هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی

  بخش موتور اسپرت هیوندای از یک اتومبیل مسابقه‌ای جذاب در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این اتومبیل در واقع بر مبنای النترا N ساخته شده و برای شرکت در کلاس TCR رقابت‌های تورینگ توسعه پیدا کرده است.  

سه‌‌شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۱۳ |

النترا N TCR توسط تیم‌های مختلف قابل خریداری است. شاید بدانید پیش از این خودرو، هیوندای موتور اسپرت i۳۰ N TCR و ولستر  N TCRرا توسعه داده است. حالا احتمالا خواهید پرسید با وجود دو مدل مذکور، کره‌ای‌ها با عرضه النترا N TCR چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

در پاسخ به سوال فوق، هیوندای می‌گوید اضافه شدن النترا N TCR به جمع محصولات مسابقه‌ای، نیازهای مشتریان از کشورهای بیشتری را پوشش می‌دهد. در حقیقت این خودرو برای کشورهایی تولید شده که نسخه استاندارد النترا N در آنها به فروش می‌رسد، از این رو مدل مسابقه‌ای به لحاظ همخوانی با قوانین مسابقات مربوطه مشکلی نخواهد داشت.

به گفته هیوندای، النترا N TCR قبل از رونمایی رسمی به مدت سه ماه تحت ارزیابی قرار گرفته است؛ این مرحله شامل ۵۰۰۰ کیلومتر تست در چند پیست اروپایی می‌شود.

هنگام ساخت النترا N TCR از مهندسین خواسته شده نهایت بهره‌برداری را از طراحی و شاسی اسپرت النترای استاندارد انجام داده و آموخته‌های قبلی از دو مدل i۳۰ N TCR و ولستر  N TCR را به کار بگیرند. این امر سبب شده النترا N TCR از ظاهری بسیار هیجان‌انگیز و ایرودینامیک برخوردار باشد.

از شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به مواردی مثل اسپلیتر بزرگ جلویی، باله بزرگ عقب و گلگیرهای متورم که ناشی از افزایش عرض کلی هستند، اشاره کرد. هر چند هیوندای اشاره‌ای به این امر نداشته، اما احتمالا شاهد استفاده از کیت بدنه به کار رفته در این خودرو، در نسخه خیابانی النترا N نیز خواهیم بود.

هیوندای النترا N TCR با قوانین کلاس خود کاملا سازگار است. نیروی موتور ۲ لیتری توربوشارژ، در این مدل مسابقه‌ای به سمت محور جلو هدایت می‌شود. درباره مشخصات این موتور اطلاعاتی در دست نیست، ولی طبق گفته هیوندای از یکی از موتورهای جدید موجود در مدل‌های خیابانی اشتقاق یافته است. وظیفه انتقال نیروی تولیدی به چرخ‌ها را همان گیربکس شش سرعته حاضر در i۳۰ N TCR و ولستر  N TCR - که به پدال شیفتر مجهز است - بر عهده دارد.

آنطور که هیوندای وعده داده، این خودرو در ماه‌های آتی هم کماکان در تست‌های گوناگون شرکت خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش برود، روند تحویل سفارشات تا پایان سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.


هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۹۷

ارسال: سه‌‌شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۱۳

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲:۰۳

کلید واژه‌‌ها: هیوندایی، هیوندای النترا

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۶۰۰

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.