مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
تزریق هیجان به جعبه دنده های CVT توسط تویوتا؛ e-CVT چگونه کار می کند؟
پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
بیسو به جای سوبارو
دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
۱۰ ابرخودرو جذاب با بیشترین فضای باردر صندوق عقب
شنبه، ۲۶ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
رنو ۵، خودرویی که استحقاق توجه بیشتری داشت
رنو ۵ خودرویی که از طراحی کوچک اما تاثیرگذاری برخوردار بود و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت.
پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۱۵ |
آخرین باری که یک رنو ۵ را مشاهده کردید، احتمالا به سالهای دور باز میگردد و اکثر مردم از این موضوع که این خودرو چه تاثیری روی خودروهای نسل بعد گذاشت، غافل هستند. در این جستار به بررسی جزییات طراحی کوچولوی فرانسوی میرویم. زمانی که شعار «هرچه بزرگتر، بهتر» رایج بود، این کوچولوی دوست داشتنی تاثیر عمیقی در صنعت خودروسازی ایفا کرد. طراحی میشل بوئه برای این فلفل فرانسوی از خیلی جهات قابل توجه بود، اما در حال حاضر فقط به بررسی جزییات میپردازیم. رنو ۵ یکی از اولین خودروهایی بود که از سپرهای پلاستیکی استفاده میکرد (پونتیاک Endura پیش از رنو بود). البته جنس سپرها نیستند که از اهمیت ویژهای برخوردارند بلکه نکتهی قابل توجه طراحی سپرها است، به گونهای که در جلو به پایین کشیده شده و چرخهای جلو را میپوشاند و در عقب نیز در ادامهی چرخهای عقب کشیده شده است. در عکسها این مورد به وضوح مشخص است. در دههی ۷۰ میلادی خودروها این گونه ساخته نمیشدند، به طور مثال به عکس فولکس واگن پولو تولید شده در سال ۱۹۷۲ توجه کنید. نحوهی طراحی سپرها در رنو۵ هیچ شباهتی به خودروهای زمان خود ندارد. در آن سالها معمولا سپرهای فلزی و به شکل مستطیل روی خودروها قرار میگرفت و تا سال ۱۹۸۰ این شکل از سپرها رایج بود. این روند تا سال ۱۹۹۰ ادامه داشت و از آن زمان اوضاع تغییر کرد و این تغییرات بیشتر و بیشتر به سمت رنو ۵ بود. در دههی ۹۰ تقریبا هراتومبیلی از این روش استفاده میکرد و سپرهای پلاستیکی و همرنگ بدنه در جلو و عقب خودرو، کم کم جایگاه سپرهای فلزی را از آن خود کردند. امروزه همهی خودروها مثل این بی ام و از نوآوری رنو۵ استفاده میکنند و این امر فقط محدود به خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت نمیشود. کوچولوی فرانسوی اولین خودرویی بود که از این ایدهی هوشمندانه بهره برد و امروزه این امر تبدیل به یک استاندارد شده است. رنو ۵ در عین کوچکی و ریزنقشی، تحولی عظیم و در عین آرام ایجاد کرد، خودرویی که باید لحظاتی به احترامش درنگ کرد و از تاثیرش در این صنعت پرفراز و نشیب، غافل نماند.
کد محتوا: ۲۱۰۴۳
ارسال: پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۱۵
به روز شده: پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۱۲
کلید واژهها: رنو، رنو ۵، بی ام و، فولکس واگن
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۲۲۷۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.