فراری مونزا SP۱ با تیونینگ اختصاصی نوویتک؛ معجونی از رویا

  آخرین پروژه تیونر پر آوازه ایتالیایی بر روی یکی از خاص‌ترین محصولات اخیر شرکت فراری یعنی فراری مونزا SP۱ پیاده سازی شده که این محصول خاص و تولید محدود را به سطح جدیدی از نظر فنی و ظاهری رسانده است.  

یک‌‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۲۷ |

این ارتقای ظاهری و فنی بر روی مدل دو سرنشینه یعنی مونزا SP۲ صورت گرفته و مهم ترین تغییر در بخش ظاهری آن استفاده از رینگ های ۲۱ و ۲۲ اینچی به ترتیب در چرخ‌های جلو و عقب ساخت شرکت ووسن است. برای ارتقای بیشتر خودرو از نظر ظاهری نیز نوویتک از کمک فنر اختصاصی خود استفاده کرده و ارتفا خودرو را به میزان ۳۵ میلی‌متر کاهش داده است.

در نتیجه این تغییرات نمای جانبی مونزا SP۱ به نسبت مدل استاندارد جلوه بهتر و گیراتری دارد و دیگر خبری از فضای خالی بین بدنه و لاستیک مشاهده نیست.

در بخش فنی هم شاهد استفاده از سیستم اگزوز اختصاصی نوویتک هستیم که امکان باز و بسته کردن دریچه‌های اگزوز برای افزایش و کاهش صدای خروجی آن را به راننده می‌دهد. این سیستم اگزوز از اینکونل ساخته شده که به طور گسترده در خودروهای فرمول یک و همینطور صنایع هوایی کاربرد دارد.

با وجود این که SP۱ به قوی ترین موتور V۱۲ شهری شرکت فراری مجهز شده است اما نوویتک با ارتقای حداکثر قدرت این موتور ۶.۵ لیتری در حدود ۸۳۳ اسب بخار نیرو و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور را از دل آن بیرون کشیده است.

در نتیجه این افزایش قدرت مونزا SP۱ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. این خودروی دلربا در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به حداکثر سرعت خود می‌رسد.

از آنجا که مونزا SP۱ و SP۲ هر دو جز محصولات بسیار خاص شرکت فراری هستند و تولید محدودی دارند به نظر نمی‌رسد که مالکان زیادی دست به تغییر در مشخصات خودروی میلیون دلاری خود بزنند.

چراکه اعمال تغییرات و تیونینگ خودرو به احتمال زیاد باعث کاهش ارزش آن در دراز مدت خواهد شد. با این وجود نمی‌توان از شجاعت نوویتک برای ارتقا این محصول خاص نیز خرده گرفت. این تیونر توانسته با تغییرات به نسبت کوچک اما موثر عملکرد خودرو را حداقل یک پله ارتقا دهد.


فراری مونزا SP۱ با تیونینگ اختصاصی نوویتک؛ معجونی از رویا
گزارش

کد محتوا: ۲۱۱۱۱

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۲۷

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۸

کلید واژه‌‌ها: فراری، فراری مونزا، نوویتک

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۷۳۴

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.