جدیدترین قلب تپنده داستر چه ویژگی‌هایی دارد؟

  در سال‌های اخیر که اقبال عمومی مردم جهان به سمت خودروهای کلاس شاسی‌بلند رفته است، شرکت‌های مختلف خودروسازی نیز سعی می‌کنند تا این نوع از محصولات خود را ارتقا و یا حتی افزایش داده تا بتوانند به سودآوری بیشتری برسند.  

شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۲۹ |

حتی شرکت‌هایی مانند لامبورگینی، بنتلی و رولز-رویس که داشتن یک خودروی شاسی‌بلند در خط تولیدشان محال بود نیز، اکنون این کلاس خودرویی را در اختیاردارند.

شرکت رومانیایی داچیا نیز که از زیرمجموعه‌های اقتصادی رنو محسوب می‌شود، می‌خواهد محصول داستر خود را برای خریدارانش، بیش‌ از پیش، تبدیل به یک محصول قدرتمندتر و جذاب‌تر کند. در همین راستا، قلب تپنده جدید دوگانه بنزینی و LPG را برای داستر، در موتورشو بروکسل به نمایش درآورد.

این قلب تپنده جدید که بانام Tce ۱۰۰ Eco-G شناخته می‌شود، قرار است به‌ زودی علاوه بر داستر، برای دیگر محصولات این شرکت یعنی ساندرو استپ وی، لوگان و لوگان MCV نیز در دسترس قرار بگیرد. موتوری که درواقع، همان نسخه ارتقا یافته از انجین ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی توربو بوده که داچیا در سال گذشته میلادی، از آن رونمایی کرد.

همچنین نسخه موسوم به Eco-G از این انجین داچیا، علاوه بر اینکه مصرف سوخت را کاهش داده و گشتاور را افزایش می‌دهد، می‌تواند در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز بهتر از نسخه‌های قبلی عمل کند. به‌طوری‌که گشتاور خروجی، اکنون ۱۰ نیوتون متر افزایش پیداکرده و به عدد ۱۷۰ نیوتون متر در دور موتور ۲,۰۰۰ رسیده است و آلاینده‌های کربن دی‌اکسید نیز تا حدود ۱۰ درصد کاهش‌یافته‌اند.

این موتور جدید، می‌تواند داستر و دیگر محصولات این شرکت را هم با سوخت LPG و هم بنزین، سوخت‌رسانی کرده و داچیا برای آن، دو مخزن سوخت مجزا در نظر گرفته است. راننده می‌تواند سوخت مصرفی خودرو را از بنزین به گاز مایع و یا عکس آن، تغییر دهد. همچنین، هنگامی‌که مخزن سوخت LPG خالی باشد، خودرو به‌صورت خودکار بر روی حالت بنزین می‌رود.

این مخزن سوخت جدید مایع، با فلز با سختی بالا تولیدشده و در قسمت چرخ زاپاس، قرارگرفته است. این بدان معناست که فضای بار خودرو آسیب‌ندیده و کوچک‌تر نشده است. همچنین بر اساس گفته‌ها، با دو مخزن پر از بنزین و گاز مایع، داستر می‌تواند تا مسافت ۱,۰۰۰ کیلومتر را برای راننده و سرنشینان خود به ارمغان بیاورد.

انجین جدید داچیا برای داستر، در همین ماه ژانویه ۲۰۲۰ در فرانسه باقیمت پایه ۱۳,۹۰۵ دلاری برای داستر، در دسترس خواهد بود. این یعنی همان قیمت یکسان داستر با نمونه‌های سوخت بنزینی.


جدیدترین قلب تپنده داستر چه ویژگی‌هایی دارد؟
خبر

کد محتوا: ۲۰۹۰۰

ارسال: شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۲۹

به روز شده: شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹:۱۰

کلید واژه‌‌ها: لامبورگینی، بنتلی، رولزرویس، رنو، رنو داستر، داستر

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۸۲۶

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.