هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
خودروهایی که رنگهای خاصشان،ارزش آن ها را بالا برده است!
یکشنبه، ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
با ب ام و آلپینا B7 مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید
پنجشنبه، ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
ام وی ام ایکس ۳۳ / MVM X۳۳؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید
پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
برترین خودروهای بریتانیایی در طول تاریخ
چهارشنبه، ۹ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
با استایلی بسیار خاص و پیشرانه ۵۰۳ اسب بخاری در نسخه کامپتیشن
ب ام و M۳ و M۴ جدید رونمایی شدند
ب ام و M۳ و M۴، دو تا از شاخص ترین و مهم ترین خودروهای اسپرت و عملکردی این خودروساز پریمیوم آلمانی هستند. اما نسل جدید ب ام و M۳ و M۴ که امروز معرفی شده، تغییرات بسیاری نسبت به نسخه های معمول پیشین کرده اند که قضاوت در خصوص خوب و بد بودن این تغییرات به عهده مشتری و مخاطب است.
چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۱۶ |
طراحان ب ام و برای طراحی ششمین نسل M۳ و M۴ جسارت زیادی به خرج داده اند و تغییراتی زیادی در استایل ظاهری این دو خودرو نسبت به گذشته اعمال کرده اند. مشخصات فنی بزرگ ترین و آشکارترین تغییر اعمال شه در M۳ و M۴ جدید، جلوپنجره های بیش از بزرگ دوقلوی نصب شده در قسمن مرکزی پروفیل جلو است. اما در پشت این جلوپنجره های بزرگ، یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ نصب شده که در نسخه کامپتیشن پکیج قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۰۳ اسب بخار است. به موجب همین پیشرانه M۳ و M۴ کامپتیشن پکیج قادر هستند طی کمتر از چهار ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند. در کنار این پیشرانه قدرتمند، کابینی به روزرسانی شده با صندلی های جدید و تکنولوژی های به مراتب پیشرفته از گذشته در کابین این دو محصول اسپرت و جذاب آلمانی نصب شده است. هر دو نسخه M۳ و M۴ جدید از پیشرانه یکسانی بهره گرفته اند. این پیشرانه در نسخه استاندارد این دو خودرو قدر به توللید ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است که به موجب آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۱ ثانیه ای برای این دو خودرو به ارمغان آمده است. نسخه قدرتمندتر کامپتیشن پکیج این دو خودرو قادر به تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور بوده که به لطف قدرت بیشتر قادر است طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه سرعت قابل پیمایش M۳ و M۴ جدید به صورت استاندارد روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ولی با سفارش پکیج آپشنال M درایور، بیشینه سرعت قابل پیمایش این دو خودرو به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا می کند. هر دو خودروی ب ام و M۳ و M۴ جدید به صورت استاندارد با یک جعبه دنده شش سرعته دستی راهی بازار می شوند. ولی نسخه کامپتیشن پکیج صرفا با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می شود و نیروی تولیدی پیشرانه آن فعلا به چرخ های عقب منتقل می شود. ب ام و اظهار کرده که نسخه تمام چرخ محرک xDrive این دو خودرو از سال آینده راهی بازار جهانی می شود. نسخه تمام چرخ محرک ب ام و M۳ و M۴ جدید سیستمی مشابه با M۵ دارند که متشکل از یک دیفرانسیل M در اکسل عقب با قابلیت انتخاب حالات تمام چرخ محرک و تمام چرخ محرک اسپرت بوده که فعال کردن حالت دومی باعث می شود بیشتر نیرو به اکسل عقب این خودرو منتقل شود. اگر هم قصد دریفت زدن را با این دو خودرو دارید، می توان سیستم کنترل پایداری داینامیک را خاموش کرده که در این صورت نیروی تولیدی صرفا به محور عقب منتقل می شود. به منظور متوقف کردن این دو خودروی اسپرت قدرتمند، ب ام و در اکسل جلو دیسک های ۱۴.۹ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه و در اکسل عقب دیسک های ۱۴.۶ اینچی با کالیپر تک پیستونه نصب کرده است. طراحی ظاهری مشخص شد که طراحان ب ام و وقتی اعلام کردند M۴ و M۳ جدید طراحی شاخص و متمایزی نسبت به گذشته دارند، شوخی نمی کردند. هر دو این خودروهای اسپرت، دارای یک جلوپنجره بسیار بزرگ دو قلو هستند که تقریبا از زیر کاپوت تا قسمت پایینی سپر امتداد یافته اند. این جلوپنجره طراحی مشابهی با نسخه استاندارد ب ام و سری ۴ جدید دارد. در کنار این جلوپنجره، چراغ های خشن LED ب ام و نصب شده که به صورت آپشنال امکان سفارش آنها با تکنولوژی لیزر نیز وجود دارد. همچنین در دو گوشه سپر جلو هم در ورودی هوا نصب شده که تقریبا تمام عرض بدنه را در بر گرفته است. ب ام و M۳ و M۴ به صورت استاندارد دارای سقف فیبر کربنی، سانروف، اسپلیتر جلو و جانبی و رینگ های ۱۸ اینچی در جلو و ۱۹ اینچی در عقب هستند. البته نسخه کامپتیشن دارای رینگ های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب است. همچنین یک پکیج آپشنال M کربن نیز برای هر دو خودرو وجود دارد که با سفارش آن کیت بدنه سبک وزنی برای آنها نصب شده و قاب آینه ها، اسپویلر عقب و سیستم خروجی اگزوز با سفارش آن دارای تم تیره رنگ می شوند. در خصوص ابعاد، ب ام و M۳ و M۴ جدید هر دو مقداری نسبت به نسخه پیشین خود بزرگتر هستند و هر دو فاصله بین دو محوری معادل ۲۸۵۷ میلی متر دارند. ب ام و M۳ ۱۱۸ میلی متر طول، ۱۰ میلی متر عرض و ۲.۵ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد. ب ام و M۴ جدید هم ۱۱۸ میلی متر طول، ۱۸ میلی متر عرض و ۱۰ میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه پیشین دارد. کابین در کنسول میانی این ب ام و M۳ و M۴، درست در سمت چک ماوس iDrive، یک کلید جدید به نام M مد نصب شده است. با فشردن این کلید شما به صفحه تنظیمات اختصاصی مد M هدایت شده و در آنجا می توانید برخی از ویژگی های خودرو مانند پیشرانه، تعلیق و فرمان را تنظیم کنید. مدهای رانندگی تعریف شده برای پیشرانه هم شامل کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس و M بوده و سیستم فرمان این خودرو هم در دو حالت کامفورت و اسپرت قابل تنظیم است. سیستم اگزوز این خودرو هم دارای یک کلید M Sound بوده که با فشردن آن صدای تولیدی آن نسبت به حالت استاندارد جذاب تر می شود. بسیاری از ویژگی های ب ام و M۳ و M۴ از جمله نمایشگر مالتی مدیا و نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان آنها با نسخه استاندارد سری ۳ و ۴ مشترک است. فقط صرفا تغییراتی در راستای افزایش جذابیت مانند نصب کلید قرمز استارت/استاپ پیشرانه در کنسول میانی و تریم فیبر کربنی، نصب نشان M در کابین و کلید قرمز M مد روی فرمان اعمال شده است. صندلی های اسپرت نصب شده در کابین این دو خودرو با صندلی های مدل های استاندارد متفاوت است. این صندلی ها استایلی عجیب داشته و با چرم مرینو تودوزی شده و تکیه گاه های جانبی کاملا خوب و پشت سری های یکپارچه با ساختار صندلی و لوگوی نورپردازی شده دارند. افرادی که دنبال صندلی خاص تر هستند، می توان نسخه آپشن M کربن را سفارش دهند که حدود ۱۰ کیلوگرم از صندلی های استاندارد این خودروها وزن کمتری دارند. قیمت ب ام و M۳ جدید قیمتی معادل ۷۰ هزار دلار و ب ام و M۴ جدید نیز قیمتی در حدود ۷۱ هزار و ۸۰۰ دلار دارند. نسخه کامپتیشن پکیج M۳ هم ۷۲ هزار و ۸۰۰ دلار و مدل کامپتیشن M۴ نیز قیمتی معادل ۷۴ هزار و ۷۰۰ دلار دارد. البته به این قیمت های ذکر شده باید مبلغ ۹۹۵ دلار را بابت هزینه ارسال اضافه کرد. ب ام و در این لحظه قیمت نسخه های تمام چرخ محرک M۳ و M۴ جدید را اعلام نکرده، ولی قصد دارد که آنها را در سال ۲۰۲۱ راهی بازار جهانی کند.
کد محتوا: ۲۱۰۹۲
ارسال: چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۱۶
به روز شده: چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۱۵
کلید واژهها: ب ام و، ب ام و M۳ و M۴
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۳۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.