معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلت‌فرم مستقل از ب ام و

  شرکت رولزرویس به وعده خود عمل کرده و پس از یک کمپین تبلیغاتی نسبتا طولانی، سرانجام از نسل جدید گوست (Ghost) رونمایی کرد. این خودروی اشرافی به جای پلتفرمی مشترک با ب‌ام‌و سری ۷، این بار با پلتفرمی جدید و انبوهی از آپشن‌های رفاهی آمده تا بیش از پیش نظر مثبت متمولین و افرادی را که به دنبال آرامش محض هنگام سفرهای جاده‌ای هستند، جلب کند.  

چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳:۱۴ |

از نظر طراحی ظاهری، نسل جدید رولزرویس گوست مثل اکثر مدل‌های اروپایی روندی تکاملی را طی کرده و دامنه تعییرات در نمای بیرونی آن گسترده نیست. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودروی اشرافی اضافه شدن ۲۰ چراغ LED به قسمت فوقانی جلوپنجره است. این چراغ‌ها هنگام روشن شدن در شب، جلوه‌ای خاص به پره‌های جلوپنجره می‌بخشند.

چراغ‌های اصلی گوست ۲۰۲۱ از نوع LED و لیزری هستند. در قسمت عقب چراغ‌ها طراحی شکیل‌تری داشته و درون قابی نقره‌ای رنگ قرار گرفته‌اند. در مقایسه با نسل پیشین، طول اتاق گوست جدید با ۸۹ میلی‌متر افزایش به ۵,۵۴۶ میلی‌متر رسیده است؛ عرض آن نیز اکنون ۱,۹۷۸ میلی‌متر شده که در مقایسه با نسل قبلی ۳۰ میلی‌متر بیشتر است.

همانطور که از یک رولزرویس انتظار می‌رود، در داخل کابین با فضایی بسیار لوکس و تجملی روبرو هستیم. خودروساز انگلیسی می‌گوید به لطف کارکرد تقریبا بی‌صدای اجزای مختلف و عایق‌بندی بسیار خوب، هیچ صدایی در داخل کابین شنیده نمی‌شود. جالب آنکه در تست نسخه‌های پروتوتایپ، رولزرویس به این نتیجه رسیده که مجاری مربوط به سیستم تهویه مطبوع باعث تولید صدای اضافی می‌شوند، به همین خاطر در ساختار آنها بازنگری کرده است!

وارد شدن و یا خروج از کابین رولزرویس همیشه حس خاصی دارد، این امر در رابطه با گوست ۲۰۲۱ هم صادق است. مهندسین رولزرویس برای این سدان فوق لوکس مکانیسمی را طراحی کرده‌اند که بدون کوچک‌ترین زحمت به سرنشینان در را باز و بسته می‌کند. برخلاف مدل‌های معمولی، وقتی دستگیره در گوست ۲۰۲۱  کشیده شود، بقیه فرایندها به صورت خودکار انجام شده و درب به آرامی باز می‌شود. پس از پیاده شدن هم برای بستن نیازی به هل دادن درب نیست، چرا که این کار از طریق دکمه مربوطه روی دستگیره خارجی انجام می‌گیرد!

رولزرویس گوست ۲۰۲۱ به سیستم صوتی پیشرفته و سقف ستاره‌دار (Starlight) جدید مجهز شده است. اسپیکرهای بدون مخروطی تعبیه شده در سقف، سطح این قسمت را به یک اسپیکر واحد بزرگ تبدیل می‌کنند.

سدان تشریفاتی انگلستانی‌ها از پلتفرمی مشترک با فانتوم و کالینان سود می‌برد، اما برای دستیابی به تعادلی مناسب بین لذت رانندگی و کابینی راحت، بازنگری‌هایی در شاسی و قسمت‎‌های مختلف اتاق صورت گرفته است.

نیروبخش رولزرویس گوست ۲۰۲۱ یک موتور ۶.۷۵ لیتری V۱۲ است. این موتور توئین توربو که مابین کابین و محور جلو نصب شده، توانایی تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند از طریق گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF و سیستم AWD به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.

بیشترین میزان گشتاور موتور گوست ۲۰۲۱ در دور بسیار پایین ۱,۶۰۰ حاصل می‌شود

قبلا هم به اطلاعتان رسانده بودیم که گیربکس نسل جدید رولزرویس گوست به GPS متصل بوده و با توجه به مسیر پیش رو بهینه‌ترین دنده را انتخاب می‌کند. همانند نسل بعدی مرسدس بنز S کلاس، هر چهار چرخ این خودرو نیز فرمانپذیر هستند.

سیستم تعلیق پیشرفته Planar که ده سال زمان صرف توسعه و تست آن شده، از دیگر ویژگی‌های جالب رولزرویس گوست ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. این سیستم در همکاری با دوربین‌های موجود، مدام مسیر مقابل را اسکن کرده و کمک‌فنرها را برای جذب بهینه هرگونه ناهمواری آماده می‌کند.

رولزرویس با نصب موتور در پشت محور جلو موفق شده به نسبت توزیع وزن ۵۰/۵۰ دست پیدا کند

تکنولوژی Planar در واقع نوع تکامل یافته‌تر از سیستم Magic Carpet Ride محسوب شده و هسته اصلی آن را تعلیق بادی با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع تشکیل می‌دهد. نرم‌افزار مربوط به این تکنولوژی سیستم‌ها و آیتم‌های دیگری چون سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، میزان فرمانپذیری چرخ‌های هر دو محور، سیستم کنترل پایداری و سیستم خشک‌کننده ترمز را نیز مدیریت می‌کند.

شتاب صفر تا ۶۰ مایل گوست ۲۰۲۱ برابر ۴.۵ ثانیه اعلام شده است

رولزرویس گوست ۲۰۲۱ از سیستم‌های ایمنی متعددی نیز بهره می‌برد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از دستیار دید با قابلیت تشخیص عابرین پیاده یا حیوانات عبوری در شب، سیستم دید هلی‌کوپتری و دید پانورامیک با چهار دوربین، کروز کنترل فعال، اخطار برخورد، اخطار ترافیک عبوری، اخطار خروج از بین خطوط، وای فای هات‌اسپات و پارک خودکار.

مصرف سوخت گوست ۲۰۲۱ در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی عبارت است از ۱۹.۶، ۱۲.۳ و ۱۶.۸ لیتر

و اما قیمت؛ گوست ۲۰۲۱ به عنوان محصولی پایین‌رده از رولزرویس با پرداخت ۳۳۲,۵۰۰ دلار قابل خرید خواهد بود. بد نیست بدانید این رقم در مقایسه با مدلی مثل بنتلی فلایینگ اسپر بیش از ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر است.


معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلت‌فرم مستقل از ب ام و
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۷۴

ارسال: چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳:۱۴

به روز شده: چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱:۱۰

کلید واژه‌‌ها: رولزرویس

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۶۹۶

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.