معرفی ۱۰ سدان کند سال‌ های اخیر

  ما به عنوان علاقمندان اتومبیل، دوست داریم که خودرویی سریع و کاربردی داشته باشیم. برای ما فرقی نمی‌کند که اتومبیل ما سدان، هاچ‌بک و یا شاسی‌بلند باشد؛ چون فقط به دنبال سرعت و هیجان بوده و دوست داریم که در مسیرهای باز و بدون مزاحم، پای خود را برروی پدال گاز فشار داده و از صدای خوش پیشرانه و اگزوز خودرو خود لذت ببریم. اما خودروسازان همیشه و در اکثر موارد خودروهایی سریع و هیجان‌انگیز را تولید نکرده و یا برای خرید محصولات قدرتمند آنها باید پول زیادی پرداخت کرد.  

دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۳۸ |

با این وجود اتومبیل‌های معمولی برای تجربه سفری آرامش بخش بسیار مناسب بوده و نمی‌توان از سرعت کم آنها ایراد گرفت؛ چون ماهیت آنها این است و نمی توان در آن تغییری ایجاد کرد! به این ترتیب ما در خودرونویس تصمیم داریم که ۱۰ سدان کُند جهان که در سال‌های اخیر به بازار آمدند را معرفی کرده و شما را با لاکپشت‌های دنیای سدان‌ها آشنا کنیم.

هوندا سیویک هیبرید مدل ۲۰۰۳

براساس آزمایشات «Motor Trend» هوندا سیویک ۲۰۰۳ در ۱۱.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. اما نسخه هیبریدی هوندا سیویک ۲۰۰۳ در ۱۸ ثانیه موفق به پیمودن مسافت درگ ۴۰۰ متر شده که در این مسافت به سرعت ۱۲۱.۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کُندی نمونه هیبریدی این محصول به دلیل عملکرد نامناسب پیشرانه آن است. براساس اطلاعات کمپانی هوندا، این اتومبیل از پیشرانه ۴ سیلندر با توان ۸۵ اسب‌بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور در ۳۳۰۰ دور در دقیقه برخوردار است. این در حالی است که ظرفیت پیشرانه الکتریکی این خودرو ۱۳ اسب ‌بخاربوده که این نیرو را در ۳۰۰۰ دور در دقیقه به همراه ۴۶ تا ۶۲ نیوتن متر گشتاور را در ۱۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۰۸

سوبارو ایمپرزا هرگز سعی نکرد که اتومبیلی در حد و اندازه مدل‌های BRZ و WRX باشد. مدل ۲۰۰۸ ایمپرزا توانایی‌های زیادی دارد؛ اما سرعت آن بسیار کم است. براساس برخی از گزارشات، شتاب صفر تا ۱۰۰ این محصول بین ۸ تا ۹.۵ ثانیه اندازه‌گیری شده است. با این وجود برخی نشان داده‌اند که ۲۲ ثانیه طول می‌کشد که ایمپرزا ۲۰۰۸ به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد! در زیر کاپوت ایمپرزا ۲۰۰۸ یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر قرار دارد. پیشرانه مزبور ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت را در ۶ هزار دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را در ۴۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.
 
سوبارو لگاسی مدل ۲۰۱۰

متاسفانه سوبارو ایمپرزا ۲۰۰۸ تنها محصول کُندِ سوبارو در لیست ما نبوده و براساس گزارشات منتشر شده؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل ۲۰۱۰ سوبارو لگاسی هم حدود ۹.۳ ثانیه است. با این حال براساس آزمایش مجله «Car and Driver»، سوبارو لگاسی ۲۰۱۰ شتابی در حد و اندازه ۸.۸ ثانیه دارد. در عین حال ۲۶.۵ ثانیه طول می‌کشد که لگاسی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. در این محصول از پیشرانۀ ۲.۵ لیتری با توان ۱۷۰ اسب‌بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در ۴ هزار دور در دقیقه استفاده شده است.
 
فولکس واگن جتا اس مدل ۲۰۱۱

به طور کلی باید گفت که فولکس واگن جتا اس مدل ۲۰۱۱ اتومبیل بسیار خوبی است؛ اما این محصول علاقه‌مندان به سرعت و هیجان را ناامید خواهد کرد. براساس گزارش‌های موجود، شتاب صفر تا ۱۰۰ جتا اس مدل ۲۰۱۱ تنها ۱۱ ثانیه بوده و ۳۳ ثانیه هم زمان می‌برد که این خودرو به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. در زیر کاپوت جتا اس ۲۰۱۱ از پیشرانه‌ای ۲ لیتری استفاده شده است. پیشرانه مزبور ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت را در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور را در ۴ هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. البته باید توجه داشت که مصرف سوخت این محصول حدود ۳۴ مایل در هر گالن آمریکا یا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

آکورا ILX هیبرید Tech مدل ۲۰۱۳

اگر در بازار به دنبال خرید یک اتومبیل هیبریدی دست دوم بوده و دوست دارید که سرعت و هیجان را با اتومبیلی هیبریدی تجربه کنید؛ به فکر خرید آکورا ILX هیبرید Tech مدل ۲۰۱۳ نباشید. براساس آزمایشی که توسط « Edmunds.com» انجام شده است؛ شتاب ۰ تا ۱۰۰ این محصول ۶.۵ ثانیه بوده و ۱۶.۲ ثانیه هم طول می‌کشد که به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسد. پیشرانه این محصول موتوری ۲.۴ لیتری با توان ۱۱۱ اسب‌بخار و با گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر است. ظاهراً این محصول برای جذب جوانان به بازار عرضه شده؛ اما رانندگان جوان کمتر جذب اتومبیل‌های کُند شده و بیشتر طالبِ سرعت و هیجان هستند.

نیسان سنترا مدل ۲۰۱۶

مدتی طولانی است که نیسان سنترا خود را به عنوان یکی از مطمئن‌ترین سدان‌های موجود در بازار اثبات کرده و به طور کلی باید مدل ۲۰۱۶ سنترا را اتومبیلی مناسب دانست. ولی سنترا برای رانندگی هیجان‌انگیز و سریع ساخته نشده و آزمایش « Top Speed» نشان داده که شتاب صفر تا ۱۰۰ این محصول تنها ۹.۲ ثانیه است. در زیر کاپوت سنترا ۲۰۱۶ پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۳ نیوتن متر قرار دارد. همان‌طور که در تصویر می‌بیند؛ ظاهر سنترا بد نیست؛ اما عملکرد فنی مناسبی ندارد.

میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۷

میتسوبیشی میراژ اتومبیلی است که در طی سالیان متمادی موفق به حضور در لیست کُندترین اتومبیل‌های جهان شده است. هر مدلی از  میتسوبیشی میراژ، در نوع خود سرعتی بسیار کم و عملکردی ضعیف داشته و مدل ۲۰۱۷ هم از این قاعده مستثنی نیست. براساس آزمایش «Car and Driver» برروی نسخه اتوماتیک میتسوبیشی میراژ G۴ مدل ۲۰۱۷؛ این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارد.  علاوه بر این برای رسیدن به سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت، میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۷ به ۳۵.۶ ثانیه زمان احتیاج دارد. تمام رکوردهای ناامیدکننده میراژ، به دلیل استفاده از پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر با توان ۷۸ اسب‌بخار به ثبت رسیده است.

تویوتا کرولا مدل ۲۰۱۸

تویوتا کرولا نیز همانند نیسان سنترا سال‌ها است که در بازار حضور دارد. این محصول با وجود سرعت کم خود، پیشرفت‌ خوب و  عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است. مدل ۲۰۱۸ تویوتا کرولا از توان پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری بهره برده و ۱۳۲ اسب‌بخار را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به ارمغان می‌آورد. همچنین ۱۷۳ نیوتن متر گشتاور را در ۴۴۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. آزمایش‌های انجام شده توسط «Motor Trend» نشان می‌دهد که این سدان در ۹.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با این وجود این محصول از نظر میزان مصرف سوخت و صرفه اقتصادی بسیار مناسب بوده و تنها ۶.۵ لیتر سوخت را با پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت در جاده مصرف می‌کند.

تویوتا کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۰

متاسفانه تویوتا کرولا هیبریدی جدید از همتای غیر هیبریدی خود هم کُندتر است. در حقیقت آزمایش « Motor Week» نشان داد که کرولا هیبریدی ۲۰۲۰ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۰.۳ ثانیه زمان احتیاج داشته و در ۱۷.۷ ثانیه موفق به پیمودن یک چهارم مایل خواهد شد. در زیر کاپوت این خودرو موتوری ۱.۸ لیتری قرار دارد که ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت داشته و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. مسلماً این محصول بهترین خودروی لیست ما نیست؛ اما به اندازه کافی مناسب و معقول بوده و برای رفت و آمدهای روزانه در سطح شهر بسیار مناسب است.

نیسان ورسا مدل ۲۰۲۰

نیسان ورسا همیشه جزو اتومبیل‌های مقرون به صرفه بوده و به همین خاطر می‌توان درک کرد که چرا شما علاقه‌مند به خرید خودرویی مانند نیسان ورسا مدل ۲۰۲۰ هستید. اما انتظار نداشته باشید که هنگام رانندگی با ورسا ۲۰۲۰ هیجان را در جاده‌ها تجربه کنید. در بررسی‌های مرتبط به این اتومبیل، مشخص شده که شتاب آن بسیار کُند و ناامیدکننده است. در حقیقت آزمایش « Motor Week» نشان داده است که ورسا ۲۰۲۰ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱.۳ ثانیه زمان احتیاج دارد. علت ثبت شتابی ناامیدکننده توسط ورسا را باید استفاده از پیشرانه ۱.۶ لیتری با توان ۱۲۲ اسب‌بخار و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور دانست.


معرفی ۱۰ سدان کند سال‌ های اخیر
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۶۳

ارسال: دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۳۸

به روز شده: دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۵۸

کلید واژه‌‌ها: هوندا، سوبارو، فولکس واگن، آکورا، نیسان، میتسوبیشی، تویوتا، تویوتا کرولا

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۶۰۶

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.