرو نسخه بدون سقف SF۹۰ Stradale کوپه بوده که در اواخر ماه می سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود. همانطور که قبلا گفته بودیم، این نسخه اسپایدر دارای هاردتاپ جمع شدنی الکترونیکی بوده تا استایل این نسخه اسپایدر تا حد ممکنه به مدل کوپه شبیه باشد. فراری تا حد امکان سعی کرده این سقف بازشونده باریک و سبک باشد که به موجب همین تلاش های فراری، این سقف تنها ۱۰۰ لیتر از فضای بار این خودرو را اشغال می کند.

طبق گفته فراری این سقف بازشوی هاردتاپ جدید به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم در ساخت آن حدود ۴۰ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سقف های بازشوی هاردتاپ پیشین فراری دارد. این سقف جدید فراریSF۹۰ اسپایدر تنها طی ۱۴ ثانیه قادر است باز یا بسته شود و بدین منظور لازم نیست الزاما خودرو در حال توقف باشد. فراری SF۹۰ اسپایدر دارای شیشه عقب الکترونیکی بازشونده بوده تا زمانی که سقف این خودرو جمع شده، راحتی سرنشینان افزایش یابد.

اگر نگران اضافه وزن تحمیل شده به این خودرو به دلیل نصب سقف بازشوی الکترونیکی هاردتاپ هستید، فراری یک پکیج به نام Assetto Fiorano به صورت آپشنال عرضه کرده است. به موجب این پکیج سفارشی و به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن و تیتانیوم، ۲۱ کیلوگرم از وزن فراری SF۹۰ اسپایدر نسبت به مدل استاندارد کاسته شده و وزن خالص آن به ۱۶۷۰ کیلوگرم می رسد. به عبارتی دیگر این خودرو تنها ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل کوپه خود سنگین تر است.

مشخصات فنی فراری SF۹۰ اسپایدر
مشخصات فنی نسخه اسپایدر SF۹۰ با مدل کوپه یکسان است. این خودرو از یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ و سه موتور الکتریکی بهره گرفته که سیستمی پلاگین هیبریدی برای آن به ارمغان آمده است. این سیستم پلاگین هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت ۹۸۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر است. فراری آمار و ارقام عملکرد مدل اسپایدر این خودرو را اعلام نکرده، ولی مدل کوپه قادر است طی ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تنها عملکرد اعلام شده نسخه اسپایدر فراری SF۹۰، شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت آن بوده که طی ۷ ثانیه صورت می گیرد. کاملا مشخص است که اضافه وزن ناشی از نصب سقف بازشو تاثیر منفی محسوسی روی عملکرد این مدل اسپایدر نسبت به مدل کوپه داشته، چراکه نسخه کوپه همین خودرو قادر است طی ۶.۷ ثانیه یعنی ۰.۳ ثانیه سریع تر از حالت سکون به سرعت مشابه دست یابد. البته این تفاوت عملکرد قابل چشم پوشی و به لذت سواری و داشتن یک فراری بدون سقف و استفاده از هوای آزاد در حین سواری می ارزد.

۱۰۰ كيلوگرم سنگين تر از مدل كوپه
فراري SF۹۰ اسپايدر معرفي شد۱۰۰ كيلوگرم سنگين تر از مدل كوپه
فراري SF۹۰ اسپايدر معرفي شد۱۰۰ كيلوگرم سنگين تر از مدل كوپه
فراري SF۹۰ اسپايدر معرفي شد


۱۰۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل کوپه
فراری SF۹۰ اسپایدر معرفی شد
خبر

کد محتوا: ۲۱۱۳۳

ارسال: شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۳۲

به روز شده: شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸:۱۴

کلید واژه‌‌ها: فراری، فراری SF۹۰ اسپایدر

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۹۳۵

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.