رقیبی تازه برای ژرمن‌ها از فرانسه

سدان پریمیوم دی اس۹ معرفی شد + فیلم

  به تازگی عضو جدیدی به باشگاه سدان‌های لاکچری از فرانسه وارد شده است.  

سه‌‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰:۳۷ |

این تازه وارد دی اس۹ نام داشته که امروز از آن پرده برداری شده و روی نسخه ارتقا یافته پلتفرم EMP۲ جلو محرک پژو سیتروئن توسعه یافته است. این خودرو با دارای بودن فاصله بین دو محوری معادل ۲۸۹۵ میلی‌متر سدانی بزرگ سایز بوده، اما لازم به ذکر است که فاصله محور آن مقداری نسبت به رقیبی مانند ب‌ام‌و سری ۵ کمتر است. اما به هر حال این اولین محصول سدان دی‌اس در چنین ابعادی است و به تجهیزات ایمنی و رفاهی قابل توجهی مجهز شده است.

دی اس۹ به پیشرانه پلاگ این هیبریدی مجهز است. زیر کاپوت عضلانی این خودرو یک پیشرانه از خانواده PureTech سیتروئن نصب شده که در کنار آن یک موتور الکتریکی نیز فعالیت می‌کند؛ این مجموعه هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۲۵ اسب‌بخار است. به لطف نصب پک باتری ۱۱.۹ کیلووات ساعتی، این خودرو قادر است در حالت تمام الکتریکی بیشینه مسافتی بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت طی کند. البته در آینده دی اس قصد عرضه نمونه ۲۵۰ اسب‌بخاری و همچنین نمونه اسپرت و عملکردی ۳۶۰ اسب‌بخاری تمام چرخ محرک همین پیشرانه را برای این سدان لاکچری دارد. جدا از سطح قدرت، تمام نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده هشت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

از جمله تجهیزات نصب شده روی دی اس۹ می‌توان به سیستم تعلیق فعال اشاره کرد که سطح جاده پیش رو را اسکن می‌کند؛ در کنار این تعلیق سنسورهای زیادی هم نصب شده و دی اس ادعا کرده این سیستم قادر به پیش‌بینی شرایط جاده بوده و دمپرها را با توجه به سطح حرکت تنظیم کرده تا سواری نرمی برای آن به ارمغان آید. در حالت تاریکی نیز چراغ‌های LED این خودرو دارای پنج حالت مختلف روشنایی اعم از شهر، روستا، بزرگراه، پارکینگ و آب و هوای بد هستند. سیستم نایت ویژن این خودرو هم در تاریکی دید مناسبی به راننده می‌دهد و تصاویر مسیر پیش رو را در نمایشگر پشت فرمان به راننده نشان می‌دهد.


درون کابین دی اس۹ شاهد طراحی مینیمالی هستیم و یک نمایشگر بزرگ در میان داشبورد آن نصب شده که کنترل بیشتر سیستم‌ها توسط آن صورت می‌گیرد؛ اطلاعات مهم خودرو و مسیر هم در نمایشگر دیجیتالی نصب شده در پشت فرمان به راننده نمایش داده می شود؛ نصب ۱۴ بلندگو با کیفیت نیز باعث شده سرنشینان از گوش کردن به موسیقی در این خودرو لذت ببرند. دی اس اظهار کرد که در مجهز‌ترین نسخه این سدان قصد دارد ترکیبی از چرم، جیر آلکانتارا، نورپردازی و چندین مواد ویژه دیگر را در تزیینات و تودوزی کابین به کار ببرد تا استایلی پریمیوم به آن ببخشد.

قطعا چنین سدان لوکسی آن هم در سال ۲۰۲۰ به سیستم‌های کمکی مختلفی تجهیز شده است. دی اس۹ دارای سطح ۲ رانندگی خودران به صورت محدود در بزرگراه‌ها بوده که متشکل از کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، تثبیت خطوط حرکت و چندین سیستم دیگر است. همچنین در نسخه‌های مجهزتر این خودرو قابلیت تغییر خودکار خطوط با زدن راهنما به صورت اتوماتیک نیز وجود دارد. در سیکل ترافیک‌های حرکت و توقف پی در پی اگر زمان توقف بیش از سه دقیقه شود، این خودرو به صورت خودکار خاموش می‌شود و برای روشن کردن آن باید راننده استارت بزند. این خودرو همچنین دارای سیستم تشخیص هوشیاری راننده است و اگر تشخیص دهد که هوشیاری وی کم شده، با صدایی به وی هشدار می‌دهد.

دی اس قصد دارد این سدان پریمیوم را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی عرضه کند، اما در این لحظه مطلبی در خصوص قیمت آن اعلام نکرده است.


رقیبی تازه برای ژرمن‌ها از فرانسه
سدان پریمیوم دی اس۹ معرفی شد + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۹۳۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰:۳۷

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳:۳۹

کلید واژه‌‌ها: دی اس، دی اس۹، سدان

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۱۹

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۹ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.