مهم‌ترین خودروهای تاریخ کدامند؟

  درباره موارد انتخابی خودروهای ما مردم ساعت‌ها می‌توانند به بحث و گفت‌وگو بپردازند و باید خاطر نشان کرد که تمرکز ما، بیشتر برروی خوروهایی است که جریان‌ساز بوده و روند صنعت خودروسازی را تغییر داده‌اند. خودروهای لیست ما مسیر تازه‌ای در پیش گرفته و تمام دیوارهای پیش‌روی خود را تخریب کردند. این محصولات یک بخش و یا فرهنگ را تعریف کرده و کاری کرده‌اند که پیش از آنها هیچکس انجام نداده بود.  

یک‌‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲:۳۸ |

در لیست ما خودروهایی مانند Bloodhound SSC یا اتومبیل‌های فرمول ۱، رالی و مواردی مانند آنها را نمی‌بینید. همه موارد مزبور بسیار خاص و جالب توجه هستند و شاید روزی لیستی از ۱۰ خودروی بزرگِ فروخته شده به مردم یا غیرمجازهای جاده‌ای تهیه کردیم؛ اما اکنون برروی ۱۰ خودروی تاریخ سازِ جهان تمرکز کرده و به آنها می‌پردازیم. این خودروها استانداردهای جدیدی ایجاد کردند.
 
بوگاتی ویرون

حداکثر سرعت شیرون ۴۸۲ کیلومتر در ساعت بوده و اولین خودرویی است که به سرعت رسیده است. این رقم بسیار قابل توجه است؛ اما اگر بوگاتی ویرون نبود، شیرون هم وجود نداشت. احتمالاً ویرون هم به سادگی به سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما این موضوع هرگز اثبات نشده است. در واقع هر اتومبیلی که در سال ۲۰۱۳ حداکثر سرعت آن ۴۳۴ کیلومتر در ساعت بود؛ با اندکی تغییر به سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت هم می‌رسید! به احتمال زیاد کمپانی بوگاتی عمداً ویرون را عقب نگاه داشت تا با خودروی بعدی خود یعنی شیرون پادشاهی کرده و مشتریان بیشتری به دست آورد.

تسلا مدل اس

ما می‌دانیم که بسیاری از شما تعجب کرده‌اید که چرا مدل رودستر را در لیست خود قرار نداده‌ایم. در جواب شما باید بگوئیم که رودستر بیش از اینکه جریان‌ساز باشد؛ نشانی از یک مفهوم بود. مدل اس به صراحت بیان می‌کند که اتومبیل‌های برقی می‌توانند مانند خودروهای احتراقی یا حتی بهتر از آنها باشند. قیمت مدل اس مشابه با نمونه‌های احتراقی بوده و علاوه بر ظاهری عالی؛ عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های مشابه داشت. بدون مدل اس جهان خودرو در راه استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی و باتری هنوز هم عقب مانده بود.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس به همان اندازه که زشت است؛ خودرویی کسل کننده و بی روح هم هست! با این همه، یاریس باعث ساخت و توسعه اتومبیل‌های اقتصادی شد و خرید آن بسیار منطقی است. به این ترتیب بخشی که خیلی‌ها گمان می‌کردند قابل استفاده نیست و سودی ندارد متحول شد. هرچه زمان می‌گذرد؛ افراد حاضر در بازار به راحتی و مفید بودن خودروهایی مشابه با یاریس پی برده و دلیل آن را باید ورود تعداد زیادی از خودروهای هیبریدی به بازار پس از عرضه یاریس دانست.

مک‌لارن اف ۱

درباره مک‌لارن اف ۱ چه چیز جدیدی می‌توان گفت؟ مک‌لارن اف ۱ تصویری از تعهد حقیقی یک خودروساز برای رسیدن به قدرتی بی‌نظیر و در عین حال هندلینگ خارق‌العاده و وزنی بسیار سبک است. نمی‌توان اتومبیل دیگری یافت که این قدر راحت و بی دردسر وارد مسابقات اتومبلیلرانی شود؛ چه برسد که آن اتومبیل مانند مک‌لارن اف ۱ قهرمان لمانز شود.
    
فورد اکسپلورر

نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که فورد اکسپلورر مسئول خلق تعداد زیادی از انواع و اقسام شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای موجود در جاده‌های امروز است. این خودرو مانند جیپ چروکی بود؛ اما اکسپلورر فضا و قدرت بیشتری داشته و نسبت به چروکی بسیار لوکس‌تر بود. بنابراین مردم یک شبه عاشق اکسپلورر شده و کلاس جدیدی در دنیای خودروها متولد شد. اکسپلورر بیشتر مورد استقبال کسانی قرار می‌گیرد که پیش از آن نسبت به وسیله نقلیه خود نگاهی پُر از انزجار و تنفر داشتند.

داج / کرایسلر مینی ون

کاروان‌های آمریکایی جریان حمل و نقل خانوادگی را متحول کردند. مدتی قبل از ورود کاروان‌های آمریکایی به بازار، ژاپنی‌ها ون‌های کوچک ولی بزرگ و قدرتمندی را معرفی کرده بودند. همین موضوع باعث شد که کرایسلر به فکر ساخت مینی ون خود در سال ۱۹۸۴ بیفتد. این شرکت تا سال ۲۰۰۸ موفق به فروش بیش از ۱۲ میلیون دستگاه مینی ون شد و مجموع فروش آن تا سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۵ میلیون دستگاه رسید. موفقیت مینی ون‌های کرایسلر استفاده از بدنه و پلتفرم‌های مشابه آن را در میان خودروسازان ایالات‌متحده و کانادا گسترش داد. در سال ۱۹۹۰ محبوبیت بالای مینی ون‌های کرایسلر آنها را تبدیل به جدی‌ترین رقیب ون‌های ژاپنی کرد. این محصول علاوه بر تغییر روند خودروسازی در آمریکای شمالی، توانست خود را به عنوان الگو و مدلی موفق به خودروسازان جهان برای تولید ون‌های خانوادگی معرفی کند.

لامبورگینی میورا

ما به دنبال حضور اولین ابرخودروی جهان در لیست خود بودیم. برخی معتقد بودند که مرسدس ۳۰۰SL اولین ابرخودرو بود؛ اما این افراد اشتباه می‌کنند. به نظر ما زمانی که امروز به ابرخودروهای کمپانی‌های گوناگون فکر می‌کنید؛ فقط می‌توانید لامبورگینی میورا را در کنار آنها قرار دهید. میورا محصولی خیره‌کننده، تکان‌دهنده و زیبا بود. در پشت این اتومبیل یک پیشرانه غول پیکر و بسیار قدرتمند قرار داشت. در این محصول از پیشرانه‌ای با حجم ۳۹۲۹ سی‌سی و V۱۲ استفاده شده و لامبورگینی تنها ۷۶۴ دستگاه از آن را در فاصله بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳ به تولید رسانده است. حتی امروز هم بسیاری از خودروها قادر به رقابت با میورا نیستند.

تویوتا کرولا

به هیچ عنوان نمی‌توان تویوتا کرولا را نادیده گرفت؛ چون افراد زیادی با آن خاطره داشته و درباره آن صحبت کرده‌اند. میلیون‌ها تویوتا کرولا به فروش رسیده و در طول دهه‌های گذشته هرگز خط تولید آن متوقف نشده و هنوز هم ارزش بالایی در بازارهای جهانی دارد. موفقیت کرولا باعث شد که خودروهای دیگری براساس برخی از مدل‌های آن ساخته شوند. کرولا بدون شک یکی از مهمترین اتومبیل‌های تاریخ بوده و هرگز نادیده گرفته نشده است.

فورد مدل تی

مدل تی به دو دلیل در لیست ما قرار دارد. اول اینکه خط تولید آن در آمریکا یکی از خطوط تولید مهم و جریان‌ساز صنعت خودروسازی جهان بود. دوم اینکه خط تولید مزبور، با هزینه کمی ایجاد شده و همین موضوع عامل فروش مدل تی با قیمتی پایین بود. به یاد داشته باشید که این خودرو زمانی معرفی شد که اسب‌ها در تمام جاده‌های جهان یکه‌تازی می‌کردند. خودروهای بعد از مدل تی محصولاتی متفاوت بوده و امروزه باید مدل تی را به عنوان نقطه عطفی مهم در صنعت خودروسازی در نظر بگیریم.

بنز پتنت موتورواگن

پتنت موتورواگن مهم‌ترین خودروی موجود در لیست ما است. این اولین اتومبیل جهان است. در این محصول از پیشرانه‌ای ۱ لیتری با توان ۲ تا ۳ اسب‌بخار استفاده شده و حداکثر سرعت آن ۱۶ یا ۱۷ کیلومتر در ساعت است. یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به این وسیله نقلیه! شما می‌توانید در بازی گرندتوریسمو با پتنت موتورواگن رانندگی کنید.


مهم‌ترین خودروهای تاریخ کدامند؟
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۷۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲:۳۸

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴:۰۵

کلید واژه‌‌ها: بوگاتی، تسلا، تویوتا، مک لارن، فورد، داج، لامبورگینی، بنز

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۰۳

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.