الگوبرداری از تعلیق و استایل خودروهای فرمولا۱

ابرخودروی الکتریکی آپکس AP-۰ رونمایی شد

  یک کمپانی بریتانیایی به نام آپکس به تازگی با عرضه محصولی جدید به نام AP-۰ به دنیای ابرخودروها وارد شده است. این خودرو امروز در لندن در قالب نمونه مفهومی رونمایی شده و باید اعتراف کنیم که طراحی و استایل آن بسیار شگفت انگیز است.  

شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳:۴۰ |

همانند سایر ابرخودروهای امروزی هسته اصلی آپکس AP-۰ از فیبر کربن تشکیل شده است؛ به عبارت دیگر شاسی و ساختار سازه فضایی ماژولار این خودرو از جنس فیبرکربن تولید شده‌اند که این امر موجب افزایش صلبیت ساختار AP-۰ شده است.

آپکس در طراحی پنل‌های بدنه و ساختار کلی AP-۰ از خودروهای فرمول۱ و له مانس الگوبرداری کرده تا مقاومت بدنه آن در مقابل هوا تا حد ممکن کمتر شود. به لطف همین طراحی خوب AP-۰ قادر به تولید نیروی رو به پایین کافی در تمام سرعت‌ها بوده و دیگر نیازی به نصب اسپویلر بزرگ در پروفیل عقب نیست. آپکس AP-۰ آیرودینامیک خوب خود را مدیون باله عمودی است که از سقف تا پروفیل عقب امتداد یافته و روی آن چراغ‌هایی LED طراحی شده که زیبایی خیره کننده‌ای به قسمت عقبی این خودرو بخشیده‌اند و به نوعی تداعی کننده لوگوی شرکت به بیننده هستند.

کابین این خودرو به دلیل بهره بردن از غربیلک فرمان چهار گوش و سه نمایشگر دیجیتالی برای راننده، حال و هوای خودروهای مفهومی را تداعی می‌کند. این خودرو دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای شامل واقعیت افزوده به همراه رادار لیدار است که که نقشه‌ای با تمام جزییات از فضای اطراف خودرو را تهیه می‌کند. آپکس اظهار کرده که نصب سیستم‌های کمکی راننده باعث شده تا ابرخودروی AP-۰ دارای سیستم خودران سطح سه باشد، مضاف بر آن امکان ارتقای سیستم‌های کمکی راننده و خودران این ابرخودرو برای رسیدن به سطح رانندگی خودران ۴ نیز در آینده وجود دارد. جهت یادآوری بیان می‌کنیم که پیشرفته‌ترین سیستم‌های خودران نصب شده روی خودروهای امروزی مانند کادیلاک موسوم به سوپر کروزکنترل و تسلا موسوم به اتوپایلوت، سطح ۲ رانندگی خودران را برای راننده فراهم می‌کنند.

در خصوص مشخصات فنی AP-۰ باید بیان کنیم که ابرخودرویی عقب محرک بوده که یک پک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی در کف آن نصب شده که بیشینه قدرت تولیدی ۶۵۰ اسب‌بخار را برای آن به ارمغان آورده است. به لطف استفاده گسترده از الیاف فیبرکربنی، وزن کلی این خودرو ۱۲۰۰ کیلوگرم بوده که به دلیل همین وزن سبک AP-۰ قادر شده با بهره گیری از نیروی تولیدی پیشرانه الکتریکی طی ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت قابل پیمایش این ابرخودروی الکتریکی نیز ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. آپکس اظهار کرده که AP-۰ در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت ۵۱۵ کیلومتر تحت سیکل WLTP بوده و به لطف بهره بردن از قابلیت شارژ سریع، طی ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن شارژ می‌شود.

آپکس وعده هندلینگی خیره کننده و پایداری بسیار خوبی را در پیچ‌ها و مانورها برای AP-۰ داده که این پایداری به لطف الگوبرداری از تعلیق خودروهای فرمولا۱ حاصل شده است. دیسک‌های ترمز ۱۴ اینچی و کالیپرهایی شش پیستونه در محور جلو نیز وظیفه متوقف کردن این سوپراسپرت الکتریکی زیبا را بر عهده دارند. طراحی کابین، صندلی و موقعیت قرارگیری در پشت فرمان AP-۰ تا حد بسیار زیادی مشابه خودروهای فرمولا۱ بوده و فاصله راننده تا سطح جاده ۹ سانتی‌متر اعلام شده است؛ در واقع راننده حس لغزیدن روی آسفالت و سطح جاده را به هنگام سواری با این خودرو دارد!

برخلاف بسیاری از خودروهای مفهومی که پس از مدتی فراموش می‌شوند و هیچ‌گاه به تولید نمی‌رسند، ظاهرا آپکس قصد دارد که AP-۰ را به تولید برساند و خوشبختانه قصد عرضه آن در سراسر دنیا را دارد. البته این هدف تا سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد و هنوز تعداد تولیدی این خودرو مشخص نیست. اما آپکس اعلام کرده که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، AP-۰ با برچسب قیمتی معادل ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ راهی بازار جهانی می‌شود.


الگوبرداری از تعلیق و استایل خودروهای فرمولا۱
ابرخودروی الکتریکی آپکس AP-۰ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۰۹۴۵

ارسال: شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳:۴۰

به روز شده: شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳:۴۰

کلید واژه‌‌ها: آپکس، آپکس AP-۰

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۳۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.