جانشین تولید انبوه دیمون

دوج چلنجر SRT سوپر استاک از راه رسید

  کمپانی خودروسازی دوج با معرفی نسخه دیمون چلنجر به موفقیتی خیره کننده دست یافت و توانست لقب سریع ترین خودروی تولیدی خیابانی دنیا را به دیمون اختصاص دهد.  

دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵:۰۷ |

پس از گذشت یک سال دوج تصمیم به توقف تولید دیمون گرفت تا این نسخه جزو محصولات خاص و تیراژ محدود این خودروساز آمریکایی باقی بماند. ولی به جای دیمون اقدام به عرضه نسخه Redeye چلنجر کرد که مقداری از دیمون ضعیف تر و کندتر بود؛ ولی با این حال باز هم برای طرفداران این خودرو تداعی کننده دیمون بود. حال کمپانی دوج در سال ۲۰۲۰ اقدام به معرفی یک نسخه جدید با نام سوپر استاک کرده تا هرچه بیشتر توجه طرفداران خودروهای عضلانی را با چلنجر جلب کند.

چلنجر سوپر استاک چیست؟
نسخه SRT سوپر استاک جدیدترین عضور خانواده بزرگ مدل های مختلف دوج چلنجر محسوب شده که در واقع بر پایه نسخه هلکت رد آی توسعه یافته است. ولی دوج بیشینه قدرت تولیدی نسخه سوپر استاک را مقداری نسبت به رد آی افزایش داده و حال این نسخه جدید قادر به تولید بیشینه قدرت تولیدی ۸۰۷ اسب بخار است. جهت یادآوری بیان می کنیم که چلنجر رد آی قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۹۷ اسب بخار بود. اما نسخه سوپر استاک ضمن اینکه بخشی از ویژگی های خود را از تریم رد آی به ارث برده، کیت بدنه واید خود و همچنین چرخ های Nitto رادیال درگ خود را نیز از نسخه فوق محبوب چلنجر دیمون به ارث برده است.

چلنجر SRT سوپر استاک دارای رینگ های ۱۸ اینچی سبک وزنی بوده که در پشت این رینگ های مخصوص درگ، روتورهای ۱۴.۲ اینچی و کالیپرهای ترمز چهار پیستونه برمبو نصب شده اند تا توان متوقف کردن این هیولا را داشته باشند. مدهای رانندگی در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز با سایر نسخه های چلنجر یکسان است.

آمار و ارقام عملکرد
دوج ادعا کرده که چلنجر سوپر استاک قادر است از خط پایان درگ ۴۰۰ متر طی ۱۰.۵ ثانیه و با سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت عبور کند. این نسخه جدید چلنجر قادر است طی ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این بیشینه سرعت برای خودرویی با این سطح از قدرت بسیار کم است، ولی دلیل این نهایت سرعت کم، نصب تایرهای فوق چسبنده رادیال مناسب مسابقه درگ است تا از هرزگردی خودرو جلوگیری شود.

دوج بنا به دلایلی سعی کرده که چلنجر سوپر استاک در عملکرد یک پله نسبت به دیمون پایین تر باشد. در حالی که چلنجر سوپر استاک بسیاری از تکنولوژی های دیمون را به ارث برده، اما یکی از ویژگی های کلیدی دیمون که سبب لانچ خیره کننده این خودرو شده بود، در این چلنجر دیده نمی شود که این ویژگی کلیدی Trans Brake نام دارد. از آنجایی که چلنجر سوپر استاک مقداری نسبت دیمون ۸۴۰ اسب بخاری ضعیف تر است، این خودرو را باید دومین محصول سریع دوج در خصوص شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و همچنین دومین محصول سریع این خودروساز آمریکایی برای پیمودن مسافت درگ ۴۰۰ متر دانست.

تولید به صورت انبوه
یکی از ویژگی هایی که موجب خاص بودن دیمون شده بود، تیراژ پایین تولید آن بود. ولی دوج قصد ندارد که سوپر استاک را به صورت محدود تولید کند. به عبارت دیگر دوج اعلام کرده که این نسخه ویژه درگ چلنجر تا سال ۲۰۲۱ تولید خواهد شد و در زمان تولید، هیچ محدودیتی برای تیراژ آن درنظر نگرفته است. ولی در این لحظه دوج قیمت چلنجر سوپر استاک را اعلام نکرده است.

با توجه به برچسب قیمت ۷۸ هزار دلاری دوج چلنجر SRT هلکت رد آی واید بادی، انتظار می رود که نسخه سوپر استاک این خودرو قیمتی فراتر از ۸۰ یا حتی ۸۵ هزار دلار در زمان آغاز فروش در پاییز امسال داشته باشد.

جانشين توليد انبوه ديمون
دوج چلنجر SRT سوپر استاك از راه رسيدجانشين توليد انبوه ديمون
دوج چلنجر SRT سوپر استاك از راه رسيدجانشين توليد انبوه ديمون
دوج چلنجر SRT سوپر استاك از راه رسيد


جانشین تولید انبوه دیمون
دوج چلنجر SRT سوپر استاک از راه رسید
خبر

کد محتوا: ۲۱۰۲۸

ارسال: دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵:۰۷

به روز شده: دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶:۰۲

کلید واژه‌‌ها: دوج، دوج چلنجر، دوج چلنجر سوپر استاک، دوج دیمون

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۸

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.