با استایلی بسیار خاص و پیشرانه ۵۰۳ اسب بخاری در نسخه کامپتیشن

ب ام و M۳ و M۴ جدید رونمایی شدند

  ب ام و M۳ و M۴، دو تا از شاخص ترین و مهم ترین خودروهای اسپرت و عملکردی این خودروساز پریمیوم آلمانی هستند. اما نسل جدید ب ام و M۳ و M۴ که امروز معرفی شده، تغییرات بسیاری نسبت به نسخه های معمول پیشین کرده اند که قضاوت در خصوص خوب و بد بودن این تغییرات به عهده مشتری و مخاطب است.  

چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۱۶ |

طراحان ب ام و برای طراحی ششمین نسل M۳ و M۴ جسارت زیادی به خرج داده اند و تغییراتی زیادی در استایل ظاهری این دو خودرو نسبت به گذشته اعمال کرده اند.

مشخصات فنی
بزرگ ترین و آشکارترین تغییر اعمال شه در M۳ و M۴ جدید، جلوپنجره های بیش از بزرگ دوقلوی نصب شده در قسمن مرکزی پروفیل جلو است. اما در پشت این جلوپنجره های بزرگ، یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ نصب شده که در نسخه کامپتیشن پکیج قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۰۳ اسب بخار است. به موجب همین پیشرانه M۳ و M۴ کامپتیشن پکیج قادر هستند طی کمتر از چهار ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند. در کنار این پیشرانه قدرتمند، کابینی به روزرسانی شده با صندلی های جدید و تکنولوژی های به مراتب پیشرفته از گذشته در کابین این دو محصول اسپرت و جذاب آلمانی نصب شده است.

هر دو نسخه M۳ و M۴ جدید از پیشرانه یکسانی بهره گرفته اند. این پیشرانه در نسخه استاندارد این دو خودرو قدر به توللید ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است که به موجب آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۱ ثانیه ای برای این دو خودرو به ارمغان آمده است. نسخه قدرتمندتر کامپتیشن پکیج این دو خودرو قادر به تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور بوده که به لطف قدرت بیشتر قادر است طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

بیشینه سرعت قابل پیمایش M۳ و M۴ جدید به صورت استاندارد روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ولی با سفارش پکیج آپشنال M درایور، بیشینه سرعت قابل پیمایش این دو خودرو به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا می کند.

هر دو خودروی ب ام و M۳ و M۴ جدید به صورت استاندارد با یک جعبه دنده شش سرعته دستی راهی بازار می شوند. ولی نسخه کامپتیشن پکیج صرفا با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می شود و نیروی تولیدی پیشرانه آن فعلا به چرخ های عقب منتقل می شود. ب ام و اظهار کرده که نسخه تمام چرخ محرک xDrive این دو خودرو از سال آینده راهی بازار جهانی می شود.

نسخه تمام چرخ محرک ب ام و M۳ و M۴ جدید سیستمی مشابه با M۵ دارند که متشکل از یک دیفرانسیل M در اکسل عقب با قابلیت انتخاب حالات تمام چرخ محرک و تمام چرخ محرک اسپرت بوده که فعال کردن حالت دومی باعث می شود بیشتر نیرو به اکسل عقب این خودرو منتقل شود. اگر هم قصد دریفت زدن را با این دو خودرو دارید، می توان سیستم کنترل پایداری داینامیک را خاموش کرده که در این صورت نیروی تولیدی صرفا به محور عقب منتقل می شود. به منظور متوقف کردن این دو خودروی اسپرت قدرتمند، ب ام و در اکسل جلو دیسک های ۱۴.۹ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه و در اکسل عقب دیسک های ۱۴.۶ اینچی با کالیپر تک پیستونه نصب کرده است.

طراحی ظاهری
مشخص شد که طراحان ب ام و وقتی اعلام کردند M۴ و M۳ جدید طراحی شاخص و متمایزی نسبت به گذشته دارند، شوخی نمی کردند. هر دو این خودروهای اسپرت، دارای یک جلوپنجره بسیار بزرگ دو قلو هستند که تقریبا از زیر کاپوت تا قسمت پایینی سپر امتداد یافته اند. این جلوپنجره طراحی مشابهی با نسخه استاندارد ب ام و سری ۴ جدید دارد. در کنار این جلوپنجره، چراغ های خشن LED ب ام و نصب شده که به صورت آپشنال امکان سفارش آنها با تکنولوژی لیزر نیز وجود دارد. همچنین در دو گوشه سپر جلو هم در ورودی هوا نصب شده که تقریبا تمام عرض بدنه را در بر گرفته است.

ب ام و M۳ و M۴ به صورت استاندارد دارای سقف فیبر کربنی، سانروف، اسپلیتر جلو و جانبی و رینگ های ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب هستند. البته نسخه کامپتیشن دارای رینگ های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب است. همچنین یک پکیج آپشنال M کربن نیز برای هر دو خودرو وجود دارد که با سفارش آن کیت بدنه سبک وزنی برای آنها نصب شده و قاب آینه ها، اسپویلر عقب و سیستم خروجی اگزوز با سفارش آن دارای تم تیره رنگ می شوند.

در خصوص ابعاد، ب ام و M۳ و M۴ جدید هر دو مقداری نسبت به نسخه پیشین خود بزرگتر هستند و هر دو فاصله بین دو محوری معادل ۲۸۵۷ میلی متر دارند. ب ام و M۳ ۱۱۸ میلی متر طول، ۱۰ میلی متر عرض و ۲.۵ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد. ب ام و M۴ جدید هم ۱۱۸ میلی متر طول، ۱۸ میلی متر عرض و ۱۰ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد.
 
کابین
در کنسول میانی این ب ام و M۳ و M۴، درست در سمت چک ماوس iDrive، یک کلید جدید به نام M مد نصب شده است. با فشردن این کلید شما به صفحه تنظیمات اختصاصی مد M هدایت شده و در آنجا می توانید برخی از ویژگی های خودرو مانند پیشرانه، تعلیق و فرمان را تنظیم کنید. مدهای رانندگی تعریف شده برای پیشرانه هم شامل کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس و M بوده و سیستم فرمان این خودرو هم در دو حالت کامفورت و اسپرت قابل تنظیم است. سیستم اگزوز این خودرو هم دارای یک کلید M Sound بوده که با فشردن آن صدای تولیدی آن نسبت به حالت استاندارد جذاب تر می شود.

بسیاری از ویژگی های ب ام و M۳ و M۴ از جمله نمایشگر مالتی مدیا و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان آنها با نسخه استاندارد سری ۳ و ۴ مشترک است. فقط صرفا تغییراتی در راستای افزایش جذابیت مانند نصب کلید قرمز استارت/استاپ پیشرانه در کنسول میانی و تریم فیبر کربنی، نصب نشان M در کابین و کلید قرمز M مد روی فرمان اعمال شده است.

صندلی های اسپرت نصب شده در کابین این دو خودرو با صندلی های مدل های استاندارد متفاوت است. این صندلی ها استایلی عجیب داشته و با چرم مرینو تودوزی شده و تکیه گاه های جانبی کاملا خوب و پشت سری های یکپارچه با ساختار صندلی و لوگوی نورپردازی شده دارند. افرادی که دنبال صندلی خاص تر هستند، می توان نسخه آپشن M کربن را سفارش دهند که حدود ۱۰ کیلوگرم از صندلی های استاندارد این خودروها وزن کمتری دارند.

قیمت
ب ام و M۳ جدید قیمتی معادل ۷۰ هزار دلار و ب ام و M۴ جدید نیز قیمتی در حدود ۷۱ هزار و ۸۰۰ دلار دارند. نسخه کامپتیشن پکیج M۳ هم ۷۲ هزار و ۸۰۰ دلار و مدل کامپتیشن M۴ نیز قیمتی معادل ۷۴ هزار و ۷۰۰ دلار دارد. البته به این قیمت های ذکر شده باید مبلغ ۹۹۵ دلار را بابت هزینه ارسال اضافه کرد. ب ام و در این لحظه قیمت نسخه های تمام چرخ محرک M۳ و M۴ جدید را اعلام نکرده، ولی قصد دارد که آنها را در سال ۲۰۲۱ راهی بازار جهانی کند.

با استايلي بسيار خاص و پيشرانه ۵۰۳ اسب بخاري در نسخه كامپتيشن
ب ام و M۳ و M۴ جديد رونمايي شدندبا استايلي بسيار خاص و پيشرانه ۵۰۳ اسب بخاري در نسخه كامپتيشن
ب ام و M۳ و M۴ جديد رونمايي شدندبا استايلي بسيار خاص و پيشرانه ۵۰۳ اسب بخاري در نسخه كامپتيشن
ب ام و M۳ و M۴ جديد رونمايي شدند


با استایلی بسیار خاص و پیشرانه ۵۰۳ اسب بخاری در نسخه کامپتیشن
ب ام و M۳ و M۴ جدید رونمایی شدند
خبر

کد محتوا: ۲۱۰۹۲

ارسال: چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۱۶

به روز شده: چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۱۵

کلید واژه‌‌ها: ب ام و، ب ام و M۳ و M۴

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۱۷

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.