بی ام و سری ۶ جدید، پورشه ۹۱۱ را هدف می‌گیرد؟

  نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶ می‌تواند برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید شود؟ مدیر واحد طراحی خودروساز باواریا احتمال چنین اتفاقی را رد نکرده است.  

یک‌‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹:۲۹ |

پورشه ۹۱۱ در نظر بسیاری از کارشناسان هنوزهم بنچمارک واقعی خودروهای اسپرت جهان است. در سال‌های گذشته و نسل‌های مختلف ۹۱۱، شرکت‌های کمی تلاش کرده‌اند با محصول جاودانه‌ی پورشه رقابت کنند. دلایلی مثل نبودن پلتفرم مناسب، دانش کافی، هزینه‌های زیاد و نبود تقاضا مانع اصلی برندهای دیگر برای تولید خودرویی مشابه پورشه ۹۱۱ است.

زمانی‌که اولین اطلاعات از نسل جدید بی‌ام‌و سری ۸ اعلام شد، بسیاری از طرفداران خودروساز باواریا خودرویی کوپه برای رقابت با ۹۱۱ را تجسم کردند. درحقیقت، پیش‌از‌این هم با معرفی سری ۶ همه انتظار خودرویی را داشتیم که دربرابر ۹۱۱ قرار بگیرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. سری ۸ درمقایسه‌با سری ۶ کوچک‌تر و عریض‌تر و پیشرفته‌تر بود و درکنار ارتفاع کمتر تعلیق، براساس شاسی جدید و پویاتری ساخته می‌شد.

ادریان فن‌هویدونک

تاریخ نشان داده است نمی‌توان تنها از اطلاعات روی کاغذ عملکرد فنی خودرو را تعیین کرد. همان‌طورکه دیدیم، سری ۸ جدید بی‌ام‌و چیزی جز گرندتورر بزرگ و زیبا و لوکس نبود. واقعا عجیب است؛ اما به‌گونه‌ای همیشه انتظار داشته‌ایم که بی‌ام‌و رقیبی تمام‌عیار برای پورشه ۹۱۱ تولید کند.

ادریان فن‌هویدونک، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای اخیرش با اتوکار جمله‌ای گفت که می‌تواند امیدوارکننده باشد. صحبت‌های هویدونک بیشتر شایعه است تا تأیید رسمی؛ اما براساس گزارش نشریه‌ی بریتانیایی، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و درباره‌ی تولید نسل جدید سری ۶ به‌عنوان رقیب پورشه ۹۱۱ گفته است:

ایده‌ی هوشمندانه‌ای است. شاید باید روی این ایده کار کنیم.

رندر غیررسمی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶

اشاره‌ی کوتاه هویدونک به پورشه ۹۱۱ کافی است تا طرفداران بی‌ام‌و دوباره رؤیاپردازی کنند. از طرفی، پیش‌از‌این هم دیده بودیم که مدیران ارشد بی‌ام‌و تولید خودرویی خاص را تکذیب می‌کردند؛ اما با افزایش تقاضا، باوارایایی‌ها تسلیم بازار و هواداران شدند. اگر این‌بار نیز چنین اتفاقی بیفتد، با خودرویی بسیار ویژه روبه‌رو می‌شویم که حتی می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات بیشتر در ۹۱۱ هم باشد. شرایط برای بی‌ام‌و کاملا مهیا است. عملکرد پلتفرم CLAR در سری ۳ و ۸ جدید ثابت شده و انواع پیشرانه‌ها و فناوری‌های مدرن دراختیار این برند آلمانی قرار دارد. بنابراین حداقل در نگاه اول، تولید خودرویی جدید برای رقابت با پورشه ۹۱۱ چندان هم ناممکن نیست؛ زیرا دانش و ظرفیت لازم وجود دارد و فقط تقاضای بازار باقی می‌ماند.

رندر غیررسمی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶

اگر از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، باتوجه‌به رکود نسبی در بازار خودروهای اسپرت، بعید است بی‌ام‌و فقط برای رویارویی با رقیب اشتوتگارتی‌اش آن هم ۹۱۱، مدلی جدید و گران‌قیمت در این کلاس تولید کند. بااین‌همه، باید در نظر بگیریم بی‌ام‌و سابقه‌ی درخشانی در انجام دادن کارهای غیرمنتظره دارد و هویدونک هم در بسیاری از موارد، حامی خودروهای خاص بوده است. بنابراین هرچند بسیار کم، اما احتمال تولید بی‌ام‌و سری ۶ جدید و قرارگرفتنش در روبه‌روی پورشه ۹۱۱ وجود دارد. اگر چنین خودرویی تولید شود، باید مدلی دودر باشد که ازلحاظ ابعاد بدنه بین سری ۴ و سری ۸ قرار می‌گیرد. همچنین، این خودرو نمی‎تواند پیشرانه‌ای بزرگ‌‌تر از B۵۸ و S۵۸ داشته باشد؛ چراکه موتور پورشه ۹۱۱ نمونه‌ی ۶ سیلندر تخت است. اگر جعبه‌دنده هم دستی باشد، همه‌چیز طبق میل طرفداران بی‌ام‌و خواهد بود.

رندر غیررسمی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶

با تمام احتمال‌ها و پیش‌بینی‌ها، بی‌ام‌و به‌قدری مشغول تولید خودرو در کلاس‌های دیگر است که نماینده‌ی باواریا را به‌ این زودی درکنار پورشه ۹۱۱ نخواهیم دید. شاید بی‌ام‌و مدل M جدید برای رقابت با پورشه کیمن تولید کند؛ البته برای این کار تیم مهندسی واحد M بی‌ام‌و باید تولید شاسی‌بلند کوپه‌ی X۸ را کنار بگذارند. در این وضعیت، صحبت‌های مدیر طراحی بی‌ام‌و فقط به رؤیاپردازی بیشتر هواداران این برند کمک می‌کند.

دیدگاه شما چیست؟ بی‌ام‌و سری ۶ جدید را برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید می‌کند؟


بی ام و سری ۶ جدید، پورشه ۹۱۱ را هدف می‌گیرد؟
خبر

کد محتوا: ۲۰۹۰۷

ارسال: یک‌‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹:۲۹

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰:۵۵

کلید واژه‌‌ها: بی ام و، پورشه، پورشه ۹۱۱، بی ام و سری ۶

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: زومیت

بازدید: ۷۷۴

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.