مجهز به بزرگترین جلوپنجره تاریخ باواریا

نسل جدید ب ام و سری چهار معرفی شد

  اگر نگران یکنواختی و بی حاشیه بودن محصولات دو در ب ام و بودید، با رونمایی نسل جدید سری ۴ مدل ۲۰۲۱ این نگرانی به صورت کامل برطرف شده؛ چراکه این خودرو مشابه نمونه مفهومی به یک جلوپنجره دوقلوی بسیار بزرگ، تکنولوژی های جدید، پیشرانه شش سیلندر با تکنولوژی هیبریدی ملایم و همچنین کیت آیرودینامیکی ارتقا یافته مجهز شده است.  

دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۱۷ |

تمامی این تغییرات موجب ارتقا چشمگیر نسل جدید سری ۴ نسبت به نسخه پیشین شده اند و چه عاشق استایل ظاهری این خودرو باشید و چه متنفر از آن، بهتر است بدانید که مشخصات فنی آن روی کاغذ بسیار جذاب به نظر می رسند.

طراحی ظاهری
از زاویه های مختلفی استایل ظاهری نسل جدید ب ام و سری ۴ جذاب به نظر می رسد. این خودرو از دیزاینی دقیق و تهاجمی مشابه کانسپت ۴ که سال پیش رونمایی شده بود، بهره می برد. به موجب این طراحی دقیق ضریب مقاومت هوای این خودرو از ۰.۲۹ در نسل پیشین به ۰.۲۵ بهبود یافته است. مضاف بر آن چراغ های LED تطبیقی، رینگ های ۱۸ اینچی استاندارد و ۱۹ اینچی آپشنال به همراه چراغ های عقب با دیزاینی L شکل موجب زیبایی این کوپه جذاب به خصوص از نمای عقب شده اند.

اما نکته بسیار عجیب و پر حاشیه در خصوص نسل جدید ب ام و سری ۴، آن جلوپنجره دوقلوی بیش از حد بزرگی است که دقیقا مشابه نمونه نصب شده در کانسپت ۴ است. بسیاری جسارت ب ام و را برای نصب این جلوپنجره ستوده اند، چراکه به موجب نصب آن این کمپانی از طراحی های تکراری و کسل کننده فاصله گرفته است. ب ام و اظهار کرده که نصل این جلوپنجره بزرگ برای رساندن هوا به پیشرانه شش سیلندر جدید این خودرو الزامی بوده است.

مشخصات فنی نسخه پایه
نسخه پایه نسل جدید سری ۴، ترین ۴۳۰i بوده که در دو نوع عقب محرک و چهار چرخ محرک xDrive قابل سفارش است. این خودرو به نسخه ارتقا یافته پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب ام و تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۵۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۹۹ نیوتن متر است. این پیشرانه نسبت به نمونه نصب شده روی نسل قبلی سری ۴، ۷ اسب بخار قدرت و ۵۲ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند که ارتقای چشمگیری محسوب می شود.

به موجب این پیشرانه، نسخه عقب محرک ۴۳۰i طی ۵.۵ ثانیه و نسخه تمام چرخ محرک xDrive این خودرو طی ۵.۳ ثانیه قادر هستند از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابند. لازم به ذکر است که بیشینه سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مشخصات فنی نسخه M۴۴۰i
همانطور که پیشتر گفته شد، دلیل اصلی طراحی این جلوپنجره پرچالش، رساندن هوای کافی به پیشرانه شش سیلندری جدیدی است که برای نسخه M۴۴۰i نصب شده است. این پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر با یک سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی کوپل شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۸۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر است. سیستم هیبریدی ملایم این خودرو به کمک ژنراتو استارتر قادر به تولید ۱۱ اسب بخار قدرت به صورت لحظه ای بوده و به موجب آن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۳ ثانیه ای برای سری ۴ M۴۴۰i به ارمغان آمده است.

ب ام و برای مشتریان در اروپا نسخه های دیزلی مختلفی اعم از ۴۲۰d، ۴۲۰d xDrive، ۴۳۰d xDrive و ۴۴۰d xDrive را عرضه کرده و همانند نسخه های بنزینی یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ ها را برعهده دارد.

بهبود داینامیک نسبت به نسل قبل
تمامی تغییرات اعمال شده در سری ۴ جدید که بی حاشیه هم نبوده، موجب بهبود داینامیک این خودرو نسبت به گذشته شده اند. با وجود اینکه سری ۴ از پلتفرم سری ۳ جدید بهره برده، اما به تعلیقی انحصاری مجهز شده که صلبیت آن را ارتقا داده؛ مضاف بر آن ابعاد این خودرو نسبت به سری ۳ مقداری تفاوت دارد.

سری ۴ کوپه جدید ۶ سانتی متر طویل تر، ۲.۵ سانتی متر عریض تر و ۶ سانتی متر ارتفاع کمتری نسبت به سری ۳ استاندارد دارد. اما با این وجود تقسیم وزن ۵۰/۵۰ سری ۳ در این خودروی کوپه همچنان حفظ شده است. همچنین مشتریان قادر هستند سیستم تعلیق تطبیقی M را برای سری ۴ سفارش دهند که به موجب نصب آن فرمانپذیری، سواری و پاسخ جعبه فرمان به حرکت های ناگهانی بهبود زیادی پیدا می کند.

طراحی کابین
افرادی که به دیزاین محصولات جدید ب ام و اشراف داشته باشند، در اولین برخورد متوجه تغییرات اعمال شده در کابین می شوند. کابین سری ۴ جدید دیزاینی راننده محور درست مشابه سری ۳ جدید داشته و به صورت استاندارد دارای تودوزی چرمی SensaTec در رنگ بژ یا سیاه است. البته به صورت آپشنال امکان سفارش چرم Vernasca در هفت رنگ بژ/مشکی، قرمز، موکا، مشکی/آبی، مشکی، سفید صدفی و زرد وجود دارد.

در میان داشبورد این خودرو شاهد نصب جدیدترین ورژن سیستم سرگرمی ب ام و موسوم به iDrive ۷.۰ هستیم که در حالت پایه متشکل از یک نمایشگر ۸.۸ اینچی در میان داشبورد و یک نمایشگر ۵.۱ اینچی در پشت فرمان است. ولی به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی در میان داشبورد و ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان نیز وجود دارد.

ویزگی های جدید سری ۴
در خصوص تجهیزات تازه نصب شده برای این کوپه باواریایی می توان به رهیاب بر پایه cloud اشاره کرد که در کنار سیستم رهیاب استاندارد این خودرو فعالیت می کند. همچنین یک هد آپ دیسپلی جدید برای این خودرو نصب شده که ۷۰ درصد ابعاد بزرگتری نسبت به نمونه پیشین داشته و شفافیت آن نیز نسبت به گذشته بهبود یافته است. همچنین سری ۴ جدید دارای درگاه اندروید اتو و اپل کاری بدون سیم به صورت استاندارد است.

در مقوله ایمنی هم سری ۴ دارای ویژگی های جدید از جمله هشدار برخورد از حلو با ترمز اضطراری خودکار، هشدار تغییر خطوط با کمکی فرمان و سیستم محدود کننده سرعت دست مشابه سری ۳ جدید است. به صورت آپشنال هم امکان نصب پکیج کمکی راننده حرفه ای ب ام و شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف، تثبیت کننده خطوط حرکت با قابلیت پیشگیری از برخورد جانبی و ترمز خودکار عقب وجود دارد.

قیمت
نسخه پایه عقب محرک ب ام و ۴۳۰i در آمریکا برچسب قیمتی معادل ۴۵ هزار و ۶۰۰ دلار دارد. نسخه xDrive ۴۳۰i هم قیمتی معادل ۴۷ هزار و ۶۰۰ دلار داشته؛ اما مجهزترین نسخه فعلی سری ۴ موسوم به M۴۴۰i xDrive قیمتی معادل ۵۸ هزار و ۵۰۰ دلار داشته و قرار است که از ماه اکتبر این خودرو راهی بازارهای جهانی شود.

مجهز به بزرگترين جلوپنجره تاريخ باواريا
نسل جديد ب ام و سري چهار معرفي شد


مجهز به بزرگترین جلوپنجره تاریخ باواریا
نسل جدید ب ام و سری چهار معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۱۰۰۳

ارسال: دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۱۷

به روز شده: دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱:۵۸

کلید واژه‌‌ها: ب ام و سری چهار، بی ام و،

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۰۹

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.