مجهز به پیشرانه های جدید و استایلی مدرن سازی شده

هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱ معرفی شد

  هیوندای به تازگی به روزرسانی های گسترده و هوشمندانه ای را روی مدل ۲۰۲۱ سانتافه اعمال کرده تا این نسخه جدید را نسبت به مدل پیشینی که تنها دو سال از عمر عرضه آن گذشته بود، متمایز کند. هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱، دارای دو پیشرانه جدید، استایلی مدرن تر شده و یک تریم لاکچری جدید به نام کالیگرافی است تا توان رقابت با رقبای جدید و به روزرسانی خود در بازارهای مختلف جهانی را داشته باشد.  

سه‌‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۹ |

یکی از بارزترین تغییراتی که هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ فیس لیفت اعمال شده، نصب دو پیشرانه جدید بوده که امیدوارم عملکرد ضعیف این کراس اوور جذاب کره ای را بهبود ببخشد. هیوندای برای سانتافه ۲۰۲۱ دو پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر (یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ) را عرضه کرده تا این خودرو نسبت به مدل پیشین قدرت و عملکرد بهتری داشته باشد و مصرف سوخت آن نیز بهینه تر شود. همچنین هیوندای بیان کرده که قصد عرضه یک نسخه مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هیبریدی و همچنین یک نسخه پلاگین هیبریدی را نیز در آینده نزدیک برای سانتافه دارد.

مشخصات فنی
همانطور که اشاره شده، بارزترین تغییر اعمال شده در سانتافه ۲۰۲۱، به پیشرانه آن مربوط می شود. نسخه پایه این خودرو دیگر از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بهره نمی برد و دیگر به صورت آپشنال یک پیشرانه دو لیتری توربو برای سانتافه در دسترس نیست. به جای آنها نسخه پایه سانتافه از این پس به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی توربوشارژ مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۷ نیوتن متر گشتاور است. جهت مقایسه بیان می کنیم که نسخه ۲.۴ لیتری سانتافه پیش از فیس لیفت، قادر به تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور بود. همانند مدل پایه پیش از فیس لیفت، سانتافه ۲۰۲۱ نیز برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت جلو یا تمام چرخ محرک مجهز شده است.

این پیشرانه ۲.۵ لیتری اسمارت استریم هم با سیستم سوخت رسانی مولتی پورت و هم تزریق مستقیم سوخت، سازگار است. این تغییرات باعث بهینه تر شدن مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو شده و هیوندای ادعا کرده نسخه جلو محرک و تمام چرخ محرک سانتافه ۲۰۲۱ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی به ترتیب ۹ و ۹.۸ لیتر بنزین مصرف می کنند.

اما قدرتمندترین پیشرانه سانتافه ۲۰۲۱، یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که به صورت آپشنال روی برخی تریم ها قابل سفارش است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است که ارتقا چشمگیری نسبت به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسب بخاری و ۳۵۲ نیوتن متری نسخه پیش از فیس لیفت داشته است. نکته مهم تر اینجاست که این پیشرانه با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه خیس کوپل شده که تعویض دنده های سریع تر و عملکردی بهتر را برای این خودرو به ارمغان زده است.
 
اولین اسیووی هیبریدی هیوندای
سانتافه ۲۰۲۱، لقب اولین اسیووی هیبریدی هیوندای را هم به خود نسبت داده است. سانتافه هیبرید از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، یک ژنراتور استارتر ۱۳ کیلوواتی و یک موتور الکتریکی ۵۹ اسب بخاری بهره می برد که انرژی آن توسط یک باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی تامین می شود. این مدل هیبریدی سانتافه در مجموع بیشینه قدرت ۲۲۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر را تولید می کند که نیروی تولیدی آن به هر چهار چرخ خودرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک منتقل می شود.

نسخه کالیگرافی سانتافه
تریم لاکچری کالیگرافی برای اولین بار روی پالیسید ۲۰۲۱ معرفی شد، حال هیوندای این تریم لوکس را برای سانتافه ۲۰۲۱ نیز تدارک دیده است. همانند پالیسید، سانتافه ۲۰۲۱ کالیگرافی نیز از چرم ناپا با کیفیتتر، جلوپنجره ای به روزرسانی شده، تریم پریمیوم رودری ها و تودوزی جذاب صندلی ها، تودوزی متفاوت سقف از داخل کابین و برخی ویژگی های دیگر مجهز شده است. همچنین سانتافه کالیگرافی به تجهیزات مدرن دیگری مانند هد آپ دیسپلی رنگی، نورپردازی گسترده و جذاب کابین، شیشه های اتوماتیک جلو و عقب و رینگ های ۲۰ اینچی مجهز شده است. این نسخه لاکچری، تنها روی نسخه ۲.۵ لیتری توربوشارژ و عقب محرک سانتافه قابل سفارش است.

کابین
هیوندای چندین تغییر مثبت درون کابین سانتافه ۲۰۲۱ اعمال کرده که برجسته ترین آنها افزایش سایز نمایشگر مالتی مدیا این خودرو بوده است. سانتافه ۲۰۲۱ از این پس به یک نمایشگر لمسی هشت اینچی به جای نمونه ۷ اینچی مجهز شده است؛ ضمن اینکه به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی نیز وجود دارد.

همچنین به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی در پشت فرمان نیز وجود دارد. کلید دیجیتالی هیوندای، پکیج کمکی راننده بزرگراه دارای تکنولوژی نیمه خودران، شارژ بدون سیم تلفن همراه و درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو از جمله تجهیزاتی هستند که برای اولین بار روی سانتافه نصب شده اند.

مجهز به پيشرانه هاي جديد و استايلي مدرن سازي شده
هيونداي سانتافه فيس ليفت ۲۰۲۱ معرفي شدمجهز به پيشرانه هاي جديد و استايلي مدرن سازي شده
هيونداي سانتافه فيس ليفت ۲۰۲۱ معرفي شدمجهز به پيشرانه هاي جديد و استايلي مدرن سازي شده
هيونداي سانتافه فيس ليفت ۲۰۲۱ معرفي شد


مجهز به پیشرانه های جدید و استایلی مدرن سازی شده
هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱ معرفی شد
خبر

کد محتوا: ۲۱۱۰۸

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۹

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۱۰

کلید واژه‌‌ها: هیوندای، هیوندای سانتافه، سانتافه ۲۰۲۱، سانتافه فیس لیفت

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۹۶۶

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.