لیفان ۵۲۰ رقیبی برای پراید؟

  از میان خودروهای چینی که وارد بازار خودروی ایران شده است، لیفان یکی از برندهای ارزان قیمت است که از لحاظ کیفیت هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. این کمپانی که در خود کشور چین هم قدمت زیادی ندارد، اولین خودروی خود را با نام لیفان ۵۲۰ به بازار عرضه کرد که سدانی معمولی و ارزان‌قیمت است. این خودرو در بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه شد و حالا فقط نسخه‌های کارکرده آن در بازار وجود دارند.  

سه‌‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰:۳۸ |

لیفان به دلیل پایین بودن قیمت و بیشتر بودن آپشن‌هایش به نسبت پراید، در زمان خود خوب فروخت. اما اینکه آیا واقعاً رقیب خوب و شایسته‌ای برای پراید است را باید با بررسی زوایای مختلف آن سنجید.

چرا لیفان ۵۲۰ بخریم؟
لیفان ۵۲۰ طراحی ظاهری خوبی ندارد. شاید بهتر باشد بگوییم که یک خودروی زشت است. اما به دلیل ابعاد خوبش مورد توجه قرار گرفت اما در مقایسه با پراید، با وجود طراحی قدیمی و یکنواخت پراید، کماکان کفه به سمت خودروی وطنی سنگینی می‌کند.

در داخل کابین اما داستان برعکس است. کابین لیفان، جادار، نسبتاً زیبا و راحت است. در مقایسه با کابین خشک و بدون هیچ جذابیت پراید، این خودروی ارزان چینی بهتر ظاهر شده است. صندلی‌های چرمی راحت این خودرو، نسبتاً به صندلی‌های پراید با روکش پارچه‌ای، نشیمن راحتی داشته و خوب به نظر می‌رسد. لیفان ۵۲۰ با مصرف سوخت ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خودروی کم مصرفی محسوب می‌شود.

از نظر رانندگی هم لیفان خودرویی نرم و خوب نشان داده است. لیفان ۵۲۰ آپشن‌های رفاهی زیادی ندارد. اما وجود امکاناتی نظیر سنسور عقب، قفل کودک، شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی، دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، گرمکن شیشه عقب، مه‌شکن عقب و جلو و ریموت کنترل از جمله امکانات این خودرو است که شاید نسبت به قیمت این خودرو خیلی هم بد نباشد!

مزیت آخر لیفان ۵۲۰، قیمت پایین این خودرو در بازار خودروهای کارکرده است. اگر کسی قصد خرید خودرو با مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را داشته باشد، لیفان ۵۲۰ گزینه بدی نیست به شرطی که مشکلات این خودرو برایش بزرگ و پررنگ نباشد.

چرا لیفان ۵۲۰ نخریم؟
لیفان ۵۲۰ در زمان ورودش به ایران با رقبایی مانند تندر ۹۰ و پژو پارس و ۲۰۶ روبه رو بود. آن زمان هنوز قیمت خودرو این افزایش زیاد را نداشت. لیفان به همین دلیل شاید بازار چندان پر رونقی نداشت. اما حالا که افزایش قیمت خودرو دست بسیاری از مردم را از خرید خودروهای خوب وطنی هم کوتاه کرده است، در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان، لیفان ۵۲۰ هم خودنمایی می‌کند که رقیبی مانند پراید را در مقابل خود دارد. اینکه مردم ما هر خودرویی را به پراید ترجیح می‌دهند یک بحث است و اینکه آیا این خودروها ارزش خرید دارند یک بحث مهم‌تر.

لیفان ۵۲۰، افت بسیار زیادی دارد. به دلیل افزایش قیمت ارز و قطعات خودرو، طبعاً هزینه نگهداری آن هم به مراتب بالاتر می‌رود. از طرفی این خودرو با وجودی که کابین راحت و قابل قبولی دارد اما ضعف متریال استفاده شده در ادوات کابین، به مرور زمان خودش را به شدت نشان می‌دهد. بعد از گذشت چند سال از کارکرد لیفان، سروصدای کابین و کاهش کیفیت رنگ بدنه آزاردهنده می‌شود.

پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو با قدرت ۱۰۴ اسب‌بخار، کشش و قدرت راضی کننده‌ای ندارد. از طرف دیگر گیربکس ۵ سرعته دستی این خودرو مشکلات زیادی دارد که تعمیرکاران همواره به خریداران این خودرو در مورد آن هشدار می‌دهند. لیفان با داشتن دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل، و سنسور دنده عقب توانسته تنها دو ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین دریافت کند. این موضوع نشان دهنده ضعف ایمنی این خودرو است.

با بررسی آگهی‌های لیفان ۵۲۰ در سامانه https://divar.ir/s/tehran/car/lifan/۵۲۰ می‌توان بازار خرید و فروش این خودرو را تخمین زد. خودروهای چینی معمولاً بازار دست دوم خوبی ندارند. حالا برای خودرویی که از نظر کیفی هم در رتبه پایینی قرار می‌گیرد، طبعاً نمی‌توان بازار گرمی را انتظار داشت. اما با این وجود بسیاری از افراد این خودروی معمولی چینی را به پراید ترجیح می‌دهند و معتقدند امکانات و ویژگی‌های این خودرو به پراید اولویت دارد.


لیفان ۵۲۰ رقیبی برای پراید؟
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۱۱۱۹

ارسال: سه‌‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰:۳۸

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۲۵

کلید واژه‌‌ها: پراید، لیفان، لیفان ۵۲۰، تندر ۹۰، پژو پارس، پژو ۲۰۶

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۹۵۵

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.