خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
شنبه، ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
دلالان خشنود، قطعهساز و خودروساز در زیان
دندان لق قیمتگذاری دستوری خودرو را بکشید
دوشنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فراری مونزا SP۱ با تیونینگ اختصاصی نوویتک؛ معجونی از رویا
آخرین پروژه تیونر پر آوازه ایتالیایی بر روی یکی از خاصترین محصولات اخیر شرکت فراری یعنی فراری مونزا SP۱ پیاده سازی شده که این محصول خاص و تولید محدود را به سطح جدیدی از نظر فنی و ظاهری رسانده است.
یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۲۷ |
این ارتقای ظاهری و فنی بر روی مدل دو سرنشینه یعنی مونزا SP۲ صورت گرفته و مهم ترین تغییر در بخش ظاهری آن استفاده از رینگ های ۲۱ و ۲۲ اینچی به ترتیب در چرخهای جلو و عقب ساخت شرکت ووسن است. برای ارتقای بیشتر خودرو از نظر ظاهری نیز نوویتک از کمک فنر اختصاصی خود استفاده کرده و ارتفا خودرو را به میزان ۳۵ میلیمتر کاهش داده است. در نتیجه این تغییرات نمای جانبی مونزا SP۱ به نسبت مدل استاندارد جلوه بهتر و گیراتری دارد و دیگر خبری از فضای خالی بین بدنه و لاستیک مشاهده نیست. در بخش فنی هم شاهد استفاده از سیستم اگزوز اختصاصی نوویتک هستیم که امکان باز و بسته کردن دریچههای اگزوز برای افزایش و کاهش صدای خروجی آن را به راننده میدهد. این سیستم اگزوز از اینکونل ساخته شده که به طور گسترده در خودروهای فرمول یک و همینطور صنایع هوایی کاربرد دارد. با وجود این که SP۱ به قوی ترین موتور V۱۲ شهری شرکت فراری مجهز شده است اما نوویتک با ارتقای حداکثر قدرت این موتور ۶.۵ لیتری در حدود ۸۳۳ اسب بخار نیرو و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور را از دل آن بیرون کشیده است. در نتیجه این افزایش قدرت مونزا SP۱ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. این خودروی دلربا در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به حداکثر سرعت خود میرسد. از آنجا که مونزا SP۱ و SP۲ هر دو جز محصولات بسیار خاص شرکت فراری هستند و تولید محدودی دارند به نظر نمیرسد که مالکان زیادی دست به تغییر در مشخصات خودروی میلیون دلاری خود بزنند. چراکه اعمال تغییرات و تیونینگ خودرو به احتمال زیاد باعث کاهش ارزش آن در دراز مدت خواهد شد. با این وجود نمیتوان از شجاعت نوویتک برای ارتقا این محصول خاص نیز خرده گرفت. این تیونر توانسته با تغییرات به نسبت کوچک اما موثر عملکرد خودرو را حداقل یک پله ارتقا دهد.
کد محتوا: ۲۱۱۱۱
ارسال: یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۲۷
به روز شده: یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۸
کلید واژهها: فراری، فراری مونزا، نوویتک
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۱۶۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.