در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ رخ داد

گریت وال Ora Futurist کانسپت معرفی شد

  با توجه به اعلام مقامات محلی چین و پکن و کنترل ویروس کرونا در این شهر، نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۰ هم اکنون در حال برگزاری است. گرچه تعداد شرکت کنندگان و برندهای خودرویی حاضر در این مراسم به مراتب نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما همین موضوع باعث شده که سدان رترو استایل کلاسیک با رنگ جذاب کمپانی گریت وال در این شلوغی کمتر توجه همه را به خود جلب کند.  

چهارشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲:۵۷ |

این سدان توسط کمپانی گریت وال موتورز چین و زیر برند تمام الکتریکی این خودروساز بزرگ یعنی Ora تولید شده است. زیر برند Ora، یک برند تازه تاسیس و نوپا بوده که در سال ۲۰۱۸ اولین محصول خود را که یک کراس اوور تمام الکتریکی کامپکت به نام iQ بود، راهی بازار چین کرد. کمپانی Ora زیر پرچم گریت وال سال ۲۰۱۹ خودروی جعبه ای شکل الکتریکی Adora را رونمایی و عرضه کرد.

طراحی ظاهری
اما این سدان کامپکت الکتریکی که در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ رونمایی شده، هیچ شباهتی به دو محصول گذشته کمپانی Ora ندارد. این سدان الکتریکی Futurist Concept نام داشته و کاملا مشخص است که این مهندسین Ora درطراحی این سدان الکتریکی از یک خودروی الکتریکی مطرح به نام فورد موستانگ مک E الگوبرداری کرده اند.

در این لحظه مشخص نیست که این شباهت ظاهری Ora Fururist کانپست با فورد موستانگ مک E به صورت عمدی بوده یا سهوا این خودرو تولید شده است. هرچند طراحی پروفیل جلوی این سدان الکتریکی مدرن و مشابه موستانگ بوده، اما سایر قیمت های بدنه آن از جمله پروفیل جانبی، استایلی کلاسیک و رترو دیزاین دارد. در پروفیل جانبی این خودرو کاملا می توان المان هایی مشابه با خودروهای سدان کلاسیک کامپکت بریتانیایی و ژاپنی را مشاهده کرد که موجب زیبایی بیشتر این خودرو شده است.

کابین


درون کابین این خودرو، تم رترو اسایل و کلاسیک در طراحی تمامی ادوات و به خصوص غربیلک فرمان و داشبورد مشاهده می شود و میتوان اظهار کرد که طراحی این قسمت از خودروهای کلاسیک آمریکایی دهه ۱۹۵۰ میلادی الگوبرداری شده است. البته نصب نمایشگر لمسی تبلت مانند سیستم مالتی مدیا روی داشبورد این خودرو تم کلاسیک و رترو استایل کابین را تا حدودی خدشه دار کرده است! ولی این سیستم یکی از لازمه های صنعت خودروسازی در این روزها است.

مشخصات فنی
در این لحظه گریت وال و Ora مطلبی در خصوص مشخصات فنی این خودرو بیان نکرده است. اما یقینا Futurist کانپست مانند دو خودروی پیشین Ora، محصولی تمام الکتریکی است. اما این خودرو پتانسیل آن را دارد که به صورت یک خودروی پلاگین هیبریدی یا درنسوز هم راهی بازار شود. اگر قرار باشد که پیشرانه ای جز الکتریکی روی Futurist نصب شود، دیگر این خودرو با برند Ora به بازار عرضه نمی شود و تحت برند مادر یعنی گریت وال راهی بازار می شود. کمپانی Ora بیان کرده که این نسخه به نمایش گذاشته شده، نمونه پروتوتایپ نزدیک به نسخه تولیدی است؛ اما از آنجایی که هزاران خودروی مفهومی در بازار چین و نمایشگاه ها معرفی شده، دقیقا نمی دانیم که منظور چینی ها از خودروی نزدیک به نمونه تولیدی چیست!
 
سخن پایانی
باید اعتراف کرد که Ora Futurist کانپست یک سدان الکتریکی با استایل جذاب بوده که می تواند به واسطه برچسب قیمت مقرون به صرفه و طراحی خاص، در بازار چین و برخی از بازارهای جهانی به خودرویی موفق و پرفروش تبدیل شود.


در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ رخ داد
گریت وال Ora Futurist کانسپت معرفی شد
خبر

کد محتوا: ۲۱۰۹۸

ارسال: چهارشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲:۵۷

به روز شده: چهارشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹:۴۷

کلید واژه‌‌ها: گریت وال

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۳۰

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.