فراری استالونه؛ جانشینی فوق جذاب برای مدل لافراری

  خودروسازان به نام ایتالیایی، نام خود را با ترکیبی از شاهکارهای مهندسی و طراحی منحصربه‌فرد، همراه کرده‌اند که کمتر شرکتی در جهان (شاید هم هیچ شرکتی در جهان) توانایی رقابت با آن‌ها ازنظر ساخت مدل‌های فوق جذاب و اسپرت را نداشته باشد.  

شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱:۵۶ |

شرکت نام‌آشنای فراری نیز یکی از همین برندهای جذاب است که علاقه دارد تا طرح‌های آینده و خودروهای پرچم‌دار خود را در برنامه زمان‌بندی‌اش نگه‌داشته و هرروز، آن را پروبال بیشتری بدهد.

اکنون ما در مورد خودروی کراس اوور موسوم به «پورسانگ» (Purosangue) این شرکت که می‌تواند اولین خودروی غیر اسپرت و کراس اوور خودروساز ایتالیایی باشد می‌دانیم. خودرویی که فراری، علاقه دارد آن را با سیستم محرکه هیبرید و حتی بر اساس شایعات، یک مدل تمام برقی، تولید کند.

البته اگرچه پیش‌بینی محصولات آینده چنین خودروساز جسوری، کار ساده‌ای نیست اما طراح صنعتی و هنرمند حوزه گرافیک، آقای موری شارپ (Murray Sharp)، فکر می‌کند که این شرکت برای خودروی محبوب خود یعنی «لافراری» یک چنین جانشین لایق و شایسته‌ای را تعیین خواهد کرد.

این خودرو که بانام «استالونه» (استالیون در زبان ایتالیایی)، شناخته می‌شود، توانسته به‌خوبی، حس طراحی خاص فراری را با جسارت و ارزش‌های منحصربه‌فرد این شرکت، یکی کند. بر اساس گفته‌های طراح استالونه، این مدل می‌تواند همان چیزی باشد که در ذهن فراری و به‌عنوان یک نمونه بعدی برای لافراری جذاب و محبوب، نقش خود را بازی کند.

با نگاهی نزدیک‌تر و دقیق‌تر به طراحی خارجی استالونه، متوجه طراحی قسمت جلویی کوچک و زاویه‌داری می‌شویم که دو عدد دریچه هوایی، برای بالا بردن ضریب آئرودینامیک، روی آن به چشم می‌خورند. حتی در قسمت‌های کناری پشت درب‌ها نیز، دو عدد دریچه هوایی بزرگ مشاهده می‌شود که در کنار رینگ‌هایی برای عبور جریان هوا، می‌توانند در هرچه سریع‌تر و چابک‌تر شدن خودرو، نقش ایفا کنند.

استفاده از فیبر کربن در طول بدنه، رینگ‌های ۵ پره فوق جذاب، خروجی اگزوز دوگانه‌ای که در قسمت‌های کناری شیشه عقب، درست در همان قسمت موتور، قرارگرفته، طراحی تیز و زاویه‌دار بدنه و ترکیب رنگی مختص فراری، همگی از ویژگی‌هایی هستند که استالونه را به شاهکار نهایی تبدیل می‌کنند که تولید آن، فقط از دست چنین شرکتی برمی‌آید.

آقای شارپ، طراح این طرح گفته است: «این طرح برای من بسیار خاص و منحصربه‌فرد بوده و هست. طرحی که برای انجام دادنش، از ۱۲ نرم افزار مختلف طراحی استفاده کردم تا بتوانم به نمونه نهایی حاضر، برسم. نرم افزارهایی که حتی ۶ نمونه از آن‌ها را قبلاً کارنکرده بودم. برنامه‌های بزرگی مانند آلیاس (Alias)، فتوشاپ و افترافکت (Aftereffect) از نرم افزارهایی بودند که برای طرح‌بندی اولیه، کمکم کردند.»


فراری استالونه؛ جانشینی فوق جذاب برای مدل لافراری
گزارش

کد محتوا: ۲۰۹۴۰

ارسال: شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱:۵۶

به روز شده: شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳:۴۵

کلید واژه‌‌ها: فراری، کراس اوور، خودرو اسپرت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۴۸۲

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.