در دوم سپتامبر به طور کامل رونمایی می شود

مشخصات فنی مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ فاش شد

  هرچه به تاریخ دوم سپتامبر نزدیکتر می شویم، اطلاعات بیشتری از نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ منتشر می شود.  

یک‌‌شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۵۰ |

مرسدس در این لحظه تمام طراحی و جزییات کابین نسل جدید اس کلاس با کد اتاق W۲۲۳ را معرفی کرده که باید اعتراف کرد نسبت به نسل پیشین خود دگرگون شده است. حال به تازگی سایت موتور ترند به نقل از مرسدس بنز آمریکا، مشخصات فنی این سدان فول سایز لاکچری را منتشر کرده است.

مشخصات فنی مدل S۵۰۰
از آنجایی که این اطلاعات به نقل از شعبه آمریکایی مرسدس بنز است، مشخصات فنی اعلامی نیز در خصوص مدل های قابل عرضه در این کشور هستند. نسخه پایه مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ در آمریکا، مدل S۵۰۰ بوده که از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با ۴۲۹ اسب بخار قدرت بهره می برد. این پیشرانه قدرتمند از یک سیستم هیبریدی EQ Boost ملایم بهره می برد که قادر است ۲۱ اسب بخار در مواقع مورد نیاز به قدرت این پیشرانه به صورت موقتی اضافه کند.

اگر این اعداد و ارقان برایتان آشناست، دلیلش این بوده که همین پیشرانه در حال حاضر روی بسیاری از مدل هایAMG ۵۳  مرسدس بنز نصب شده است. این پیشرانه درونسوز قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۲۱ نیوتن متر است. علاوه بر این موتور بنزینی، ژنراتور استارتر یکپارچه نصب شده با میل لنگ M۲۵۶ قادر به افزایش ۲۵۰ نیوتن متری گشتاور به صورت لحظه ای و موقت است.

مشخصات مدل S۵۸۰
نسخه قدرتمندتر اس کلاس ۲۰۲۱، تریم S۵۸۰ بوده که از یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با کد M۱۷۶ بهره می گیرد و قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۹۶ اسب بخار است. این پیشرانه هم به لطف بهره بردن از سیستم هیبریدی ملایم EQ بوست، می تواند به صورت لحظه ای تا ۲۰ اسب بخار قدرت پیشرانه را افزایش دهد. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه هم ۷۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. هر دو مدل S۵۰۰ و S۵۸۰ اس کلاس جدید به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت ۴Matic تمام چرخ محرک راهی بازار می شوند.

البته مرسدس بنز S۵۸۰ دارای یک مدل دیگر به نام S۵۸۰e بوده که حرف e در نام این خودرو، نشان دهنده پلاگ این هیبریدی بودن این پیشرانه است. این مدل به جای استفاده از پیشرانه هشت سیلندر مذکور، به یک پیشرانه شش سیلندر خطی مشابه نمونه نصب شده در S۵۰۰ مجهز شده که قدرت آن به ۳۶۲ اسب بخار محدود شده است. این پیشرانه درونسوز با یک موتور الکتریکی ۱۴۰ اسب بخاری کوپل شده که بیشینه قدرت ترکیبی آن به ۵۰۰ اسب بخار رسیده و گشتاور تولیدی آن نیز مشابه پیشرانه هشت سیلندر نصب شده در S۵۸۰ است.

به لطف نصب یک پک باتری ۲۸ کیلووات ساعتی، مرسدس بنز S۵۸۰e قادر است بیشینه مسافتی معادل ۹۶ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. این مسافت بیش تر دو برابر مسافت قابل پیمایش در حالت الکتریکی نسخه پیشین S۵۶۰e است. اگر نگران این هستید که باتری از ظرفیت بار این خودرو کاسته باشد، مرسدس سعی کرده که اکسل عقب را در ارتفاع پایین تری نصب کند تا پک باتری هیچ لطمه ای به فضای بار اس کلاس جدید وارد نکند. ضمن اینکه فضای بار اس کلاس جدید مقداری بزرگ تر مدل پیشین است.

مشخصات نسخه های قدرتمند AMG
نسخه های قدرتمند AMG این خودرو به لطف بهره بردن از پیشرانه پلاگ این هیبریدی قادر به تولید بیشینه قدرت ۸۰۰ اسب بخار هستند. در حالی که این بار مرسدس قصد تولید نسخه AMG S۶۵ را ندارد، ولی پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر دو توربوشارژ این کمپانی همچنان روی میباخ اس کلاس قابل نصب است که برای اولین بار مرسدس قصد عرضه آن به صورت تمام چرخ محرک را دارد.
 
مشخصات نسخه های قابل عرضه در خارج از آمریکا
مرسدس در خارج از آمریکا، اس کلاس جدید را با پیشرانه های دیزلی متعددی از جمله یک نمونه ۳ لیتری شش سیلندر با ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور راهی بازار می کند. این پیشرانه پایه این خودرو در بازار اروپاست. چون در چین و بسیاری از بازارها، مالیات سنگینی مشمول پیشرانه های حجیم می شود، مرسدس به ناچار مجبور به استفاده از پیشرانه چهار سیلندر در این خودرو است. پیشرانه های چهار سیلندر قابل نصب روی اس کلاس در چین به احتمال زیاد یک نمونه ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و همچنین یک نمونه دو لیتری با ۲۹۹ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند. پیشرانه ۱.۵ لیتری مذکور روی CLS ۲۶۰ عرضه شده در بازار چین و پیشرانه دو لیتری روی مرسدس G۳۵۰ ویژه بازار چین هم نصب شده اند.

توسعه نسخه الکتریکی برای اس کلاس جدید
مرسدس بنز اس کلاس جدید دارای یک نسخه تمام الکتریکی به نام EQS است که در سال ۲۰۲۱ با استایلی بیرونی به نسبت متفاوت از مدل بنزینی و کابینی لوکس راهی بازار جهانی می شود. مرسدس بنز اس کلاس الکتریکی قادر است بیشینه مسافت ۷۰۰ کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی کند.


در دوم سپتامبر به طور کامل رونمایی می شود
مشخصات فنی مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱ فاش شد
گزارش

کد محتوا: ۲۱۰۶۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۵۰

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۵

کلید واژه‌‌ها: مرسدس بنز، مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۱،

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۸۰

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.